O experienta placuta la TeCOMM si MarkDay Cluj Napoca

Pe 30 şi 31 octombrie, la Grand Hotel Italia din Cluj Napoca, am avut plăcerea de a participa în calitate de parteneri la cea de-a patra ediţie a ExpoConferinţei de comerţ electronic, TeCOMM, dar și la evenimentul MarkDay. Alături de cei peste 400 de participanţi, majoritatea reprezentanţi ai magazinelor online din zona Transilvaniei, avut parte de o serie de conferințe și workshop-uri reușite, dar și de sesiuni de networking pe măsură.

Din audiența prezentă la TeCOMM, 75% au fost proprietari de magazine online, 15% specialişti de marketing, SEO şi web analytics iar 10% oameni de presă şi specialişti din alte domenii.

În cele două zile de prezentări, workshopuri şi dezbateri, am avut ocazia să ascultăm sfaturi şi metode de optimizare pentru site-urile cu vânzare, am comparat tendinţele industriei eCommerce din România cu cele din afară, am analizat tranzacţiile online B2B şi B2C, punând în balanţă cifrele de vânzări.

De la TeCOMM am primit o serie de prognoze asupra trendurilor în eCommerce din 2015 dar și noi sfaturi și informații pentru creşterea vânzărilor unui magazin online din orice industrie. Printre tendinţele discutate se numără: market place-uri, dezvoltare regională sau portofele virtuale.

Am observat în cadrul conferinței un interes crescut pentru comerțul electronic și din partea retailerilor offline, care doresc să pătrundă pe această piață fie prin parteneriate cu marii retaileri online, fie prin crearea propriilor canale de distribuție online. De asemenea, un fenomen interesant de luat în vedere este omni-channel, care este împărţit în două: webrooming (consumatorul studiază oferta online, după care iese la cumpărături în funcţie de oferta găsită) şi showrooming (consumatorul vede produsul la magazin, după care intră online şi investighează preţurile, ofertele). Datorită acestui fenonem, piaţa comerţului online a crescut în acest an cu 35%.

Anul 2014 a fost un an foarte bun şi pentru plăţile online, dar şi pentru inovaţiile din această zonă. Din acest motiv, la eveniment am avut parte de câteva surprize din partea MasterCard, care a anunţat două noi servicii: plată cu cardul la livrare, un proiect pilot realizat împreună cu Urgent Cargus şi lansarea portofelului electronic. România este cea de-a doua ţară din Europa centrală şi de Est care a lansat un portofel electronic integrat în reţeaua de portofele mobile MasterPass. De asemenea, am fost plăcut impresionați de anunțarea campaniei de lansare a noului brand, Urgent Cargus, apărut prin fuzionarea celor două companii de curierat: Cargus și Urgent Curier. 

tecomm 2014 2

La această ediție s-a discutat și despre plata de pe mobil. În prezent, cele mai frecvente plăţi efectuate de pe mobil sunt cele pentru facturi. Deşi momentan, în România, numărul de utilizatori care folosesc această modalitate de plată nu este foarte ridicat, se preconizează o creștere considerabilă în 2015. Plata pe mobil este puternic influențată și de credibilitatea pe care o oferă magazinele online, dat fiind că plățile pe mobil către un anumit magazin se efectuează doar în cazul în care consumatorii sunt familiarizați din desktop cu retailerul respectiv.

Comparând industria de comerţ online din România cu celelalte ţări pe partea de SEO, veştile sunt bune: suntem relativ apropiaţi de restul Europei. Optimizarea locală, în schimb, este într-o fază incipientă: doar 2% dintre magazinele online din România sunt optimizate local. Privind spre regiunile de unde vin cele mai multe magazine online, Bucureştiul este este pe primul loc, după care vin magazinele regionale locale din Cluj, Iaşi, Braşov şi Timişoara.

MarkDay’14 a adus la Cluj cele mai noi trenduri ale marketingului digital!

În data de 31 octombrie, în cadrul TeCOMM, a avut loc cea de-a doua ediţie a conferinţei de marketing digital MarkDay. La eveniment au participat peste 70 de specialişti de marketing, deţinători ai magazinelor online, furnizori de servicii web, mass-media, dar şi pasionaţi ai domeniului.

Cei 4 speakeri, specialişti de marketing digital din UK, Germania şi România, şi-au împărtăşit experienţa cu cei prezenţi:

Andre Alpar a fost cel care a dat startul conferinţei cu o prezentare despre viitorul search-ului online.

Sfatul său a fost: Keep it simple, understandable and relevant!

Andre a vorbit despre trendurile care schimbă procesul de căutare şi despre modalitatea în care interacţionăm cu calculatoarele. Noi device-uri – noi modalităţi de căutare, explică Andre. După ce a vorbit despre partea „întunecată” a Google-ului, despre cum monopolul acestui motor de căutare prezintă pe cât de multe posibilităţi, pe atât de multe ameninţări, a oferit audienţei un sfat: „Stay safe, stay versatile! Make the web a better place!”.

markday 2014

Adelina Oprea a continuat cu un workshop despre campaniile virale. Ce am reţinut este că pentru a realiza o campanie virală trebuie să reacţionăm în timp real şi creativ la feedback-ul negativ primit pentru magazinul sau compania noastră. De asemenea, trebuie să gândim un concept şi un mesaj creativ care să stârnească interesul şi să punem pe primul plan dorinţele clienţilor noştri şi, implicit, cerinţele pieţei.

Ilyan Kovatchev a urmat-o pe Adelina cu o abordare cel puţin interesantă a marketingului digital: „How digital marketing is a lot like sex”.

Sesiunea sa a fost împărţită în 3 categorii: chemistry, pleasure şi scoring. Acesta a explicat cum pot fi îmbunătăţite strategiile de marketing digital cu abordări smart şi neconvenţionale.

Luke Brynley-Jones a încheiat evenimentul cu un Masterclass de 3 ore în care am învăţat cum să obţinem rezultate din social media. Cu numeroase sesiuni practice, am învăţat să realizăm conţinut de calitate, dar mai ales să ne folosim de el. Luke ne-a explicat cum să creăm o strategie de marketing de succes în social media, cum şi unde să o implementăm şi cum să ne măsurăm rezultatele.

Pe tot parcursul evenimentului speakerii au răsplătit cei mai activi dintre participanţi cu cărţi oferite de partenerul evenimentului, Okian.

Speakerii celei de-a patra ediţii TeCOMM au fost specialişti în mediul online de la companii precum: Estee Lauder, Fashion Days, Google, Aoro.ro, Bitdefender, Cargus, FAN Courier, MasterCard, F64, Content Speed, MobilPay, Cognitive SEO, Conversions Academy, Webdigital, GeoRanker, Padicode, La Redoute, Conversions, Mediatic şi Silkweb.

Evenimentul a fost organizat de Libero Events.

Conferințele TeCOMM și MarkDay revin în 2015 cu noi ediții și trenduri ale momentului!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock