Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Publicitate Strategie publicitara Care e rolul unei reclame?

Mai devreme am aflat cum se face analiza unui public tinta. Acum e timpul să ne folosim de aceste informații pentru a stabili ce ne dorim să obținem din reclama pe care urmează să o scriem.

Pentru început, trebuie să privești procesul de scriere al reclamei ca pe un proiect. Și cum ne învață teoria clasică de project management, trebuie să avem un scop sau un rol și o serie de obiective care să fie SMART (Specifice, Măsurabile, Realiste, Relevante și plasate în Timp).

Rolul unei reclame

Rolul reclamei nu trebuie confundat niciodată cu mijloacele. Acesta trebuie să reprezinte o finalitate!

Exemple de mijloace (adesea confundate cu scopuri):

  • Să anunțe lansarea unui nou produs / serviciu / înființarea unei firme
  • Să anunțe o ofertă / o reducere
  • Să invite oamenii la o prezentare / o lansare / sau orice alt tip de eveniment
  • Să anunțe că produsul / serviciul unei firme e mai bun decât al concurenței
  • Să apropie publicul de brand-ul promovat
  • Să contribuie la branding-ul* unui produs / unui serviciu / al unei firme

Sunt sigur că se mai pot găsi multe exemple. Cum vă dați seama că aceste așa zise „scopuri” sunt de fapt mijloace? Formulați-le ca pe niște întrebări care încep cu De ce ne dorim să.

Exemple rolul reclamei:

Întrebare: De ce dorim să anunțăm lansarea unui nou produs?

Răspuns: Pentru ca lumea să vină să îl cumpere!

Întrebare: De ce ne dorim să invităm mulți oameni la un eveniment organizat de noi?

Răspuns: Pentru ca ei să afle de produsele / serviciile noastre, iar apoi să le cumpere!

Și cred că răspunsul la toate celelalte posibile întrebări este evident.

Așadar, scopul standard al unei reclame nu este altul decât să crească vânzările**.

Acum, după ce am stabilit care e rolul reclamei, urmează să ne întrebăm Cum vom crește vânzările prin reclama noastră?

Răspunsul este simplu: stabilirea obiectivelor.

*branding = procesul de construire al unui brand; acesta se obține în timp, după ce minim 3% din publicul țintă a fost informat de existența acelui brand pe piață. Procesul de branding constă strict în informare și în crearea unei relații apropiate între posibilul client și brand, motiv pentru care acesta reprezintă un mijloc, și nu un scop.

**într-adevăr, pentru organizațiile non-profit, banii nu sunt un scop prioritar, acestea dorind să facă un bine comunității prin alte modalități, altele fiind scopul și obiectivele lor. Nici pentru companiile mari care doresc să aducă un impact în societate prin produsele sau serviciile lor, banii nu mai sunt de mult un scop, ci doar un mijloc necesar pentru a își atinge viziunea. Însă în cazul de față discutăm strict de companiile sau organizațiile care încă nu au ajuns la stadiul la care să poată spune: „banii nu mai sunt o prioritate”.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Lasă un comentariu