Avantajele utilizarii unei buyer persona

Înainte de a vorbi despre avantajele utilizării unei buyer persona într-o strategie de brand este bine să definim cât mai bine această sintagmă. O „buyer persona” este exemplificarea cumpărătorului real, prin intermediul comportamentelor, credințelor, obiceiurilor și deciziilor sale în relația cu un anumit produs. Când folosim acest termen, nu vorbim de brandul pe care îl avem de promovat, ci doar de produsul în sine, oricare ar fi el: lapte, cașcaval, pantofi, etc. 

Stabilirea detaliată a profilului consumatorul și crearea unei buyer persona ușurează munca specialiștilor care se ocupă de promovare prin crearea unei persoane imaginare care are cele mai des întâlnite caracteristici ale targetului. Buyer persona este extrem de utilă în crearea și dezvoltarea conținutului, dar și pentru stabilirea unor linii clare ce deosebesc brandul tău de competitori. 

Majoritatea avantajelor creării unei buyer persona pornesc chiar din definiția acesteia și scopul său final. Astfel, principalele avantaje în utilizarea unei buyer persona sunt:

  • Ajută la o mai bună definire a targetului, prin faptul că oferă o imagine detaliată a principalelor caracteristici ale audienței țintă.
  • Țintește principalele caracteristici care deosebesc brandul tău de cel al competitorilor și marchează exact cele mai importante lucruri care merită să fie comunicate în piață.
  • Îți trasează atât linii clare de comunicare, cât și canalele prin care vei comunica. La construirea unei buyer persona, sunt luate în considerare și sursele sale de informare și divertisment, pentru ca agenția să cunoască pe ce canale să plaseze mesajele cheie pentru audiența țintă.
  • Te ajută să dezvolți mesaje de calitate și relevante pentru publicul tău. Cu alte cuvinte, te ajută să găsești acel tone-of-voice prin care te conectezi mai ușor cu audiența ta la nivel conversațional. Este ca și cum vorbești pe limba clientului. 
  • Te ajută să economisești sume de bani considerabile. În loc să arunci cu bani în stânga și-n dreapta pe mesaje și pe canale de comunicare irelevante, îți poți limita comunicarea doar către cele mai relevante medii. În funcție de caracteristicile pe care ne focusăm, putem să găsim mixul perfect de mesaje și de canale de comunicare. 
  • Oferă o imagine mai palpabilă targetului. De multe ori este dificil să găsești propuneri relevante pentru un public pe care nu îl cunoști, ci doar ți-l imaginezi cum ar fi. Pe baza informațiilor pe care le aduni (ce face consumatorul la raft, este familist/nu, ce venit are, de unde se informează, cum cumpără, ce cumpără, urmărește promoții/nu, etc), îți poți forma în minte un prototip de client.

De aici, creativitatea și propunerile de promovare vor veni mai ușor. 

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!