Home Content Marketing Design mobil vs design desktop. Care sunt diferentele?

design mobil

Optimizarea unui site pentru mobil a devenit un trend din ce în ce mai de actualitate. În anul 2013, din totalul traficului global se înregistra 17.4% de pe dispozitive mobile; astăzi numărul este în continuă creştere. Aşadar, dacă nu vrei să pierzi „o bună bucăţică de pizza” din traficul online, e timpul să faci pasul către lumea dispozitivelor mobile. 

Iată mai jos câteva lucruri informative despre ce înseamnă un design mobil sau design responsive.

Ce înseamnă un design mobil?

În mod normal, design-ul responsive îţi permite să ai un site care automat se încadrează perfect în rezoluţia ecranului folosit (laptop, tabletă sau mobil). Acesta adoptă conţinutul, designul, navigaţia şi alte elementele ale site-ului tău pentru a oferi utilizatorului un confort vizual la fel ca pentru desktop. Asta înseamnă că site-ul tău arată aproape la fel pe toate dispozitivele.

De ce este recomandat un design responsive pentru mobil?

Google recomandă folosirea unui design responsive, deoarece:

  1. Este uşor de distribuit pe reţelele de socializare.
  2. Ajută algoritmii să indexeze cât mai clar paginile.
  3. Nu necesită nicio redirecţionare pentru utilizatori care folosesc un dispozitiv mobil, reducând astfel timpul de încărcare a site-ului.
  4. Necesită puţin timp motoarelor de căutare să păstreze pagini multiple pentru acelaşi conţinut.
  5. Reduce posibile greşeli comune care afectează site-ul pentru mobil.
  6. Salvează resursele când motoarele de căutare sunt pe site-ul tău. De exemplu, pentru o pagină cu design responsive, un singur agent are nevoie doar de o simplă vizită. Iar atunci când revine de mai multe ori cu diferiţi agenţi, se restabilesc toate versiunile de conţinut. Mai mult, aceste îmbunătăţiri pot ajuta indirect indexarea site-ului tău, iar în ceea ce priveşte conţinutul îl poate păstra mereu fresh.

Care sunt elementele de bază de care trebuie să ţii cont pentru a avea un design responsive?

1. Atenţie mărită UX-ului

Adesea, utilizatorii sunt familiari şi consecvenţi cu site-ul preferat. Când le oferi o versiune pe mobil, interfaţa poate fi ușor critică. Dacă vrei ca ei să identifice următorii paşi, se pot învârti și chiar rătăci pe site devenind frustraţi de ceva cu care ei nu sunt familari. Designerii trebuie să utilizeze elementele standard ale UX-ului, în acest fel vor oferi utilizatorilor sentimentul că sunt „acasă”.

Câteva elemente standard de UX pentru iOS şi Android găseşti aici.

2. Atinge, nu da click

Uneori, este lăsat deoparte faptul că utilizatorii ating ecranul şi nu dau click. În acest caz, este indicat ca design-ul pentru mobl să fie cât mai aerisit şi cu butoane amplasate vizibil şi de dimensiuni normale.

Dacă utilizezi un plugin pentru versiunea de mobil, verifică dacă mărimea corespunde cu mai multe dispozitive. De asemenea, testează dacă este uşor de navigat la fel ca pe desktop.

3. Rezoluţia imaginilor

Îţi plac imaginile mari şi graficele clare, nu e aşa? Dar cum se folosesc pentru desgin-ul mobil?

În primul rând trebuie să ţii cont de mărimea lor. Dacă le utilizezi la rezoluţie standard, imaginile se vor afişa pixelate sau blurate pe dispozitivele mari, ceea ce semnifică o calitate scăzută a imaginilor.

Aşadar, înainte de a folosi imagini de calitate superioară, verifică specificaţiile pentru dispozitivele cu rezoluţie mare.

sursa foto: pixabay.com

sursa foto: pixabay.com

4. Viteza utilizată

Aminteşte-ţi de fiecare dată că utilizatorii folosesc mobilul oriunde şi oricând. Gândeşte-te cum vor găsi imediat site-ul tău pentru datele de contact.

