Home Marketing Online Email marketing 7 Lucruri pe care le poti Invata la Cursul de Email Marketing

cursul de email marketing

Anul 2017 se apropie cu pași rapizi și deja își fac simțită prezența trend-urile în marketing online despre care se vorbea la începutul acestui an:

  1. conținutul video generează cel mai mult trafic pe un website, 
  2. toate website-urile și blogurile trebuie să aibă design responsive,
  3. scorul de calitate e un factor esențial în campaniile PPC,
  4. experiența utilizatorului pe site / app e decisivă pentru conversie,
  5. traficul nu mai este un indicator relevant; abonații la newsletter sunt.

O parte din business-urile românești au început să se adapteze la aceste tendințe. Primele care au dat tonul au fost multinaționalele și companiile cu bugete mari, care și-au permis să angajeze specialiști pe fiecare din cele 5  ramuri menționate mai sus. Au urmat și companii mici și mijlocii și mă aștept ca în 2017 din ce în ce mai multe companii care să se adapteze. Un prim pas, înainte de a lucra cu o agenție sau de a angaja personal specializat, este de a participa la un curs unde poți afla ce să ceri unei agenții sau unui angajat specializat. 

În data de 29-30 octombrie, la București, voi susține primul curs de Email Marketing sub umbrela Laboratorul de Online. Din toate tendințele de mai sus, cursul de Email Marketing va răspunde la cea de-a 5-a: aceea de a ajuta o companie să își folosească la potențial maxim bazele de date de abonați.

curs-email-mk-newsletter

Iată care sunt principalele lucruri despre care vom vorbi la acest curs:

#1 De ce să folosim Email Marketing și cum

La începutul cursului, vom seta cadrul potrivit. Vom discuta despre motivele pentru care „email-ul nu a murit” și încă este de actualitate, deși suntem asaltați zilnic de spam-uri.

Vom discuta despre modul cum putem integra Email Marketing în mixul de promovare online al companiilor noastre, alături de PPC Marketing, Content Marketing și alte mijloace folosite. Vom vedea ce așteptări să avem în urma unei campanii de Email Marketing, care sunt costurile la care să ne așteptăm și de câte tipuri poate fi un newsletter.

Vom afla că, deși din definiție un newsletter este un „buletin de știri”, el are un rol important în strategia de vânzări și este chiar canalul de promovare online cu cea mai mare rată de conversie.

#2 Cum să ne creștem bazele de date

Publicul atras pe site-ul nostru se măsoară în traficul pe care îl avem. Totuși, nu e de ajuns să avem trafic mare pentru a genera conversii. Consumatorii care intră pe site-ul nostru sunt de 3 tipuri:

  • deciși să cumpere pe loc (pot fi consumatori aduși de o campanie targetată sau consumatori care au mai fost deja pe site);
  • deciși să cumpere la un moment dat (aceștia sunt consumatorii care efectuează pe site o microconversie – cum este, de exemplu, abonarea la newsletter);
  • dezinteresați (sunt consumatorii care au ajuns pe site întâmplător și, de obicei, ies rapid).

Orice site are aceste trei categorii de vizitatori. Un site care nu folosește Email Marketing își va diminua posibilitatea de a genera vânzări în rândul consumatorilor care nu cumpără pe loc. Ar fi păcat să ne orientăm vânzările doar pentru 33% din traficul pe site-ul nostru, când putem să o facem către 66%, nu?

De aceea, pentru a atrage acești consumatori să se aboneze ca să rămână în contact cu noi, este nevoie de să folosim o serie de metode precum: formulare de abonare, pop-up-uri, căsuțe de abonare, landing page-uri etc.

Spre deosebire de achiziția de baze de date și trimiterea de spam-uri către acestea, investirea într-o metodă proprie de atragere de abonați va genera mult mai multe rezultate.

#3 Cum să alegem instrumentul de Email Marketing potrivit

Pentru a trimite email-uri către bazele de date de abonați, este nevoie de infrastructura potrivită. Fie putem folosi un sistem propriu, creat de echipa care a realizat site-ul, folosind un server închiriat, fie putem folosi un instrument extern precum: SendMachine, MailChimp, Conectoo, Aweber, MailerLite etc.

Există pe piață zeci de instrumente de Email Marketing disponibile și e imposibil să le testăm pe toate. Însă, vom discuta despre o parte dintre acestea și vom vedea care sunt avantajele și dezavantajele fiecăruia. 

Laboratorul de Online, Timișoara, 2015

Laboratorul de Online, Timișoara, 2015

#4 Cum creăm propriile campanii de Email Marketing

Vom analiza fiecare detaliu din crearea unui email, de la emițător și subiect, până la conținutul vizual, textul și link-urile care sunt plasate într-un email.

Vom lucra împreună la un propriu studiu de caz: crearea unui newsletter pentru firma din care face parte fiecare cursant, folosind drept exemplu platforma românească SendMachine.com.

#5 Cum să optimizăm campaniile de Email Marketing

Munca unui email marketer nu se încheie odată ce campaniile au fost trimise. El trebuie să analizeze constant, folosind instrumentul de trimitere și Google Analytics, ca să vadă reacțiile abonaților: număr de deschideri, de click-uri și de conversii. 

În funcție de aceste statistici, se pot trimite email-uri personalizate către anumite segmente de abonați. De asemenea, pentru rezultate și mai bune, se pot crea campanii special pentru abonați: vouchere de discount, cadouri, concursuri, transport gratuit sau orice fel de oferte speciale. 

Toate acestea le vom gândi împreună la curs, pentru cazul fiecărui cursant în parte.

#6 Cum folosim email-urile automate și cele tranzacționale

În afara email-urilor trimise manual, se pot programa email-uri care pot fi de două tipuri:

  • automate: email-uri trimise automat către abonații aflați într-un anumit stadiu;
  • tranzacționale: email-uri cu conținut static, trimise către anumiți abonați, în urma unei acțiuni pe care ei au efectuat-o.

Vom discuta despre ce tip de email-uri automate, respectiv tranzacționale, sunt potrivite pentru cazul fiecărui participant la curs, dar și despre conținutul acestora.

Laboratorul de Online, Iași, 2015

Laboratorul de Online, Iași, 2015

#7 Cum măsurăm succesul campaniilor trimise

În urma trimiterii campaniilor, vom putea vizualiza rapoarte cu reacțiile abonaților. Existe numeroși indicatori care se pot măsura, însă doar o parte dintre ei sunt decisivi din punct de vedere al obiectivului nostru de business (branding sau vânzare).

Vom vedea ce indicatori trebuie să urmărim în urma campaniilor trimise, după cât timp și cum generăm un raport de Email Marketing.

Vrei să te înscrii?

Acest curs este recomandat ție, dacă lucrezi în marketing online și dorești să implementezi Email Marketing în activitatea ta. De asemenea, chiar dacă nu lucrezi încă la o anumită companie și dorești să te specializezi pentru a îți crește șansele de angajare, acest curs e potrivit pentru tine.

Fiind prima ediție, acest curs are un preț special: 80 Euro! Înscrierile se fac până joi, 27 octombrie. Numărul de locuri e limitat. Vrei să participi?

buton inscriere

Dacă ai orice fel de întrebări despre acest curs, îmi poți trimite email la adresa catalin@laboratoruldeonline.ro sau îmi poți scrie un comentariu în secțiunea de mai jos. 

Te aștept cu drag să învățăm mai multe despre Email Marketing!

Lasă un comentariu