Home Interviuri Interviu Sebastian Olar: Copywriter McCann Erickson

Când era copil dorea să devină astronaut, însă a absolvit Facultatea de Marketing din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” în Cluj Napoca. Student fiind, s-a angajat part time ca și controlor de bilete în tramvaie și autobuze, unde a învățat cele mai multe lecții din „școala vieții” și a reușit să își depășească timiditatea. A lucrat la Vitrina Advertising pentru conturi precum Zapp, Billa sau Banca Transilvania, iar în 2009 a plecat la McCann Erickson unde a lucrat la campanii pentru Vodafone, Rom, Coca Cola, Fanta sau Golden Brau.

Sebastian Olar este creativul care a venit cu ideea pentru „Românii sunt deștepți”, campanie care a schimbat predicțiile Google privind căutările despre România și a adus trei trofee la festivalul Cannes Lions 2012.

RC: Ce te-a determinat să alegi drumul comunicării și al marketing-ului încă din facultate?

Am ajuns la Facultatea de Științe Economice din greșeală. Am început repede să-mi dau seama ce n-aș vrea să fac: conta, matematică, statistică, apoi am ales profilul care avea cel mai puțin din toate astea, cred: marketingul. Pe atunci credeam că firmele își fac singure reclamele. Apoi am aflat de cel de-al 4-lea P și am zis gata, mă fac Master of Science in Advertising. Cam tot pe-atunci am renunțat și la cariera de controlor.

RC: Care a fost primul tău text publicitar din carieră? A ajuns vreodată într-o formă finală?

Ajuns în Vitrina, mi-am suflecat mânecile și am început să scriu un spot radio. A fost nevoie să fie omorât pe loc.

RC: Cum arată o zi din viața unui copywriter la McCann?

Foarte asemănătoare cu o zi din viața oricărui copywriter.

RC: Care e cel mai bun sfat pe care l-ai primit de când ai început să lucrezi în publicitate?

„Nu mai scrie ad-uri pe care le-ar putea scrie clientul.” Cred. Habar n-am, de fapt.

RC: Care e cea mai dificilă etapă în realizarea unei campanii – cunoașterea publicului țintă, găsirea conceptului creativ sau execuția propriu zisă (copy, cod, design)?

Implementarea, executarea ideii mi se pare cea mai grea parte. Când ai zeci sau sute de oameni care se ocupă de implementarea ideii e foarte ușor să pierzi controlul.

RC: De unde au pornit ideile campaniilor „American ROM” și „Românii sunt deștepți”?

Pe „American ROM” n-am lucrat. La „Românii sunt deștepți” am atașat un manuscris care poate fi descărcat de aici.

RC: Care crezi că e „detaliul” cel mai important din realizarea unei campanii care își propune să devină virală?

Viralele pe care le-am făcut eu ori le-au dat oamenilor ceva simplu de făcut pentru a participa la o cauză mai mare, ori i-au făcut să se întrebe dacă e real sau nu.

RC: Povestește-ne puțin despre campania #BucharestNotBudapest: de unde a venit ideea și care sunt efectele așteptate?

Ideea i-a venit lui Adrian Constantin, habar n-am cum. Miza a fost să atragem atenția asupra confuziei, sperând că va scădea în viitor numărul celor care fac greșeala.

RC: Există planuri pentru o nouă campanie ROM Autentic pe viitor?

Există, există. Pe la mijlocul lui septembrie ar trebui să ieșim cu noua campanie. Așa că stați pe frecvență. O să fie niște lansări de produse și niște cauze interesante.

RC: Ai dori să lași un mesaj pentru cititorii Romanian Copywriter?

Haideți să facem din România una din cele mai creative țări din Europa. Prima dată. Apoi din lume.

RC: Mulțumim de interviu!

1 comentariu la acest articol

Lasă un comentariu