De exemplu, un site al unui restaurant trebuie să ofere uşor informații de contact, cum se face o rezervare, meniul şi mai ales să pună la dispoziţie o hartă.

5. Rezoluţia dispozitivului şi sindromul degetelor groase

Tabletele au un tool minunat care oferă aceeaşi experienţă utilizatorului ca pentru desktop, în timp ce pentru smartphone este puţin mai diferit, datorită dimensiunii sale.

În acest sens, o atenţie deosebită trebuie acordată butoanelor şi elementelor grafice care sunt foarte aproape de marginea dispozitivului şi care dacă sunt prea mici nu pot fi accesate.

Mulţi utilizatori „suferă de sindromul degetelor groase” şi este recomandat ca butoanele să fie mai mari.

Un alt truc pe care îl poţi folosi este de a evidenţia şi compacta informaţia, astfel încât utilizatorul să nu mai dea mult scroll.  

6. Contextul şi conţinutul

Pe desktop, site-urile de prezentare şi nu numai distribuie informaţia în numeroase feluri. Pe mobil este foarte important să prioritizezi conţinutul pe care vrei să-l oferi utilizatorilor.

De exemplu, un utilizator caută un hotel. În acest caz este esenţial să evidenţiezi numărul de stele, ofertele speciale, imaginile, datele de contact, adresa şi câteva locuri din apropiere de relaxare şi distracţie.

O bună idee ar fi să postezi ofertele last-minute şi review-urile primite de la alţi vizitatori, dar în interiorul paginilor, precum la Despre noi sau la Istoria hotelului.

Gândeşte-te cum, unde şi când vor avea nevoie de aceste informaţii utilizatorii şi cum vor folosi site-ul tău.

Designul responsive: argumente pro şi contra

Argumente pro:

  • Un singur website – este uşor de administrat doar un singur site pentru toate dispozitivele: desktop, tableta, mobil.
  • Un singur URL – acest lucru îţi asigură faptul ca userii vor găsi imediat site-ul fără să fie redirecţionaţi.
  • SEO – În acest caz nu trebuie să creezi conţinut specific pentru cele trei dispozitive; aceeaşi meta descriere şi acelaşi titlu sunt folosite atât pentru desktop cât şi pentru tabletă şi mobil.
  • Marketing – Echipa de marketing nu va face o munca dublată, e suficient să promoveze site-ul pe un dispozitiv.
  • Costuri scăzute – Un sigur site e mai ieftin decât două, nu?
  • Viteza site-ului – Site-ul tău se încarcă uşor si imediat pe mobil.

Argumente contra:

  • Un singur site– A avea un singur site pentru toate dispozitivele poate fi uşor pentru tine, însă nu tot timpul şi pentru utilizatori. Vei mai avea nevoie să adaugi conţinut în aceeaşi pagina sau să creezi pagini noi, pe care utilizatorul (probabil) nu le va găsi.
  • Probleme tehnice– Un site cu design responsive poate avea la un moment dat câteva probleme tehnice: se va încărca greu sau doar parţial.
  • Experienţa utilizatorului – Dispozitivul mobil oferă utilizatorului totuşi o experienţă diferită faţă de desktop. Depinde de tine cum dispui infomaţia pe ambele dispozitive.

Design-ul responsive îţi permite să oferi utilizatorului o experienţă mult mai plăcută faţă de desktop. Distribuie informaţia în categorii accesibile, fă navigaţia vizibilă şi apoi un design cât mai atractiv.

E timpul să pui pe primul loc versiunea de design mobil. E timpul ca utilizatorii să navigheze cât mai uşor pe site-ul tău. Același lucru este valabil și când vine vorba de mobile content marketing.

Enjoy a new experince!

sursa foto: pixabay.com

Lasă un comentariu