Ce sa nu faci daca vrei sa-ti fidelizezi cititorii

Astăzi îți oferim câteva sfaturi utile pentru a-ți fideliza cititorii, ținând cont de ce anume să nu faci greșit atunci când începi procesul de fidelizare. Fiecare sfat este de bun simț și este exemplificat, inclusiv explicat mai jos. Orice blogger care se respectă pe sine și își respectă munca, nu se orientează doar spre obținerea unui trafic, ci și spre formarea unui public care să interacționeze cu el. O comunitate pentru un blog înseamnă mult.

În blogosfera românească sunt foarte multe bloguri la care am observat că nu se ține cont de aceste sfaturi. Dacă nu vrei să fii doar unul din mulțimea care nu aduce nimic nou și folositor blogosferei românești, te invit să citești în continuare sfaturile de mai jos.

1. Nu minți și nu exagera cu informația pe care o oferi cititorilor.

Cu siguranță ai accesat cel puțin o dată un blog, fiind atras de o postare pe Facebook în care titlul a fost unul incredibil, de „șoc”; probabil chiar a fost nevoie să dai share și like pentru a vedea conținutul postării și ai descoperit că era o informație falsă, sau titluri exagerate în care ți se promite marea cu sarea, dar primești în schimb două minute pierdute.

Câteva exemple de astfel de titluri:

„Video / Imagini șocante. Un bărbat și-a prins iubita că îl înșeală”. Ne așteptăm ca de la un asemenea video să vedem agresiuni, însă tot ce vedem este doar o ceartă între doi necunoscuți, probabil chiar actori.

„Intră și câștigă un iPhone S5 chiar acum”. Ne dăm seama că e vorba de un concurs cu un premiu atrăgător pe care ar trebui să îl câștigăm în câteva momente dacă ne abonăm, dacă dăm like unei pagini și așa mai departe. De fapt, nu câștigăm nimic, premiul poate fi chiar unul fictiv.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Însă, îți spun că un concurs cu premii reale și organizat într-un mod serios poate fideliza cititorii.

De ce să nu faci așa ceva? Deși atragi trafic, e clar că majoritatea vizitatorilor pleacă enervați și dezamăgiți, fără a mai reveni vreodată.

2. Nu îi întâmpina cu reclamă pe tot site-ul.

Reclama e frumoasă, avem nevoie de ea. Dar poate fi și al naibii de enervantă. Nu pune reclamă în exces sau într-un mod deranjant pe site. Accesăm un site pentru o anumită informație. Acest lucru ne interesează în primul rând. Este enervant să nu putem ajunge la ea fiind deranjați de tot felul de reclame care ne sunt afișate pe ecran.

Reclama abuzivă nu mai funcționează. Nu ajută nici pe cel care promovează, dar nici pe cel care este promovat. Vezi imaginea de mai jos pentru a-ți face o idee de reclamă în exces pe un site. Ceea ce se vede apare pe toate paginile, abia apoi conținutul site-ului.

De ce să nu faci așa ceva? Vrea, nu vrea, vizitatorul pleacă de pe site apăsând click pe reclamă. Dus e! Nu mai revine.

3. Nu lăsa informația greu accesibilă pentru vizitator.

Cum spuneam mai sus, este enervant să ajungem cu greu la informația dorită din cauza reclamelor. Dar la acest punct se face referire și la site-urile care se încarcă greu. Nu îi place nimănui să aștepte până se încarcă o pagină. Dacă se întâmplă într-un mod repetat, cititorul pleacă.

De ce? Pentru că timpul e prețios, iar pe internet informațiile circulă foarte rapid. Vizitatorii pot găsi aceeași informație și în altă parte.

4. Nu lăsa cititorul să se piardă pe blog-ul sau site-ul tău.

Este important ca vizitatorul să știe unde anume se află pe site-ul sau blog-ul tău și să știe unde poate găsi informațiile care-l interesează. Designul, structura site-ului, claritatea informațiilor sunt foarte importante și trebuie să-l atragă, nu să-l respingă. Fiecare acțiune pe care o face trebuie să fie clară.

