Toată lumea a auzit de content writeri, dar brand content writerii sunt o aparitie relativ noua in mediul online. Ei nu scriu doar continut, ci continut de brand sau brand content, adica articole de blog care nu se concentreaza pe promovarea produselor si serviciilor unei companii, ci pe interesele si nevoile cititorilor.
Brand Content – Ce este si ce avantaje aduce unui brand
Deseori confundat cu storytellingul sau cu articolele de tip native, brand contentul este o parte a unei strategii eficiente de content marketing. In brand content, initiativa apartine brandului, care devine creator de continut prin intermediul unor specialisti precum brand content writerii.
Continutul de brand ofera audientei o valoare educationala, emotionala sau informationala, si de aceea publicul alege activ sa interactioneze cu acesta pe platformele brandului.
Un articol de brand content pune pe primul loc experienta cititorului, nu produsele brandului. Totusi, continutul de brand impartaseste intr-o maniera atractiva, captivanta, credibila si autentica valorile brandului.
Printre avantajele pe care continutul de brand le aduce unei companii se numara urmatoarele:
- Are mari sanse sa se viralizeze, pentru ca ofera valoare cititorilor.
- Aduce trafic pe site si insoteste consumatorul in toate fazele procesului de cumparare, raspunzandu-i la intrebari si oferindu-i solutii atunci cand are nevoie de ele.
- Se conecteaza cu cititorul la un nivel emotional, ceea ce creeaza asocieri pozitive intre brand si public. Acest lucru imbunatateste pozitionarea brandului pe piata.
Ce face brand content writerul
- Isi cunoaste cititorii.
Brand content writerul stie ca povestile nu pot fi spuse cuiva care nu te asculta, asa ca se documenteaza cu privire la caracteristicile demografice, socioeconomice si psihografice ale audientei (varsta, gen, stare civila, nivel de instruire, dorinte, visuri etc). In felul acesta va descoperi mai usor subiectele care ii preocupa, intrebarile care ii framanta si, in plus, va identifica tonul conversational adecvat.
- Cunoaste bine istoria, valorile si viziunea brandului pentru care redacteaza articole.
De asemenea, brand content writerul trebuie sa mai cunoasca si scopurile strategiei de marketing, pe de o parte, si industria in care activeaza brandul, pentru a putea scrie articole relevante, credibile si autentice.
- Scrie povesti centrate pe personaje cu care cititorii se pot identifica sau pe situatii cu care acestia pot rezona.
Daca articolele content writerilor traditionali erau construite deseori in jurul produselor sau serviciilor oferite de brand, continutul generat de brand content writeri este intotdeauna axat pe experienta umana.
- Se documenteaza din surse multiple si credibile.
Foloseste cu o mare acuratete date in articole si indica sursele acestora, avand grija ca respectivele surse sa fie unele cu autoritate, pentru a asigura un bun scor E-A-T (Expertiza – Autoritate – Incredere). In felul acesta, Google va afisa articolele de brand content in primele rezultate pe pagina, considerandu-le materiale de calitate, ce ofera beneficii cititorilor.
- Redacteaza articole pornind la subiecte de interes pentru audienta, nu de la niste cuvinte cheie.
Totusi, are grija ca textele pe care le scrie sa fie usor de gasit de catre cititori, motiv pentru care le optimizeaza SEO folosind mai multe sintagme corelate cu subiectul principal.
- Recicleaza articolele care nu au un randament bun.
Brand content writerul nu-si foloseste creativitatea doar pentru a nascoci mereu texte noi, ci da dovada de responsabilitate fata de mediul online suprasaturat cu continut deseori inconsistent sau plictisitor, imbunatatindu-si articolele vechi.
Misiunea unui brand content writer este sa imprieteneasca brandul cu cititorii, facilitand dezvoltarea unor comunitati in jurul acestuia. Astfel se pun bazele unei culturi sanatoase a brandului, care se va concretiza intr-un trafic mare pe site, in fidelizarea consumatorilor si in cresterea numarului de conversii.
Autor: Cristina Frâncu