Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Marketing Online Social Media 5 instrumente de analiza a performantei pe Facebook

Tuturor ne plac scurtăturile, nu-i așa? În ziua de astăzi, avem pe internet la câteva click-uri și scroll-uri distanță aproape orice informație ne interesează. În aceste condiții, de ce să mai reinventăm roata? Activitățile noastre, ca oameni de marketing, devin din ce în ce mai complexe în fiecare zi, iar timpul, din păcate, din ce în ce mai scurt.

De aceea, am mers „la vânătoare” în mediul online și am alcătuit o listă cu cele mai bune instrumente gratuite de analiză a activității tale… pe Facebook. Așa cum am menționat într-un articol anterior, nu ești un brand serios dacă nu ai o pagină de Facebook și nu interacționezi cu fanii tăi în fiecare zi. Chiar dacă se produc aproape în fiecare lună modificări în algoritmul Facebook, sfaturile pe care le-am oferit în trecut pe tema administrării unei pagini de Facebook sunt încă valabile.

Sper ca următoarele instrumente să te ajute în monitorizarea activității tale pe Facebook și să îți simplifice munca de raportare și măsurare a performanțelor tale:

#1 Facebrands.ro

Facebrands este topul paginilor de Facebook din România care oferă o serie de statistici foarte interesante și actuale despre datele demografice ale utilizatorilor români și chiar despre pagina ta. Pentru a afla date despre performanța paginii tale de Facebook, trebuie ca aceasta să fie înscrisă pe Facebrands. Înscrierea se poate face aici.

Facebrands îți oferă date precum: 

  • locul în topul paginilor din România;
  • locul în categoria din care se încadrează pagina ta;
  • evoluția numărului de fani (pe zile, pe săptămâni).

facebrands fanbase

#2 Facebook Page Barometer

Acest barometru online al paginilor de Facebook măsoară cele mai importante statistici ale paginii tale, precum:

  • procentajul din numărul total de fani la care au ajuns postările (fans reached);
  • rata de engagement a paginii tale de Facebook;
  • rata de people talking about a paginii tale (numărul de persoane care au interacționat în orice fel cu pagina ta);
  • rata de feedback negativ din partea fanilor (numărul de utilizatori care au raportat, ascuns sau au marcat ca spam postările paginii tale);
  • Reach-ul organic lunar ca procentaj din numărul total de fani;
  • Reach-ul organic viral lunar ca procentaj dn numărul de persoane care au văzut sau interacționat cu orice postare a paginii tale.

barometer

Mai multe statistici puteți vizualiza dacă vă introduceți pagina în aplicația AgoraPulse Barometer.

#3 Fanpage karma

Instrumentul Fanpage Karma înseamnă în mod special competiție. Acesta poate analiza statisticile și performanța unei pagini, poate realiza rapoarte complexe pe baza acestora și, cel mai important, poate compara două pagini similare, cu menționări referitoare la care performează mai bine:

fanpage karma

Încercați gratuit acest instrument pe www.fanpagekarma.com

#4 LikeAlyzer

Ai folosit vreodată LikeAlyzer? Acest instrument gratuit extrem de simplu nu doar îți oferă statisticile cele mai relevante care măsoară succesul paginii tale, ci îți oferă și o serie de sfaturi și recomandări specifice paginii tale pentru a crește interacțiunea, reach-ul și prezența ta pe Facebook.

likealyzerÎncearcă-l gratuit! 

#5 Conversation score

Folosind acest instrument rapid și gratuit, poți genera un raport complet al influenței pe care o are pagina ta de Facebook, rata de interacțiune și performanțele tale, cu doar un singur click. 

Odată ce ai introdus link-ul paginii tale pe Conversation Score, durează aproximativ 1 minut ca informațiile să fie procesate și raportul să fie creat. După generare, raportul tău va arăta similar cu cel din imagine:

conversation score

Poți descărca imaginea în format .jpg după procesarea acesteia.

Ce avantaje au toate aceste instrumente?

Oricine poate folosi metoda clasică de măsurare a statisticilor cu ajutorul Facebook Insights, din panoul de administrare al paginii sale. Însă, numai persoanele istețe folosesc instrumente rapide și simple de măsurare a performanțelor lor în social media. Aceste instrumente nu sunt doar o cale rapidă de a îți măsura performanțele, ci îți și oferă sfaturi de îmbunătățire și posibilitatea de comparare cu altă pagină similară din domeniul tău.

Toate instrumentele menționate în lista de mai sus sunt gratuite și nu necesită crearea unui cont pentru folosirea lor! Ce îți poți dori mai mult, ca om de marketing online? 🙂

În speranța că această listă ți-a fost de folos, îți dorim mult succes în îmbunătățirea performanțelor paginii tale de Facebook!

5 comentarii la acest articol
    • Gabriel, cunosc tool-uri și pentru alte rețele (G+, Twitter, LinkedIn), însă nu sunt atât de utilizate în România la nivel de marekting și de aceea nu am scris pe acea temă. Însă voi lua în considerare, mulțumesc de sugestie!

  1. mersi de articol, foarte util! 🙂 intrebare apropo de facebook- este posibil sa pierzi brusc un numar de like-uri la o pagina si sa nu iti arate in istoricul de like-uri si unlike-uri din luna respectiva? nici la o luna dupa? adica e posibil sa fie un bug de la facebook sau?

    • Bună, Oana! Ne pare bine că este util articolul nostru! Facebook a anunțat recent că va reduce numărul de fani „inactivi” ai unei pagini, iar numărul de like-uri nu va scădea brusc ci treptat. Astfel de situații e posibil să nu fie trecute în istoric drept unlike-uri. Nu este bug de la Facebook. Pe de altă parte, mai există situația în care dacă fanii acelei pagini au fost obținuți în mod forțat (de exemplu, printr-un artificiu care îi face să dea like automat la pagina respectivă când se află pe un alt site sau pe o altă pagină), atunci e posibil să se piardă fanii brusc, dar acest lucru va apărea în istoric de la o lună la alta.

  2. mersi tare mult de raspuns, Catalin! 🙂 nu, nu e cazul fanilor obtinuti fortat sau prin artificii de genul asta, deci ramane varianta 1 de care nu aflasem. hmm…

Lasă un comentariu