Cum creezi reclame display de impact

Tu cât de des dai click pe bannere online? 

Cred că din acest punct de vedere, există două tipuri de utilizatori de internet:

  • consumatorii de conținut filtrat pe nevoile și interesele lor, care caută des pe motoarele de căutare cuvinte cheie cât mai specifice, citesc bloguri și adesea ignoră reclamele intruzive;
  • consumatorii de conținut generalist, de divertisment, care scanează conținutul mai mult decât îl citesc, vizitează mai multe bloguri și site-uri deși nu sunt cititori constanți și observă reclamele, dând click pe ele dacă le trezesc interesul.

Dacă ar fi să asociem fiecare tip de consumatori cu o metodă de marketing, pentru cei din prima categorie funcționează inbound marketing-ul (promovarea prin conținut neintruziv), iar cei din a doua categorie outbound-ul (promovarea tradițională). 

Pentru a ajunge mai ușor la cei din prima categorie, putem realiza reclame Google Search și, pentru a îi atrage pe cei din a doua categorie, putem face reclame Google Display și Facebook Ads, creând reclame display cât mai atractive.

Cu toate că aceste reclame display nu se afișează în funcție de căutări și poate par, din acest punct de vedere, intruzive, ele pot aduce impactul dorit într-o campanie de promovare dacă sunt realizate respectând o serie de criterii pe care le voi enumera mai jos.

Criterii pentru reclame display de impact

#1 Adaptează-te în funcție de mediu

Înainte să începi munca de design pentru un banner, gândește-te la mediul unde va fi transmis.

Oamenii intră pe Facebook pentru divertisment și pentru a fi la curent cu noutățile din sfera lor de interes (la care ei au dat Like, Join sau Subscribe). 

De aceea, bannerele pentru Facebook Ads sunt diferite de cele pentru Google Display. În plus, bannerele pe Facebook vin întotdeauna însoțite de un text suplimentar care te poate ajuta să transmiți mai multe informații, având în vedere că în poze nu ai voie să folosești text pe mai mult de 20% din suprafața lor.

De aceea, un banner pe Facebook trebuie să fie relevant contextual; mai exact, să nu arate ca o reclamă ci ca o postare interesantă și familiară. De exemplu, cum este ad-ul de mai jos de la CGS România:

facebook ad exemplu

Pe Google, abordarea este cu totul diferită. Bannerele trebuie să iasă în evidență comparativ cu site-ul unde sunt afișate. Dacă folosești bannere pentru rețeaua de Google AdWords Display, atunci nu ai cum să prezici cum vor arăta site-urile unde vor fi publicate, însă poți folosi în banner o imagine și un text care să fie în contrast cromatic. De exemplu, cum sunt bannerele de mai jos:

bannere google adwords display exemplu

#2 Alege cu mare atenție audiența

Atât pe Facebook cât și pe AdWords, pentru a te asigura că reclama ta este afișată în contextul potrivit și va avea impact, trebuie să cunoști foarte bine interesele audienței vizate.

Pe Facebook, poți targeta în funcție de demografice, interese și comportamente, iar pe AdWords Display poți targeta în funcție de domeniile de interes, alegând astfel nișa și tipul site-urilor unde se vor afișa reclamele. 

targetare facebook

Pe Facebook, vorbește cu audiența ca și cum ai fi un prieten din lista lor, iar pe AdWords, textul trebuie să aibă o mai mare orientare comercială.

Dacă ai deja o bază de date cu clienți înainte să începi campaniile de display, analizează-o și folosește cât mai multe informații despre ei în găsirea noilor audiențe. Poți chiar importa în Facebook o listă de adrese de email ale clienților existenți și apoi să creezi o audiență lookalike, pentru a ajunge la noi potențiali clienți.

#3 Folosește imagini cu personalitate

Regula se aplică în special pe Facebook, dacă dorești să obții o rată de click mai mare și un cost per click mai bun, însă nu e de neglijat nici în crearea de reclame display pentru AdWords.