De exemplu, dacă a lăsat un comentariu pe site și nu apare îndată, acesta trebuie să fie înștiințat că este în curs de moderare. Tot aici mai menționăm și linkurile, bannerele și pop-up-urile total pe lângă subiect care sunt afișate în articolele pe care le citim și care ne induc în eroare. Cum ar fi să citești acest articol despre ce să nu faci dacă vrei să-ți fidelizezi cititorii și să dai click pe o reclamă care te duce pe un blog cu rețete de făcut sarmale?

De ce să nu faci asta? Nu toți cititorii sunt învățați să navigheze pe site-uri, să caute în haosul de informații ceva ce îi este util sau să își dea seama ce se poate afla în spatele unei reclame fără să dea click pe ea.

5. Nu copia.

Sunt totuși vizitatori care cunosc internetul și își pot da seama foarte rapid dacă informația pe care o oferi îți aparține sau este copiată. Deși informația poate fi de calitate, în cazul în care nu este unică, acesta poate chiar să-ți facă rău.

De ce? Nimeni nu va aprecia ceva ce nu-ți aparține și nimeni nu a ajuns departe copiind.

6. Completează tu în secțiunea de comentarii un sfat de care trebuie să ținem cont atunci când dorim să fidelizăm cititori.

De ce? Există mai multe sfaturi pentru fidelizarea cititorilor, iar sfatul tău ar putea fi util multor bloggeri care cu siguranță îți vor mulțumi.

Dacă ai nevoie de mai multe sfaturi, avem un articol util scris de Gabriel Nechita pe tema: Cum sa investești mai mult în cititorii tăi și am scris și eu pe blogul meu sfaturi despre cum fidelizăm cititorii unui blog.

Roberto Beto

Roberto lucrează în prezent ca şi freelancer.

  • Hmm … acum câteva minute am scris un comentariu la articolul cu fidelizarea cititorilor și ghici, nu a apărut. Mai mult, nu pare a fi în curs de moderare…

    • Gigi, nu am primit comentariul tău de mai devreme, doar pe acesta, pe care acum l-am văzut și l-am aprobat. Poți să ne scrii din nou comentariul de mai devreme?

  • Beto

    Dacă te referi la comentariul de pe blogul meu, acum apare și este totul în regulă. Mult succes în continuare.

  • Daca ar trebui dintre toate tehnicile de fidelizare a cititorilor sa imi recomanzi doar 3 care aduc cele mai bune rezultate, care ar fi acestea?

    • Bună! Eu aș putea recomanda doar una, care constă în trimiterea constantă de email-uri. Aceasta fidelizează atât cititorii cât și clienții, după caz.

  • Trimiterea de emailuri poate sa genereze antipatie, daca este prea frecventa. Folosesc Mailerlite si am ramas uimit de rata de respingere automata instituita de cei care ofera serviciul. 0,1 % raport spam / campanie. Le-am scris cerandu-le o re-evaluare. La un numar de 5000 de adrese nu ai voie sa depasesti 5 ”suparati” care dupa ce s-au inscris singuri la newsletter să apese pe spam report.

    Am revizuit listele, am scos manual persoanele care nu au deschis vreodata un email in ultimele 4-5 luni si am constatat cu bucurie ca nu au mai aparut depasiri ale plafonului impus. In ceea ce priveste numarul articolelor publicate cred ca aici e o alegorie luuuunga de facut, depinzand de specificul fiecarui blog in parte. Eu public aproape zilnic și simt pe trafic când nu o fac.

    La Webstock-ul din 2014 am auzit o statistica de 3000 de bloguri active care publica minim de 1 articol pe luna. Am remarcat ca cei catalogati de succes publica aproape zilnic, și sunt relativ putini. Cantitatea de informatie pusa la dispozitia lui Mr Google face o diferenta mare în indexarea pe cuvinte cheie, iar regula de 80/20 este foarte valabila.
    Eu am ajuns sa am o fobie la mailurile primite cu voie sau fara voie de aiurea din online. Problema cu emailurile e aplicabila diferit cand evaluezi asta pentru un blog cu audienta numeroasa sau redusa. Pentru blogurile specializate, cu audienta constanta, sigur ca e importanta mentinerea contactului, insa la o lista lunga, care creste zilnic cu cateva zeci de subscriberi, poate e nevoie de o alta abordare.
    Parerea mea … un cititor fidel al romaniancopywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!