Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Publicitate Studii de caz 10 campanii publicitare internationale care ne-au placut in 2013

1. Real Beauty – Dove

Client: Dove

Agenţie: Ogilvy & Mather Brazil

Sketch Artist: Gil Zamora

picture 1

În primăvara anului 2013, brand-ul Dove a lansat campania “Real Beauty”, campanie care a dus la crearea unei conversaţii la nivel global vis-a-vis de frumuseţea persoanelor de sex feminin. Pornind de la un studiu, “The Real Truth About Beauty: A Global Report” care arăta că doar 4% din femei se consideră frumoase, Dove  a condus un experiment social care a avut drept scop evidenţierea frumuseţii femeii.

Filmul creat de agenţia by Ogilvy & Mather Brazil, prezintă un artist al FBI-ului care realizează portrete-robot ale unor femei doar din descrieri acestora, ulterior comparându-le cu cele realizate din descrierile unor străini. Descrierile sunt diferite, se demonstrează astfel că femeile nu au încredere în sine, având o imagine mult diferită de realitatea percepută de alţii.

2. Life it’s not a fairytale – Mercy Academy

Client: Mercy Academy

Agenţie: Doe-Anderson

picture 2

Academia Mercy, care susţine un program de pregătire a fetelor a avut un mare succes în anul 2013 iniţiând campania “Life is not a fairytale”. Cu slogane precum: “You’re Not A Princess”, “Prepare for real life”, “Don’t wait for a prince”, campania îndeamnă şi încurajează fetele să aibă încredere în forţele proprii.

Campania a avut un succes răsunător în toată lumea, reprezentanţii şcolii fiind invitaţi şi în show-ul de succes prezentat de Ellen Degeneres pentru a-şi spune povestea.

 3. Normal Looking women  – H&M

Client: H&M

Agenţie: Publicis

picture 3

La fel ca multe brand-uri de fashion, H&M a fost criticat că foloseşte în ads-urile sale femei anorexice promovând un lifestyle nesănătos.

În campania pentru articolele vestimentare din gama costumelor de baie a anului 2013, “Normal Looking women” apare un model cu dimensiuni normale, mult mai apropiate de femeia modernă a timpurilor noastre. Campania s-a bucurat de un succes imens în social media unde a creat mult buzz iar vânzările au crescut în mod simţitor pentru brand. 

 4. The Epic Split  – Volvo Trucks

Client: Volvo Trucks

Agenţie: Forsman & Bodenfors

Apărută recent, în ultima lună a anului campania pentru Volvo Trucks a devenit rapid una virală. Faimosul filmuleţ în care Jean-Claude Van Damme face şpagatul pe două camioane Volvo în mişcare pe fundal auzindu-se melodia de la Enya, Only time a devenit rapid cel mai share-uit produs publicitar al anului, strângând nu mai puţin de 50 de milioane de vizualizări pe Youtube în prima săptămână de la lansare.

5. The Good Guys – Unicef

Client: Unicef

Agenţie: Forsman & Bodenfors

Campania este una extrem de amuzantă, în centrul acesteia fiind “oamenii buni”: Iisus, Ghandi şi Maica Teresa. Având o serie de print-uri în reviste, billbord-uri, spoturi radio şi un spot publicitar care îi înfăţişează pe aceştia la petrecere şi discutând despre binele făcut umanităţii, campania a avut un real succes. Cei trei binefăcători îşi adună forţele ajutându-i pe cei de la Unicef care salvează copiii – şi cum suntem în era digitală, fac acest lucru doar printr-un click.

6. You can’t get any closer to the news – Cape Times

Client: Cape Times newspaper

Agenţie: Lowe South Africa

picture 6

Campania iniţiată de agenţia Lowe South Africa a vizat reproducerea unor imagini celebre ale tuturor timpurilor, imagini cunoscute la nivel mondial. Astfel sub sloganul “You can’t get any closer to the news” au apărut imaginile reproduse respectiv faimosul sărut din timpul războiului, imaginea lui Beyers Naude şi a lui Desmond Tutu, a lui JFK şi a frumosei sale soţii sau aceea când Winston Churchill fumează. Elementul interesant al campaniei este că aceste imagini par a fi făcut chiar de personaje.

7. Label Against Women – Pantene

Client: Pantene

Agenţie: BBDO

Această campanie a avut drept stop tragerea unui semnal de alarmă cu privire la dublul standard prezent la locul de muncă între bărbaţii şi femei. În timp ce el este văzut ca fiind “boss”, ea este “bossy“ (în sensul de directă). Bărbaţii sunt “persuasivi“, în timp ce femeile sunt “insistente“. Dacă un bărbat lucrează până târziu este catalogat ca fiind “dedicat“ muncii în timp ce femeia este etichetată ca fiind “egoistă“. Este timpul să punem capăt etichetărilor femeii. Pantene susţine ideea potrivit căreia atât timp cât femeia rămâne puternică, străluceşte.

8. Test Drive – Pepsi Max

Client: Pepsi Max

Agenţie: TBWA/Chiat/Day LA

*insert picture 8

Unul dintre trendurile din acest an, în materie de publicitate, a fost cel al situaţiilor inedite, a farselor, a surprizelor, a elementelor funny. Din această categorie reţinem campania celor de la Pepsi Max, în special spotul care îl înfăţişează pe pilotul de curse Jeff Gordon, deghizat care pare ca vrea să cumpere o maşina la mâna a doua. Acesta îl bagă în sperieţi pe vânzător la testul-auto înaintea încheierii tranzacţiei.

9. Share a Coke – Coca Cola

Client: Coca Cola

Agenţie: Ogilvy & Mather

picture 9

Campania din vara anului 2013 a brand-ului Coca-Cola a fost una de mare succes. Sub sloganul generic: “împarte un moment de fericire” cu prietenii, familia, sau cei dragi, brand-ul a schimbat eticheta cu celebrul logo cu numele cele mai populare ale fiecărei ţări, campania desfăşurându-se la nivel mondial. După încheierea campaniei, brand-ul a mulţumit public clienţilor pentru alegerea făcută. “This summer we swapped our name with yours – Thanks for sharing a Coke with us”.

Campania a fost analizată de membrii noștri și în articolul colectiv: Imparte un articol cu prietenii

10. Women shouldn’t – UN Women

Client: UN Women

Agenţie: Ogilvy & Mather Dubai

picture 10

O campanie simplă dar în acelaşi timp extrem de puternică care foloseşte termenii sugeraţi de Google prin opţiunea autocomplete pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la inegalitatea între sexe. Într-un print al acestei campanii, care înfăţişează o căutare reală pe Google a unui user din data de 09.03.2013, se pot observa că primele căutări sugerate sunt unele care pot fi considerate ofensive de către femei.

Prima căutare fiind chiar: “women shouldn’t vote“, imaginea cu aceşti termeni fiind plasată sugestiv în partea inferioară a feţei unei femei.

Surse folosite pentru scrierea articolului și preluarea imaginilor: sursa 1, sursa 2, sursa 3, sursa 4, sursa 5, sursa 6, sursa 7, sursa 8

10 comentarii la acest articol
  1. Campaniile ONU nu ar trebui puse in aceeasi oala cu cele pentru produse/servicii. Ele reprezinta o categorie aparte de mesaje care apeleaza nu la sensibilitatile noastre consumeriste, ci la calitatea noastra de oameni. Nu le neg creativitatea, dimpotriva, sunt gandite in asa fel incat sa aiba sens pentru oameni din diverse culturi si diverse religii, sisteme de gandire etc.
    Ma tem numai sa nu ajunga sa li se banalizeze mesajul, prin includerea in diverse topuri. Daca ajungem sa nu mai fim sensibilizati de suferinta altora, asa cum nu ne mai impresioneaza calitatile nu stiu carui tip de detergent, este grav. As crea o categorie speciala pentru mesajele cu mesaje sociale si umanitare, si o categorie pentru produse/servicii comerciale. Asa mi s-ar parea echitabil.

    • Aceste campanii au fost analizate din punct de vedere al execuției și al conceptului creativ, nu din punct de vedere al mesajului sau al brand-ului din spate, de aceea am inclus campanii din domenii variate în acest top personal al nostru. Mulțumim pentru sugestie, vom ține cont pe viitor!

  2. Toate pot fi numite campanii? Unele dintre ele nu sunt doar reclame? Au fost demarate mai multe acțiuni în acest sens sau doar uploadat un videoclip care a devenit mai târziu viral?

    • Ivona, îţi mulţumesc în primul rând pentru interesul arătat faţă de acest articol. În al doilea rând aş vrea să te lămuresc vis-a-vis de întrebările tale. Probabil te referi la spotul campaniei “Live test” a celor de la Volvo Trucks al cărui protagonist este actorul Jean Claude Van Damme. Campania are la baza promovării, acest filmuleţ care a devenit ulterior cel mai viral spot produs vreodată în categoria auto (vezi aici: http://www.visiblemeasures.com/2013/12/24/volvo-trucks-epic-split-is-the-most-viral-auto-campaign-ever/). Însă, acest spot a fost doar unul din mai multe realizate pentru campanie. Profitând de notorietatea actorului s-a decis ca acesta să fie mai intens promovat, aşa încât să creeze destul buzz pentru brand în social media. Spotul cu Van Damme este al şaselea dintr-o serie de spoturi creative realizate pe baza unui concept bine stabilit (mai multe poţi afla accesând link-ul următor: http://www.autoexpress.co.uk/volvo/84544/volvo-trucks-videos-hamsters-van-damme). Sper că te-am lămurit acum. Nu ezita să mai împărtăşeşti cu noi opinia ta. Îţi mulţumim!

  3. Buna! Unde ati gasit informatii legate de agentia care s-a ocupat de campania H&M? As vrea sa folosesc aceasta infromatie si nu stiu daca este valida sau nu. Multumesc!

Lasă un comentariu