Home Marketing Online SEO Evolutia Keyword Research-ului

keyword research

Keyword research reprezintă una dintre cele mai importante etape atunci când vine vorba de creșterea vizibilității online. Fie că vorbim despre un site de prezentare, un magazin online, un blog sau o aplicație pentru mobil, este foarte important să fim cât mai vizibili în motoarele de căutare, pentru ca potențialii noștri clienți să ne descopere cât mai ușor.

Keyword research-ul nu este a one-time process, ci o activitate continuă. Este important să știm ce caută userii, ce termeni au folosit pentru a ajunge la noi pe site și care sunt tendințele din domeniu, pentru ca apoi să putem optimiza conținutul site-ului în funcție de acești factori. Două dintre cele mai la îndemână tool-uri prin care putem să măsurăm și să analizăm rezultatele sunt: Search Console și Google Analytics.

Un rol foarte important în conturarea strategiei noastre de keyword research îl joacă și concurența, pe lângă zecile de tool-uri existente. Nu degeaba Pablo Picasso spunea că artiștii buni copiază, iar artiștii grozavi fură 🙂 Ceea ce vom face noi este să tragem cu ochiul peste “gardul” vecinului și să vedem care sunt tacticile lui de a-și atrage utilizatorii, apoi să le intregrăm într-o strategie regândită, împreună cu ideile noastre.

Evoluția procesului de keyword research

Astăzi, keyword research-ul este foarte diferit de ceea ce era acum câțiva ani. Dacă atunci webmasterii mizau pe ideea că pot să păcălească algoritmii Google prin repetarea anumitor cuvinte de cât mai multe ori posibil în cadrul unui text.

Astăzi, pentru a nu fi penalizați pentru spamming, aceștia folosesc tehnici mai avansate precum SLI Keywords.

keyword-stuffing 2

sursa: http://seopressor.com/

Să luăm ca și exemplu textul din imaginea de mai sus. Ce termeni echivalenți putem folosi în loc de “best laptops” pentru a elimina keywords stuffing-ul? Pentru obține câteva sugestii de long-tail keywords putem folosi LSI Graph.

LSI-keywords-generator

Ce sunt LSI Keywords?

LSI este acronimul de la Latent Semantic Indexing și reprezintă sinonime ale cuvintelor cheie sau termenii din același câmp lexical, care ajută motoarele de căutare să-și dea seama despre ce este vorba în conținutul nostru. Cu cât folosim mai multe cuvinte cheie similare/echivalente care aparțin aceleași nișe, cu atât vom fi mai relevanți pentru userii noștri și pe deasupra ne vom crește reputația și autoritatea site-ului sau paginii în Google. Algoritmul care pune foarte mare accent pe calitatea conținutului și care penalizează site-urile cu conținut de proastă calitate este Panda.

Cum să eviți penalizările Google Panda?

google-panda

sursa: http://smellycatproductions.com/

Iată ce poți face:

elimină conținutul de proastă calitate, irelevant și duplicat.

– evită pe cât posibil conținutul agregat din alte surse. Nu este de mirare că agregatoarele de știri, site-urile cu cupoane de reduceri sau comparatoarele de prețuri sunt și cele mai afectate de acest algoritm.

– Google acordă o atenție sporită semnalelor utilizatorilor. Dacă conținutul este irelevant, vom avea o rată de click (CTR) foarte mică și o rată de abandon (bounce rate) ridicată. În plus, timpul pe care-l vor petrece pe site va fi de câteva secunde, iar mulți dintre utilizatorilor nu vor mai reveni a doua oară. Toți acești metrici nu vor face altceva decât să-i transmită algoritmului că există anumite probleme la noi pe site.

Ca și soluție, este indicat să urmărim constant acești indicatori în Google Analytics, apoi să identificăm și să venim cu soluții pentru a remedia eventuale probleme.

– Alte elemente pentru care vom fi penalizați de către Panda sunt legate de design și navigabilitate. Astăzi, designul site-ului joacă un rol foarte important în reținerea utilizatorilor. Un design simplu sau învechit îi va face să-l părăsească de îndată ce l-au accesat. Dacă la aceste elemente se adaugă și încărcarea greoaie a paginilor, lipsa versiunii pentru mobil, conținutul flash sau reclamele enervate, cu siguranță îi vom pierde din start.

