Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Marketing Online Social Media Ce aduce nou social media in 2015?

Care e primul lucru care îți vine în minte atunci când vorbești despre social media în România?

Cu siguranță vizualizezi deja feed-ul de Facebook.

Până în prezent, platforma a apelat la numeroase schimbări de algoritm în ceea ce privește informația pe care o afișează pe timeline. Ultima și poate cea mai critică schimbare ce va fi pusă în practică încă de la începutul lui 2015 este reducerea și mai mare a reach-ului organic al postărilor fiecărei pagini.

Rezultatele unui sondaj realizat de platforma de socializare arată că multe persoane s-au plâns de forma conținutului prea promoțional.

Ce este specific acestor postări?

  • încurajează oamenii să cumpere un produs sau să instaleze o aplicație,
  • încurajează către anumite oferte fără un context clar,
  • folosesc exact conținutul unei reclame plătite.

Cu alte cuvinte, noile demersuri Facebook obligă și mai mult brandurile să investească în publicitate plătită. Chiar dacă acest lucru poate fi trecut destul de ușor cu vederea de brandurile mari, care își permit să investească buget în astfel de acțiuni, companiile mici încep probabil să își pună semne de întrebare și să se gândeasca la alternative mai avantajoase și de ce nu, mai eficiente.

Pornind de la această situație și de la evoluția de până acum a rețelelor de socializare, putem face câteva previziuni pentru anul ce vine.

#1 Altruism în content marketing

Ar fi impropriu să spunem că marketing-ul de conținut a apărut din senin. Dar 2014 pare să fi fost anul în care acesta a primit o atenție sporită, prin încercările tot mai multor branduri de a oferi conținut util și valoros pe cât mai multe canale (rețele sociale, site-uri, newslettere, campanii de email marketing ș.a.m.d).

Având acest lucru în vedere, se preconizează că, în 2015, companiile vor depune eforturi tot mai mari pentru a-și arăta latura umană, prin renunțarea la conținut fad, jargon corporatist sau exprimări seci și crearea de comunități active, prin intermediul cărora să creeze relații semnificative cu membrii lor.

#2 Marketing-ul vizual

Printre predicțiile pentru anul viitor se vorbește destul de mult despre Visual Marketing, iar atunci când vorbim despre vizual ne gândim instant la imagini, fie ele statice sau dinamice. Marketing-ul vizual poate lua diverse forme: o fotografie, un gif, un video, un infografic, o prezentare sau un banner (display). Chiar dacă în România, Facebook pare a fi cea mai utilizată platformă vizuală, ar trebui acordată o atenție din ce în ce mai mare altor rețele precum Instagram, Pinterest, dar mai ales celor dedicate video-ului.

Iată mai jos. câteva exemple de branduri care se folosesc deja de astfel de canale:

Canalul de Youtube Sector 7

sector7

Canalul Vimeo al revistei All Hollow

allhollow

Pagina de Instagram Aqua Carpatica

aqua

Pagina de Instagram Coca Cola România

coca cola

#3 LinkedIn își va consolida poziția pentru B2B

LinkedIn este prima alegere a companiilor B2B, iar pentru 2015 se prefigurează o aderare din ce în ce mai mare pentru această rețea de socializare. Încetând de mult timp să fie doar un loc unde îți poți încărca CV-ul online, LinkedIn a devenit un instrument  de marketing folosit de tot mai mulți profesioniști și companii.

Conform unui sondaj realizat de Social Media Examiner în 2014, 88% dintre companiile B2B folosesc rețeaua comparativ cu 89% care folosesc Facebook.

#4 Sfârșitul lui Google+?

În ciuda numeroaselor încercări, Google+ eșuează în a câștiga popularitate precum Facebook, Twitter, LinkedIn sau Youtube. Chiar dacă aportul rețelei în ceea ce privește SEO este benefic, aceasta nu a reușit să își câștige publicul numeros de care se bucură restul platformelor. În România, Google+ este aproape inexistent la nivelul campaniilor de marketing și suntem curioși să vedem dacă va exista o evoluție în 2015.

În loc de concluzii

Pornind de la aceste previziuni, este interesant de văzut cum va evolua comerțul electronic în 2015, ținând cont atât de avântul pe care îl va avea mobilul și mai ales de noile butoane de Cumpără testate deja de Facebook și alte rețele.

Lasă un comentariu