Home Publicitate Studii de caz 4 campanii care fac Romania mai frumoasa

Romania mai frumoasa

De la a ne plânge în fiecare zi de ţara în care trăim, la patriotismul pur şi înflăcărat e întotdeauna un singur pas pentru noi românii. Dincolo de aspectele negative, avem o ţară foarte frumoasă şi asta o ştim cu toţii. Trecând prin celebrele forme de relief, de la cei mai înalţi munţi şi până în Deltă, prin oraşe pline de istorie şi cultură, dar şi prin faima românulului ospitalier şi a româncei frumoase, avem cu siguranţă cu ce să ne mândrim.

Pentru că aceste lucruri ne sunt deja cunoscute, creativii noştri pregătesc campanii cu totul speciale pentru România… care ne aduc aminte că avem o ţară frumoasă şi că suntem un popor plin de umor. Ingeniozitatea acestor campanii este dată de felul în care creativii se folosesc de stereotipuri româneşti, de glume la adresa ţării sau de simboluri deja bine cunoscute pentru noi toţi.

Aşadar, originalitatea perspectivei sau hazul sunt principalele motive pentru care aceste campanii au avut un succes răsunător şi au devenit virale pe internet, atât pentru utilizatorii din ţara noastră, cât şi pentru cei din străinătate.

Vreau să îți prezint (sau să îți reamintesc) în continuare 4 campanii publicitare care reușesc să înfrumusețeze România: 

#1 Why Don’t You Come Over?

Why Don’t You Come Over

O campanie gândul.info
Miza: Dacă britanicii nu ne-au vrut în ţara lor, să vină ei la noi… le dăm şi câteva motive întemeiate!

Această campanie a fost virală pe internet și mulți au încercat să o reproducă, inclusiv noi, ca replică a unor amenințări din Rusia asupra României în primăvara anului 2014.

#2 Disover the mania in RO+MANIA

Diet

Campanie: thehappyholic.com
Miza: Transmitem tuturor turiştilor care vor să-şi planifice un anumit fel de vacanţă că în România nu vor reuşi să facă asta… pentru că România este so much better!

#3 Visit Romania

Visit Romania

Campanie: LOWE & Partners
Miza: Demonstrează că România este mult mai mult decât cele câteva lucruri cu care ne mândrim noi şi speră astfel să deschidă ochii turiştilor români şi străini în privinţa unei vacanţe în ţara noastră.

#4 Romania

Romania

Campanie: Graffiti BBDO Romania
Miza: Personalităţile simbol ale României au influenţat lumea şi continuă să o facă an de an; aşa că de ce nu ar face asta şi ţara în sine?

Ne-am lămurit că avem simboluri, că avem umor şi că ştim să ne prezentăm în faţa mapamondului. Să sperăm că vor mai apărea astfel de campanii creative pentru promovarea României, deoarece sunt cu siguranţă felul unic în care ne vom face remarcaţi!

4 comentarii la acest articol
  1. CUM sa scrii Romania cu Y?!!!
    Chiar nu putem fi mai creativi de atat? Trebuie sa importam “americanisme”?
    E lipsa de respect fata de tara ta. Cum ar fi sa iti scriu numele Rocsana, cand pe tine te cheama Roxana.

  2. Olimpia, campania în sine urmărea să arate că România e mai presus decât stereotipurile cu I love NY… de acolo şi România scrisă astfel! Miza campaniei, după cum spuneam, era să arate că România este de fapt locul care nu doarme niciodată şi nu New York-ul este “The city that never sleeps!”

  3. Zicea Nicolae Iorga la un moment dat “Luati si scrieti, scrieti cat mai mult si apoi sa criticati”. (@mrs)
    Apreciez initiativa ta Roxana de a prezenta aceste campanii sub forma unui sublim inteligent. Ma bucur foarte mult ca nu ai intrat pe domeniul politic, de altfel cel mai urat aspect din tara noastra. (Vezi campania Explore the Carpathian garden). Felicitari pentru articol!

Lasă un comentariu