Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Publicitate Strategie publicitara Ce trebuie sa transmita o reclama?

O reclama trebuie să își reprezinte cât mai bine produsul, și să recurgă la cele mai interesante metode de a convinge omul să cumpere. Dar cum stabilim ce să scriem într-o reclama? Unde găsim acele cuvinte cheie care încheie procesul de vânzare? Vom descoperi împreună în acest articol.

Orice text publicitar dintr-o reclama trebuie scris după următoarea formulă:

Traseu mesaj reclama: Atuuri -> Beneficii -> Mesaj

Să le definim pe fiecare în parte.

Atuurile sunt de fapt avantajele produsului sau serviciului promovat, adică acele caracteristici care aduc un plus de valoare. Pentru un produs sau serviciu nou, atuurile sunt folosite ca și factori de credibilitate (ca să câștige încrederea viitorilor clienți).

Exemple:

Firmă de construcții din Germania nouă pe piața din România:

  • Materiale de înaltă calitate, aduse din Germania
  • Avem experiență de 30 de ani în domeniu
  • Avem clienți în peste 10 țări din Europa
  • Avem peste 1.500 de lucrări în portofoliu

Balsam cunoscut pe piața din România:

  • Peste 1.000.000 de femei folosesc produsele noastre
  • O actriță celebră care folosește și recomandă acest produs
  • Folosim numai ingrediente naturale

Să nu confundați atuurile cu beneficiile. Atuurile se referă strict la brand-ul promovat.

Beneficiile sunt motivul sau câștigul celor care ne cumpără produsul / serviciul. Ca să le aflăm, ne întrebăm de ce oamenii aceștia ne-ar cumpăra produsul / serviciul promovat?

Voi continua pe aceleași exemple:

Firmă de construcții din Germania nouă pe piața din România:

  • Oferim discount de 30% celor care își construiesc casă vara aceasta!
  • Pentru fiecare săptămână care depășește termenul limită stabilit inițial, primiți 10% din costuri înapoi
  • Transportul materialelor este gratuit, dacă alegeți să le comandați prin firma noastră

Balsam cunoscut pe piața din România:

  • Adio riduri! Previne îmbătrânirea tenului cu 30% mai rapid decât celelalte produse
  • Costă mai puțin decât celelalte balsamuri profesioniste
  • La cumpărături de minim 25 de lei primiți și o cremă de mâini gratuit

Sunt sigur că se pot găsi mult mai multe atuuri și beneficii, însă acestea trebuie definite mai clar în funcție de profilul publicului țintă și de obiectivele reclamei.

După ce am făcut o listă cu posibilele atuuri și beneficii, acum urmează efectiv scrierea reclamei. Pentru asta avem nevoie să alcătuim mesajul publicitar, care va fi derivat din atuurile și beneficiile considerate cele mai importante.

Gândiți-vă la acest mesaj ca fiind elementele cheie care le rămân în minte oamenilor după ce au văzut reclama. Aceștia de regulă nu vor cumpăra imediat, iar mintea lor va fi plină și cu alte gânduri. Acest mesaj trebuie să fie cât mai convingător încât să li se activeze în subconștient atunci când vor avea ocazia să cumpere produsul sau serviciul promovat.

Oamenii văd multe reclame în fiecare zi, de ce ar ține-o minte pe a noastră?

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Lasă un comentariu