Oare câți marketeri de pe lumea asta ar avea curajul să abandoneze anumite formule de succes și să încerce să-și creeze propria metodă de seducere a publicului? Merită să fii creativ atunci când ceea ce faci în mod repetitiv îți aduce rezultate?
Dacă ar fi să îi întrebăm pe așa-zișii guru ai marketingului, mai ales ai marketingului pe Internet, majoritatea ne predică: dacă nu e stricat, de ce să repari? Mai ales că strategia aceea este furnizată de ei și le aduce comisioane frumoase în conturi. Deci este un punct de vedere influențat de interese personale.
Să ne punem, deci, în pielea proaspătului marketer pe cont propriu sau angajat. Dacă este pe cont propriu și vrea să își vândă propriile servicii sau produse, succesul pe termen scurt este esențial. Acel marketer va căuta o formulă de aur care transformă ideile în click-uri și în bani.
De ce să aducem inovații unei formule de succes
Iar ca să fiu avocatul diavolului, mă pun acum și în pielea publicului. Este vorba, la modul practic, de mine și de tine, oameni obișnuiți asaltați de ”descoperiri incredibile”, ”rezultate garantate” și ”oferte șoc” pe fiecare pagină web, în poșta electronică sau chiar în cutia poștală din fața casei noastre.
sursa imagine
Să fim sinceri, la începutul acestui tip de marketing, fiecare dintre noi a profitat (sau a suferit o cruntă dezamăgire) de pe urma promoțiilor bombastice pe care le-am primit. Apoi am dat din umeri, am șters email-ul sau am reciclat broșura, după ce le-am citit în grabă. În prezent, le facem să dispară fără să le mai citim.
Exact, fiecare dintre aceste formule de succes ajunge la supra-saturație. Acum 3-4 ani toată lumea se izbea pe Internet de pagini web strict pentru vânzarea unui singur produs, care se derulau dezlânate în jos și erau pline de culori stridente și titluri bombastice. Un domn pe nume Clayton Makepeace le-a promovat agresiv printr-o carte de copywriting și astfel s-a creat ”o formulă de succes”.
Acum multe din aceste pagini sunt eliminate la căutare pe Google sau alte motoare de căutare, fiind catalogate drept spam. Personal nu regret prăbușirea mitului Makepeace și a paginilor cu vânzare directă. Le folosesc aici pentru a arăta cum orice formulă, oricât de bine pusă la punct și cu oricâte rezultate dovedite, va ajunge la finalul duratei de viață utilă mai devreme sau mai târziu.
Și ce va face marketerul nostru atunci? Va fi silit să improvizeze pe loc altceva, care ar putea sau nu să-i asigure existența pe piață. Sau va fi avut deja curajul să își dezvolte încet-încet propria tehnică de marketing, care va aborda publicul într-un mod inovator și surprinzător.