Care este principalul scop al unui mesaj publicitar? Să vȃndă, clar! Pentru aceasta este nevoie să oferim anumite caracteristici de marketing mesajului pentru ca acesta să ducă la creşterea vȃnzărilor. Aşa că ȋnainte de a crea mesajul publicitar ȋncercaţi ca acesta să ȋncorporeze următoarele caracteristici:
Cuprins articol
1. Să fie centrat pe brandul căruia i se face publicitate
Mesajul publicitar pe care ȋl creaţi trebuie să focalizeze atenţia publicului asupra esenţei brandului, dar şi să ȋncerce să asocieze numele de brand cu identitatea conceptuală a brandului promovat. De multe ori, publicitatea este creată ad-hoc, fără a lua ȋn considerare identitatea brandului. Aici apare situaţia ȋn care noi ne ȋntrebăm: „Bun şi ce legătură are reclama aceasta cu brandul?”. Dacă nu există o identitate sau un mesaj coerent şi consecvent, care să caracterizeze brandul veţi crea confuzie ȋn rȃndul receptorului, care ȋn mod sigur nu o să vă mai urmărească mesajele sau campaniile publicitare.
2. Să fie adresat exact publicului ţintă al brandului
Înainte de a crea un mesaj publicitar trebuie ȋntreprinse o serie de cercetări care să vă ajute să determinaţi care este publicul ţintă al companiei. Acest lucru este foarte important deoarece o targetare eficientă a publicului vă ajută să ajungeţi la persoanele din public care vă interesează. Aşadar, revizuiţi caracteristicile demografice, psihologice sau comportamentale ale publicului ţintă ȋnainte de a redacta mesajul publicitar.
3. Să transmită o promisiune potenţialului consumator
Comunicarea din jurul unui brand trebuie să conducă la creşterea vȃnzărilor. Comportamentul de cumpărare a receptorului este motivat doar dacă se transmite un beneficiu sau un avantaj clar. Mesajul publicitar trebuie să promită un avantaj competitiv unic faţă de brandurile concurente pentru ca receptorul să ȋl ia ȋn considerare. Produsul propriu-zis trebuie să ofere beneficiul promis prin mesaj pentru a nu induce ȋn eroare consumatorul şi pentru a oferi consecvenţă brandului. Lucrul acesta se ȋntȃmplă atunci cȃnd cumpărătorii ştiu exact ce beneficiu au dacă achiziţionează acel produs sau serviciu.
4. Să diferenţieze brandul propriu de brandurile concurenţilor
O altă caracteristică de marketing importantă a mesajului publicitar se referă la faptul că acesta trebuie să diferenţieze brandul dumneavoastră de brandurile concurenţilor. Raţiunea ce stă la baza acestui lucru este că oamenii nu cumpără lucruri identice.
Trebuie menţionat ȋnsă faptul că diferenţierea trebuie să fie relevantă pentru consumator pentru ca acesta să fie interesat de ceea ce oferiţi. Există trei categorii de diferenţiere pe care le puteţi folosi:
- Mai mult pentru mai mult: acest tip de mesaj transmite faptul că pentru mai mulţi bani pot obţine mai mult decȃt obţin ȋn altă parte. Fie că este vorba de cantitate mai mare, viteză sau calitate, este important ca factorul de diferenţiere să fie important şi relevant pentru consumator.
- Mai mult pentru mai puţin: prin acest mesaj se transmite că pentru o sumă de bani mai mică pot primi mai mult decȃt ce oferă brandurile concurente.
- Mai puţin pentru mai puţin: publicitatea lasă impresia ȋn acest caz că oferă produse şi servicii la preţuri mai reduse decȃt alte altor companii.
5. Să determine o modificare a comportamentului consumatorului
Cea mai importantă caracteristică de marketing a mesajului publicitar are ȋn vedere faptul că acesta trebuie să determine consumatorii să cumpere produsul sau serviciul promovat. În final succesul unei campanii publicitare se măsoară după vȃnzările companiei. Creaţi un mesaj clar, simplu şi creativ, care ȋn final să determine receptorul să cumpere ceea ce vindeţi.