Tool-uri pentru un keywords research de calitate

  1. Unul dintre cele mai folosite tool-uri rămâne Keyword Planner de la Google. Avantajele folosirii acestuia sunt multiple, de la numărul de căutări medii lunare, la suma pe care trebuie să o licităm pentru un cuvânt cheie, concurență și până la estimarea și planificarea bugetului pentru un anumit grup de cuvinte. Mai multe informații despre folosirea acestui tool, le puteți descoperi în acest ARTICOL.
  1. Google suggest – auto-suggest-ul este o modalitate foarte simplă, dar foarte eficace de a descoperi cuvinte cheie foarte targetate. Dacă research-ul implică crearea unei liste de cuvinte cheie pentru o aplicație mobilă, Google Play poate fi folosit în aceeași manieră.

google-suggest

3. Keywordtool.io – o modalitate foarte eficientă de a descoperi ce caută audiența pe Google, YouTube, Bing, Amazon și App Store în diferite țări.

sursa: keywordtool.io

sursa: keywordtool.io

keywordtool.io2

sursa: keywordtool.io

4. Quora  poate reprezenta o mină de aur pentru brainstorming-ul listei nostre de termeni relevanți.

quora

5. Google Correlate – chiar dacă nu este un tool foarte popular, acesta ne dă sugestii de cuvinte între care există o corelație.

google-correlate

Acestea sunt câteva din tool-urile pe care le folosesc cel mai des, dar există multe, multe altele mijloace prin care poți să-ți conturezi o listă complexă de termeni relevanți conținutului tău.

Ce sunt căutările de tip long-tail?

După cum spuneam și mai sus, competiția a devenit din ce în ce mai dură, iar pentru a ajunge pe prima pagină și a crește rata de conversie, avem nevoie de o strategie de conținut bine pusă la punct. Un prim pas ar fi facem distincția dintre short-tail keywords (head terms sau head keywords) și long-tail keywords, și le să adaptăm în funcție de căutările user-ilor noștri.

Long-tail keywords reprezintă acele interogări formate din 3 sau mai multe cuvinte, care sunt și foarte relevante. Astfel, vom putea înțelege mult mai bine intenția utilizatorilor, făcând distincția între procesul acestora de informare sau dacă se află în stadiul de cumpărare.

De exemplu, dacă targetăm cuvinte cheie precum genți damă, pe Google ne vor apărea aproximativ 435.000 de rezultate. Care ar fi șansele noastre să ne aflăm pe prima pagină? Păi, poate dacă suntem un brand renumit și ne-am creat deja o anumită reputație. Dar dacă suntem un business nou, cel mai indicat este să ne concentrăm pe cuvinte cheie mai lungi, cum ar fi genti de damă office din piele, care au o competiție mai scăzută, ne vor aduce rezultate mai rapide și vom atrage astfel pe site vizitatori mult mai calificați.

BONUS: Ce este “New Tail Keyword Research”

Acesta o modalitate nouă de keyword research care vine în completarea căutărilor de tip long-tail.

sursa: dejanseo.com.au

sursa: dejanseo.com.au

John Wiley – primul designer al Google Autocomplete spunea că 15% dintre căutările care au loc pe Google într-o zi sunt căutări noi (interogări care nu au mai folosite niciodată).

Astfel, new tail keyword research presupune acele sintagme pe care utilizatorii le folosesc atunci când caută un produs, serviciu, brand sau subiect care le este nefamiliar. Aceste interogări de tip “new tail” nu înseamnă că sunt mai complexe decât “long tail”, din contră sunt cuvinte cheie mai scurte.

De exemplu, iarba din imaginea de mai jos se numește Zoysia Tenuifolia. Tu cum ce termeni ai folosi dacă ar trebui să cauți alte imagini similare?

sursa: dejanseo.com.au

sursa: dejanseo.com.au

1 comentariu la acest articol

Lasă un comentariu