Așa cum spuneam și mai sus, reclamele tale pe Facebook trebuie să arate ca niște postări interesante care merită atenție. Pentru a le obține, nu folosi imagini Stock impersonale, ci folosește imagini cât mai realiste și, pe cât posibil, create chiar de tine (sau create de o agenție pentru tine).

facebook ad postare

Pe Google AdWords Display, poți crea bannere care să aibă impact și să fie bazate doar pe text sau să conțină elemente grafice mai subtile, sau poți crea bannere care conțin foarte puțin text și au un vizual reprezentativ, care poate comunica foarte clar mesajul dorit. Aici, folosirea unei imagini Stock, puțin prelucrată, poate fi de folos.

sursa: wordstream.com
sursa: wordstream.com

#4 Alege-ți cuvintele cu atenție

Pe Facebook, folosește un text atractiv în textul ad-ului dar și un headline pe imagine care să capteze atenția. Acesta poate fi o întrebare („Ai uitat ceva?”) sau o afirmație („Coșul tău de cumpărături este plin!”). Nu este obligatoriu să folosești text pe imagine, însă în anumite cazuri poate fi de impact. Testează, pentru că audiența ta va decide acest lucru.

Într-o reclamă display pe Google AdWords, poți folosi doar text dacă vrei, sau poți folosi un vizual predominant și doar câteva cuvinte. Aici, banner-ul în sine este o reclamă, spre deosebire de imaginea de pe Facebook, care uneori poate fi doar cârligul care captează atenția asupra reclamei din textul de deasupra.

abandon cos

Însă, pentru că trebuie să faci același banner de AdWords într-o gamă largă de dimensiuni, unele dintre ele foarte înguste (320 x 50 px), nu trebuie să folosești mult text. De obicei, textul pe un banner constă într-un headline format din cel mult 15 cuvinte și un call to action format din cel mult 4 cuvinte.

Nu este o regulă privind numărul de cuvinte, însă imaginează-ți cum s-ar vedea un text mai lung de 20 de cuvinte pe un banner 468 x 60 px, de exemplu, mai ales dacă acesta conține și o imagine.

#5 Întotdeauna folosește un call-to-action

De obicei, o reclamă display fără call-to-action are șanse mai mici să ia click-uri decât una cu. 

Un call-to-action poate fi inclus în textul folosit pe banner (sau, în cazul Facebook, atât în textul folosit pe banner cât și în cel alăturat) sau poate fi inclus pe un buton (un chenar care are forma și aspectul unui buton, pentru a fi mai atractiv pentru click-uri).

Recomand folosirea butoanelor, în special pe bannerele pentru Google AdWords. Acestea pot avea o culoare similară cu cea principală folosită în logo-ul brand-ului sau, dacă nu, atunci o culoare care să iasă în evidență față de vizualul banner-ului.banner buton adwords2

#6 Fii comercial

Nu în ultimul rând, să nu uiți că o reclamă display, fie ea pentru Facebook sau pentru Google, este totuși o reclamă, indiferent cât de personală sau familiară vrei să o faci.

De aceea, recomand să scoți în evidență un element comercial valoros care poate grăbi luarea deciziei de către potențialul client.

Acesta poate fi un discount, un cod de reducere, perioada de valabilitate a unei promoții, timpul rămas până la expirarea ofertei, stocul limitat, transportul gratuit, perioada de garanție sau orice altceva care se potrivește ofertei tale.

Dacă nu promovezi o promoție prin reclame display sau nu ai niciun element comercial de scos în evidență, încearcă să apelezi o emoție sau un beneficiu important pe care consumatorii îl pot avea în urma unei conversii pe site-ul tău.

Crearea de reclame display este o modalitate prin care poți da personalitate brand-ului tău, poți genera notorietate și îți poți crea o imagine pozitivă. De aceea, acordă mare atenție realizării de reclame display de fiecare dată!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock