Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Content Marketing Regula celor 3 secunde care face diferenta intre succes si esec

Toți știm că trăim în secolul vitezei, fie că ne place, fie că nu. Pe scurt, fără să fim tulburați de ceva sau cineva, perioada de atenție pe care o acordăm unei sarcini zilnice este foarte scurtă. Trecând repede spre clienții tăi și către marketingul relațional, dacă sarcina lor este de a înțelege dacă produsul sau serviciul tău este util pentru ei, trebuie să înveți cum să le captezi atenția.

În esență, oricine vrea ca potențialul său client să urmeze fluxul site-ului în direcția stabilită deja (cumpărare produs, abonare newsletter, contact). Cu cât reusești să îl ‘înfometezi’ și să îl faci interesat de ce îi propui, cu atât șansele de a-l converti în client cresc simțitor.

Trebuie să înțelegi la ce este atentă mintea noastră

De atenție este răspunzător Sistemul Reticular de Activare (SRA) care acționează practic ca un filtru.

Cu alte cuvinte SRA filtrează informațiile care sunt importante pentru noi și le ignoră pe cele neimportante. Fără el, zi de zi, am fi bombardați la propriu din toate părțile și am fi distrași în fiecare secundă.

În același timp, SRA are legătură și cu:

  • Emoția: Când ceva sau cineva ne creează o anumită stare de emoție, atunci ne-a captat atenția
  • Noutăți: Creierul acordă mai multă atenție lucrurilor/persoanelor noi din jurul nostru
  • Nevoi fizice: Dacă ne este sete și vedem apă sau răcoritoare, atunci acordăm atenție. Același lucru se aplică și când ne trezim noaptea și luăm o gustare
  • Alegeri: Am cumpărat mașina pe care ne-am dorit-o de mult, să zicem Audi A6, și brusc începem să vedem același model peste tot

Acum că ai aflat cum funcționăm, să vedem împreună cum îți construiești site-ul ca să poți capta atenția vizitatorului în cel mult 5 secunde – este de preferat să le utilizezi la maxim pe primele 3.

Ține minte, totuși: câștigarea unui nou client este mult mai costisitoare decât păstrarea unuia pe care deja îl ai.

1. Experiența vizuală

Un factor foarte important, ignorat însă de foarte multi posesori de afaceri online din România, este experiența vizuală a vizitatorului care, în cele din urmă, va corespunde cu atragerea și  retenția clienților.

Un website se explorează cu ochii, mintea și mouse-ul. Trebuie să te asiguri că există o ordine clară a tuturor elementelor din pagină și că ele urmează o ordine logică.

Spre exemplu am ales total întâmplător un site pe care să îl studiem împreună.

site-model

Din punct de vedere vizual, trebuie să fim sinceri. Nu inspiră nimic. Acesta este adevarul crunt care trebuie spus, totuși.

Să continuăm și să discutăm punctual.

  1. Header-ul (slider)

La prima vedere ai fi tentat să spui că este în regulă. Totuși, alegerea imaginii respective care teoretic ar trebui să te îndemne să recomanzi serviciile unui prieten, este, să spunem, cel putin neinspirată. Se vede clar că oamenii se distrează, așa că de ce ar pierde timpul în acel moment cu ce ii ceri tu? Iar acele ‘chestii’ cu -10% ‘sigur’ au efect.

P.S. Întrebare: De ce aș recomanda un serviciu despre care nu știu nimic încă?

  1. Content-ul

După cum se vede aici avem doar câteva paragrafe și atât. Singurul lucru pozitiv este faptul că, probabil, fără să realizeze, au folosit patternul de citire in forma F. Pe scurt, datorită faptului că au folosit o culoare pentru anumite porțiuni din text, au păstrat raza vizuală a user-ului în partea stângă.

  1. Sidebar-ul

Fiind un site de prezentare și datorită faptului că un vizitator intră să se documenteze despre serviciile tale, informațiile din sidebar sunt inutile. Vorbesc în special despre form-ul de newsletter. Acest spațiu poate fi utilizat mult mai bine sau poate fi eliminat complet.

  1. Live support (se pare)

Nu are legatură cu partea vizuală, dar trebuia adus în discuție. Revenind la scopul unui site de prezentare, în principiu, acesta este de a convinge un potențial client să te contacteze. Am făcut acel screenshot în jur de ora 13 și nimeni nu este online… Evident că atragerea de noi clienți cu astfel de practici este din punct de vedere al marketingului online falimentară.

Un site cu adevărat creat pentru user îi va ghida acestuia privirea exact acolo unde trebuie

2. Creează emoții puternice

Simplu spus, creează emoții și, garantat, ai atenția oricărui om de pe planetă.

Nu cred că există persoană în viață care să nu știe faimoasa expresie ‘I have a dream’ a lui Martin Luther King.

Dar ce a realizat cu ea? Susținută de un discurs în maniera ‘calm-to-storm’, a creat o emoție puternică în rândul audienței și, în cele din urmă, în rândul unei întregi națiuni.

Revenind la topicul nostru, una dintre cele mai utlizate metode este de a șoca audiența. Uită-te la imaginea de mai jos și vei înțelege.

nsh-smokefree-campaign

O altă practică, la fel de răspândită, este aceea de a induce frica.

Spre exemplu, dacă știi că produsul tău este foarte bun, poți crea senzația de teamă arătându-i vizitatorului tău ce se poate întampla rău DACĂ folosește același tip de produs, dar slab calitativ. Este esențial, totuși, ca, în același timp, să arăți DE CE și mai ales CUM produsul tău poate elimina acele lucruri nedorite de nimeni.

3. Arată exemple concrete

Știm cu toții că, atunci când comanzi ceva online, în special încălțăminte sau îmbrăcaminte, ce ai văzut în poze nu prea se reflectă și în realitate.

Dacă luăm ca exemplu un magazin online de haine, atunci din punctul meu de vedere, clientul ar trebui să vadă și poze reale ale clienților folosind acele produse.

Chiar dacă imaginile folosite sunt de foarte bună calitate, pentru realizarea lor s-a făcut apel la femei sau bărbați model. Sub nicio formă produsul respectiv nu va arăta la fel pe o persoană obișnuită. Așadar, e mai important să fie persoane reale, obișnuite în imagini, decât modele retușate în Photoshop.

Singurul magazin pe care eu l-am găsit și care folosește cu succes această metodă este SevenSins.ro. Check it out!

4. Prezintă informația într-o ordine logică

Contează foarte mult cum este structurat contentul din pagina respectivă. Focalizează în minte secvența 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9.

Începe cu o introducere CLARĂ explicând despre ce este vorba, continuă cu clasicul sales copy, o descriere detaliată a produsului sau serviciului tău și încheie cu un CTA (call to action).

Când nu urmezi patternul de mai sus și toată informația este așezată haotic, creierul nostru trebuie să facă un efort suplimentar pentru a găsi ceea ce caută. Aici începi să pierzi un potențial client.

5. Adoptă simplitatea

Noi oamenii nu suntem cu adevărat capabili să jonglăm cu informații sau sarcini prea multe în același timp. Un procent destul de mare dintre noi pur si simplu nu fac față unui proces de multitasking.

De aceea, este important să îi oferi vizitatorului tău o experiență calmă, fără stres, în care poate explora în liniște oferta ta.

Spre exemplu, dacă ai mai multe butoane CTA, gândește-te cum le poți reduce numărul și să oferi user-ului tău cel mult două alegeri. De asemenea, pop-up-uri care apar la câteva secunde după ce un vizitator intră pe site-ul tău este o practică nesănătoasă.

6. Viteza site-ului

S-a scris foarte mult despre acest subiect și nu vom intra în amănunte. Tot ce ai citit și, poate ai și aplicat până acum, se anulează dacă viteza de încărcare a unui site este mare.

Google si Bing au observat că un mic delay de 0.4 secunde reduce utilizarea unui site de către potențiali clienți. De aceea, este imperativ să te ocupi și de acest aspect.

Cum să îți faci site-ul să se încarce mai repede

  • Folosește Google PageSpeed pentru a vedea ce trebuie să îmbunătățești
  • Folosește pluginuri de caching dacă este pe WordPress sau http caching dacă folosești altă platformă
  • Folosește CDN sau Cloudflare (noi folosim pe blending.ro)
  • Dacă este necesar (ai trafic mare), foloseste VPS în loc de shared hosting

Chestionar, în loc de concluzie

Gândește-te o secundă la ce ai fost atent din acest articol.

Este adevărat că nu ai citit fiecare cuvânt și doar ai scanat articolul? Ce altceva ai făcut în timp ce încercai să citești articolul? Poza din reclama pentru fumători ți-a creat o anumită emoție, corect?

Lasă un comentariu