SEO – 5 aspecte importante in 2015

Tendințele pentru 2015 în marketingul online sunt deja discutate și prezentate de diferiți specialiști români și străini, care fac – în linii mari – aceleași previziuni: dispozitivele mobile cu conexiune la internet, campaniile inteligente și îndrăznețe de branding, automatizarea și definirea cât mai precisă a publicului țintă (Buyer Persona) sunt cele care vor face jocurile pe piața online în perioada următoare.

Despre SEO și marketing online nu prea mai putem să vorbim separat, pentru că strategiile eficiente și complexe de marketing sunt un mix între optimizare on site și off site, blogging și prezența pe rețelele de socializare, webcopywriting, email marketing, video marketing, etc.

Putem însă, să discutăm despre SEO strict din punct de vedere tehnic și al conținutului unui website. Ce este important să cunoaștem despre SEO în 2015:

1. Mobile

E deja un fapt bine cunoscut că site-urile care nu sunt optimizate pentru accesarea de pe dispozitive mobile, pierd acum în jur de 30% – 40% trafic și conversii; fie că se optează pentru un site responsive care se adaptează automat la tipul de dispozitiv sau pentru o versiune specială de tip http://m.website.ro/ pentru accesarea de pe tablete sau smartphone, acestea sunt acum obligatorii.

Google Webmaster Tools și Analytics au pus la dispoziția utilizatorilor săi instrumente de măsurare comparativă a performanței unui website pe Desktop și Mobile, dar și instrumente care simulează accesarea paginilor de pe diferite tipuri de dispozitive și identifică erori sau deficiențe ce îngreunează utilizarea acestora.

2. Monitorizare și analiză 

Verificarea periodică a traficului pe site cu un instrument oarecare nu mai este suficientă. Chiar dacă traficul și conversiile se mențin la un nivel mulțumitor, putem să pierdem din vedere aspecte care în viitor vor aduce mari dezavantaje. Ce trebuie să știm despre site-ul nostru, înainte să stabilim strategia generală de marketing:

  • scorul de vizibilitate şi performanţă pe Web şi pe Mobile,
  • impresii (afişări) vs click-uri ; topul paginilor cu cele mai multe sau cele mai puține vizite,
  • traficul venit din căutările pe brand vs non-brand,
  • profilul de backlink-uri, pentru evitarea spamming-ului și a penalizarilor Google.

3. Topics vs Keywords 

De la optimizarea site-ului pe o listă de cuvinte cheie prestabilită trebuie să trecem la dezvoltarea site-ului, structurarea și optimizarea acestuia pe tipuri de topicuri (teme, subiecte sau domenii). Renunțăm la optimizarea tradițională prin repetarea unei expresii cheie în diferite locuri într-o pagină din website, în favoarea dezvoltării și specializării unor secțiuni din site pe anumite teme sau topicuri.

Astfel, motoarele de căutare și vizitatorii site-ului vor da mai mult credit întregului site.

4. Localizare geografică și versiuni lingvistice 

Rezultatele organice listate de motoarele de căutare în paginile de rezultate depind de locul în care este efectuată căutarea, istoricul căutărilor anterioare, limba în care se face căutarea dar și setările browser-ului, etc. Site-urile care vizează zone geografice diferite și vorbitori de diferite limbi trebuie să țină seamă de configurarea corectă a secțiunilor sau versiunilor website-ului pentru geolocalizare și versiuni lingvistice diferite.

localizare geografica

Dacă am în colțul de sus din dreapta un steguleț cu link către paginile site-ului într-o altă limbă, nu înseamnă întotdeauna ca roboții intrepretează și indexează corect acele pagini.

5. Branding 

Este mai important ca site-ul să reprezinte marca sau brand-ul ce ne definiște activitatea, decât să graviteze în jurul unei expresii cheie pe care o considerăm importantă la un anumit moment. Numele de domeniu al site-ului, logo-ul, o secțiune de articole dedicate firmei sau companiei ori specificului afacerii, sunt elemente esențiale pentru crearea unui brand și apoi promovarea acestuia prin diferite strategii de marketing.

Aceste aspecte prezentate pe scurt, nu sunt lucruri noi în SEO sau în marketing online, însă sunt aspecte care în 2015 și în anii următori sunt indispensabile, pentru ca o afacere online să se mențină pe piață și să țină pasul cu așteptările vizitatorilor online și ale clienților. 

Dacă până acum se putea și fără website accesibil de pe smartphone sau tabletă, ori fără prea multă analiză, acum acestea vor face diferența.

sursa foto: canva.com

Elena Ilie

Optimizarea unui website are două componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori. Însă, EMPATIA este cea care contează, aproape mai mult decât orice. Grija pentru siguranța și confortul clientului, atenția la detalii, o atitudine optimistă și încrezătoare, o încurajare la confirmarea comenzii sau la livrare… sunt lucruri mici, în aparență, dar care pot să câștige și să fidelizeze un client, mai mult decât sigla unui brand foarte popular pe coletul livrat la ușă sau în rubrica de portofoliu de pe site.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock