Home Marketing Online 5 metode de promovare cu buget redus lunar

promovare cu buget redus

Deții o afacere mică? Înseamnă că știi foarte bine ce înseamnă un buget redus atunci când vine vorba de promovarea online. Deși știi că trebuie să investești pentru a obține profit, niciodată nu poți fi sigur de rezultatul investiției.

Ideea aceasta s-a schimbat odată cu marketingul online și astăzi sunt puse la dispoziție opțiuni importante de maximizare a rezultatelor chiar și pentru un buget mai redus. În continuare îți vom prezenta o serie de strategii eficiente de promovare pentru care, credem noi, nu este necesar un buget mai mare de 2000 lei lunar. 

Metode de promovare cu buget redus

#1 Organic SEO 

SEO organic permite unei companii să selecteze și să utilizeze anumite cuvinte cheie pe paginile site-ului, care să determine creșterea traficului. Urmărește cele mai bune indicații ale experților în industrie și nu uita să soliciți listări gratuite pe Google Places si Yahoo!Local.

Folosește-te de instrumentele gratuite puse la dispoziție de Google (Analytics, Search Console) pentru a te asigura că structura și conținutul website-ului companiei tale poate fi găsit de cele mai mari motoare de căutare.

În prima fază, poți angaja un specialist SEO să îți ofere un audit complet al site-ului tău și o listă cu recomandări pe care le poți implementa. În medie, costul pentru angajarea unui specialist SEO pentru realizarea unui audit poate presupune un buget mai mic de 2000 lei / lună.

#2 Folosește-te de YouTube 

Această rețea de socializare contribuie foarte mult în creșterea traficului unui website dacă este bine folosită. Se observă o reacționare foarte bună și rapidă a publicului la imagini video și este și foarte ușor de redirecționat către site. Un alt avantaj este acela că aici poți investi cât vrei în promovare, chiar și un buget mai mic de 2000 lei lunar.  

#3 Angajează un content writer pentru blogul companiei

Mulți dintre cei care dețin o afacere mică se plâng că nu au timp să actualizeze conținutul de pe blogul firmei. Ar trebui să fie conștienți de un fapt: cu cât mai mult conținut calitativ are blogul firmei, cu atât mai mare va fi șansa de a se poziționa bine în motoarele de căutare.

Îți recomandăm să angajezi un freelance writer pentru realizarea de articole pe blogul companiei. Pentru un buget mai mic de 1000 lei lunar, poți obține cel puțin 4 articole de calitate / lună care să îți crească traficul și interacțiunea atât pe blog, cât și pe site. 

Pentru că motoarele de căutare pun mai mult accent în ziua de astăzi pe conținut de calitate, îți recomandăm să nu apelezi la freelanceri ieftini. Așa cum menționa colegul meu, Cătălin, într-un articol anterior, trebuie să pui mai mult accent pe conținut de calitate și nu conținut de umplutură.

#4 Facebook Ads

Milioane de oameni sunt prezenți pe Facebook în fiecare zi. În România sunt peste 8 milioane de utilizatori, cei mai mulți fiind cu vârste cuprinse între 18-35 ani. 60% dintre aceștia sunt femei.

Dacă afacerea ta se adresează tinerilor sau femeilor, această rețea de socializare este un instrument foarte bun de promovare. Similar cu Google Adwords, pe baza unui buget primești vizitatori pe site-ul tău conform criteriilor stabilite în crearea campaniei de publicitate.

Promovează-ți afacerea pe Facebook plasând anunțuri targetate pe criterii de vârstă, sex, locație și interesele exprimate de utilizatori. De asemenea poți promova afacerea pentru clienții anumitor companii sau chiar ai concurenței tale.

Avantajul? Poți ajunge, într-un timp scurt, la multe persoane, cu un buget relativ mic – de multe ori, este suficient un buget sub 1000 lei lunar.

#5 E-mail marketing

Promovarea prin campanii de e-mail marketing este un metodă foarte bună care vine în întâmpinarea potențialilor clienți nehotărâți, care au nevoie de mai multe informații înainte de a cumpăra. Această metodă este la îndemână de mulți ani și încă este o cale puternică pentru a invita oamenii să descopere oferta ta.

Pentru succesul unei campanii de e-mail marketing este nevoie mai întâi de un public atras prin înscrieri la newsletter, concursuri, conținut util etc. Aceste campanii încurajează oamenii să intre pe site pentru a vedea noutățile sau orice le poate capta atenția. 

Investiția ta în această metodă poate fi:

  • achiziția unui instrument de e-mail marketing: pentru mai puțin de 2000 adrese de email – gratuit, iar pentru peste 2000 adrese de email, costurile pornesc de la 12 Euro pe lună.
  • angajarea unui specialist în e-mail marketing (agenție sau freelancer) pentru crearea și trimiterea de e-mail-uri: în funcție de volumul său de muncă, costul aproximativ poate fi între 100 și 200 Euro lunar.

Învață continuu și perfecționează-te!

Sunt foarte multe cărți care îți pot fi de folos în  a înțelege sistemul de marketing, dar printre cei mai buni autori îi regăsim pe John Janstch, care a scris “Duct Tape Marketing” și pe Mike Michalowicz (“The Pumpkin Plan”). Ei au creat o rețea de consultanță care îi învață pe micii afaceriști metodele lor proprii. Citește unul dintre aceste manuale și apoi adaptează cursurile experților la nevoile tale.

sursa foto: pixabay.com

Lasă un comentariu