6 semne ca esti mai bun la blogging

Vine o vreme în viaţa unui blogger când îşi dă seama că nu mai ghiceşte ceea ce face. O vreme când planifică şi implementează strategii şi chiar are rezultate.

Dacă simţi că şi tu faci la fel, felicitări! Înseamnă că ai devenit mai bun la blogging.

Însă faptul că ai devenit mai bun la blogging este demonstrat de câteva semne, unele mai evidente, altele mai puţin evidente.

Mai precis de aceste 6 semne.

Nu cred că te poate motiva ceva mai tare decât aprecierile oamenilor pe care tu îi ajuţi. Aceştia îţi pot mulţumi în diverse forme: îţi comentează articolele, îţi fac promovare blog-ului, te recomandă cunoscuţilor lor.

Aprecierile altora vor reprezenta în mare parte “benzina” ta. Trebuie să fii puţin atent la motivaţia ta şi să nu te bazezi doar pe aprecieri directe oferite de cititorii tăi.

Există şi un alt tip de aprecieri. Cele făcute indirect. Cum arată acestea? Păi să zicem că ai tu un mod deosebit de a redacta posturile sau de a face ceva pe blog, alţii se inspiră sau te copiază. Cam asta înseamnă apreciere indirectă. Nu trebuie să fii nervos că alţii îţi imită stilul, până la urmă un blogger este şi un trendsetter, nu-i aşa?

2. Eşti invitat la evenimente

Evenimente de specialitate sunt din ce în ce mai multe pe parcursul unui an. Nu-i aşa că ţi-ar plăcea să fii invitat la unul? Chiar să fii invitat un mod oficial? (nu neapărat cu surle şi trâmbiţe).

Normal că vrei. Vrei ca lumea să te considere important şi să ştie că ai un cuvânt bun de spus. Până la urmă cu asta te ajută blogging-ul. Să ajungi să fii recunoscut şi invitat pe la diverse evenimente în mod oficial.

Pentru că eşti din ce în ce mai bun, ţi se va întâmpla asta. Dacă nu azi,cu prima ocazie.

3. Eşti mai influent

Simţi că părerea ta este din ce în ce mai puternică. Simţi că punctul de vedere îţi este mai bine reprezentat şi cel mai important, luat în seamă.

Influenţa pe care tu o capeţi trebuie să o foloseşti cu grijă, că altfel se poate întoarce împotriva ta. În plus, mulţi nu ştiu ce să facă cu influenţa. Cum au prins un pic de aripi, îşi iau nasul pe sus şi uită de unde au plecat.

Nu uita că s-ar putea doar să beneficiezi de cele 15 minute de faimă, nu de o influenţă permanentă sau cel puţin constanta pe o anumită perioadă de timp.

Influenţa, consider eu, este cea mai importantă armă a unui blogger bun.

4. Primeşti oferte de colaborare

Acum că ai influenţă şi eşti mai cunoscut, s-ar putea ca să primeşti şi oferte de colaborare.

Sincer nu te aştepta ca banii să vină grămadă, până la urmă toate lucrurile acestea se întâmplă de curând, nu ai neapărat o vechime profesională în industrie. Rămâi cu capul pe umeri şi nu uita de unde ai plecat.

Fă cumva ca din primele colaborări plătite să iasă foarte mulţi bani sau rezultate, în mod etic, persoanei cu care colaborezi. În felul acesta această persoană te va recomanda sau tu vei fi în postura în care poţi renegocia înţelegerea iniţială.

Colaborările sunt cu dus şi întors dacă nu îţi dai interesul. Totodată pot reprezenta punţi de lansare pentru o eventuală carieră în domeniu.

5. Devii o ameninţare

Nu pentru industrie, ci pentru cei din industrie. Deşi mulţi te plac în punctul acesta, există şi o a doua tabără care nu recepţionează prea bine vestea intrării unui noi jucător pe piaţă.

Nu neapărat că începi să le iei din plăcinta lor, mă rog şi asta, dar oamenii nu sunt aşa receptivi la noi intrări, mai ales dacă nu ai demonstrat prea multe până în punctul respectiv.

Nu te concentra pe ei, că s-ar putea să devii paranoic. Gândeşte-te bine ce ai tu de făcut şi cum anume poţi să demonstrezi, în primul rând pentru tine, de ce eşti în stare şi că meriţi să fii acolo unde eşti.

Totul este o provocare, dar sincer considerând că eşti din ce în ce mai bun, ţi-ai dat seama singur de asta.

6. Apar haterii

Sincer ei mi se par vitali pentru ascensiunea unei persoane. Un hater te ajută:

  • să fii mai încrezător în propriile forţe
  • să afli ce fel de oameni nu îţi plac
  • să îţi dai seama la ce nivel te afli
  • să capeţi şi mai multă notorietate
  • să nu uiţi de unde ai plecat

Ai noroc, de obice haterii nu sunt atât de bine documentaţi şi sunt persoane reactive de fapt. Nu au ei prea multă iniţiativă, decât în cazul unui scandal, şi nici nu vor ajunge prea departe pentru că sunt mai paranoici de fel.

Când ajungi bun la ceva, automat nemulţumeşti pe altcineva. S-ar putea ca tu să fii ajuns mai repede, mai sus şi să ai un potenţial mult mai are şi asta îi enervează la culme pe hateri. De fapt de-aia şi devin hateri.

Dacă toate semnele acestea ţi se potrivesc, felicitări ai început să devii din ce în ce mai bun la blogging sau dacă citeşti printre rânduri, în orice alt domeniu.

Dar am nevoie totuşi şi de părerea ta, care crezi tu că ar putea fi alte semne că ai deveni din ce în ce mai bun în ceea ce faci?

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock