Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Publicitate Strategie publicitara 8 urari de Paste cu scop comercial

Sfintele sărbători au fost totdeauna un prilej de împăcare, armonie, iubire și timp petrecut în familie. În fiecare zi a anului am fost bombardați de reclame, fie că eram la serviciu, fie că eram acasă, și avem nevoie de măcar câteva zile pe an pentru delectarea creierului…

Dar nici acum nu scăpăm!

Ați remarcat că în preajma sărbătorilor primiți din ce în ce mai multe urari de Paste: mesaje pe telefon, mail-uri, chiar și felicitări prin poștă, de la diverse firme?

Toate acestea sunt doar un alt prilej prin care să pătrundă în viața noastră, să ne facă să cumpărăm mai mult! Să cumpărăm e singura acțiune la care ne îndeamnă reclamele de sărbători, pentru că un timp petrecut acasă, în familie, presupune cadouri, mâncare și băutură. Ce ocazie mai bună au firmele să își crească vânzările?

În continuare vom discuta câteva exemple de urari de Paste, însoțite de imagini, acolo unde e cazul!

Urari de Paste cu scop promoțional

1) SMS-ul prietenos

De sărbători rețelele mobile sunt ocupate pentru că toată lumea trimite SMS-uri la toți prietenii cu urări de bine. Însă firmele au descoperit că pot pătrunde și ele în acest val.

Aparent un simplu mesaj care îi aduce aminte clientului că firma e aproape de el, și îi urează ceva frumos, nu pare o tehnică agresivă de publicitate. Totuși, în mintea clientului, brand-ul respectiv urcă în rang, și data viitoare când va avea ocazia să cumpere, nu va uita de SMS-ul prietenos.

Dacă nu aveți inspirație, și căutați să trimiteți mesaje pe telefon prietenilor sau clienților de sărbători, uitați o resursă interesantă: Felicitări.ele.ro

2) Felicitarea electronică

Este poate cea mai des folosită metodă de urare din ziua de azi, pentru că nu costă nimic și poate fi trimisă unei mase mari de oameni.

Recomand să se folosească o simplă imagine care să conțină:

  • Un design drăguț, tipic sărbătorii respective
  • Logo-ul firmei, neapărat
  • O urare drăguță, care să înceapă cu Firma noastră vă urează…
  • Link către site-ul principal
  • Opțional: câteva categorii de produse care ar putea fi utile pentru acea sărbătoare

Firmele trimit cu 2-3 zile înaintea sărbătorii astfel de felicitări partenerilor, bazelor de date cu clienții, dar și… concurenței.

Multe exemple de felicitări de Paște mai serioase (și pe care le puteți personaliza) puteți găsi chiar pe Google:

 

Chiar și faptul că scriem textul unei felicitări, îl putem numi o formă de  copywriting, pentru că scopul final al acestei prietenii va fi tot vânzarea.

3) Felicitarea fizică

Nu este încă demodat să cumpărăm felicitări de Paște, pe care să le dăm împreună cu alte cadouri celor dragi. Și nici unele firme nu au renunțat la conceptul de direct marketing, fiind încă un tip de promovare foarte eficient.

Se pot aplica astfel de mișcări strategice, trimițându-se cataloage, oferte, însoțite de urări de sărbători, la clienții mai fideli, dar și la o masă mai mare de oameni, dacă firma își permite acest lucru.

Pentru companiile de telefonie mobilă, retaileri, bănci, sau cei care au nevoie să își păstreze clienții fideli cât mai mult timp, ca pe niște abonați, recomand să apeleze la această metodă de împrietenire cu clienții.

4) Promoțiile irezistibile

Fiind vorba de o reuniune în familie, fiind vorba de mâncare și cadouri, retailerii sunt cei mai norocoși, și promoțiile sunt în toi:

  • Reduceri până la 50% la îmbrăcăminte și încălțăminte
  • Reduceri de 45% la electrocasnice
  • Vouchere cu diverse cadouri pentru cumpărători
  • Premii oferite la fiecare oră cumpărătorilor

Și exemplele pot continua. Dar cum promovăm aceste promoții, ca să atragem cât mai mulți clienți?

E simplu! Le combinăm cu o urare de Paște, care aparent nu este reclamă, însă are scop să îi atragă pe cumpărători să intre pe site sau să meargă în magazine, de unde îi preiau vânzătorii.

Statistic, este dovedit: în preajma sărbătorilor, vânzările la retaileri cresc cu până la 30% față de săptămânile anterioare!

5) Iepurașii de marketing

Aici vorbim de o urare strategică mai mult de design, care poate fi folosită în toate canalele vizuale de promovare. Este vorba de a ne adapta brandul conform tradiției, și a ne transforma vânzătorii în niște iepurași care nu vând cumpărătorilor, ci le fac un cadou. Este o metodă drăguță, care dă rezultate.

Eu, ca și cumpărător, mai degrabă mă îndrept spre un magazin tematic, frumos decorat, decât spre un magazin care a rămas neatins de perioada frumoasă a sărbătorilor în care ne aflăm.

6) Evenimentele fierbinți

Personal, nu frecventez cluburile, și nici nu prea sunt de acord cu astfel de interpretări ale sărbătorilor, însă, credeți-mă, funcționează de minune!

Un club nu face nimic în plus cu ocazia unei sărbători, decât ce făcea și până acum, adică petreceri. Însă adaugă o temă acelei petreceri, decorează puțin clubul și mai ales dansatoarele, și vei avea un eveniment pe cinste. Dacă mai faci și un afiș pe măsură, pe care îl distribui pe internet și prin oraș, șansele să îți crești vânzările de sărbători cresc enorm.

7) Ouăle vopsite de… ciocolată!

Una din cele mai eficiente și productive (financiar vorbind) strategii de marketing ale firmelor producătoare / distribuitoare de dulciuri, a fost să se adapteze sărbătorilor, prin forma propriilor lor produse.

Așa au apărut… Moș Crăciuni de ciocolată, Iepurași și ouă de ciocolată, cât și design-uri de produse care ne lasă gura apă:

 Nu mai e vorba deloc de reclame, ci de aspectul produsului, sau de felul cum e aranjat în raft: dacă apelează imediat o nevoie umană, sau o plăcere, cu siguranță că puțini vor rezista tentației de a cumpăra.

Ar fi interesant să adapteze astfel și firmele de piese auto, cele de materiale de construcții, sau din oricare alt domeniu de la care nu ne așteptăm: orice produs poate fi vândut sub forma sau ambalajul hotărât de firmă, și de ce nu, măcar această formă, sau acest ambalaj, să fie tematice?

8) Schimbări tematice de logo

Recunosc, și eu am schimbat logo-ul site-ului și poza de pe Facebook, adaptându-le la tematica sărbătorii. Multe firme fac la fel, pentru că e cel mai eficient mod de a face o urare cumpărătorilor sau publicului țintă, și o promovare de brand în același timp.

O schimbare temporară de logo, de slogan, de imagine, nu ar aduce decât beneficii firmei; dacă logo-ul nu permite, prin design, acest lucru, atunci să fie măcar inclus într-o felicitare personalizată, tot ar fi de mare impact.

Cel mai bun exemplu de schimbare de logo, va rămâne:

Dintre toate aceste urări strategice de Paște, am văzut că multe din firmele care sunt puse pe profit, chiar de sărbători generează cele mai multe vânzări.

Acestea fiind spuse, vă urez tuturor un Paște Fericit alături de cei dragi, numai bucurii și multă sănătate!

Ce alte metode de urări profitabile de sărbători, mai știți că se pot aplica?

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Lasă un comentariu