Cei mai folositi termeni din presa romaneasca [infografic]

De câte ori ai văzut în presă o știre cu un titlu care suna atât de interesant încât te-a convins să o citești fără să vrei? Sunt sigur că am căzut cu toții în capcana asta cel puțin o dată.

Oamenii din presă cunosc o serie de metode prin care să ne capteze atenția și să ne convingă să le citim articolele. Însă, aplicând aceste metode de-a lungul timpului, în mod repetat, publicul devine imun și, de cele mai multe ori, intrigat.

Majoritatea cunoaștem termenii cei mai folosiți din presa românească, care au rolul de a ne „capta” atenția în fiecare zi, precum „senzațional”, „șoc”, „scandalos”, „incredibil”, ș.a.

Am analizat acești termeni folosind instrumentul de monitorizare media oferit de MediaIQ pentru a vedea rata de folosire a lor în presa din mediul online, în ultimele 30 de zile.

Folosind acest instrument, am ales căutarea doar în sursele aparținând mass media (peste 2000 de surse din categoriile: bloguri, agregatoare, știri locale, cotidiane locale și naționale, radiouri și televiziuni), din toate domeniile.

Am căutat aceste cuvinte în forma lor exactă, fără a considera eventuale declinări. Instrumentul de căutare mi-a afișat atât statisticile, cât și o listă cu toate articolele în care apare cuvântul căutat.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Dacă ai auzit/citit și alți termeni mai des în ultima perioadă, în presa românească, te rugăm să îi împărtășești cu noi în secțiunea de comentarii de mai jos.

Rezultatele căutărilor sunt următoarele:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

  • Costy

    Daca te uiti in fiecare zi pe Kanal D la stiri o sa observi ca majoritatea reportajelor incep cu Soc , Senzational , etc

  • Nameless

    Acesti termeni poarta numele de Call to Action-uri si au rol, asa cum e mentionat si in articol, de a capta atentia cititorilor.

  • Jon

    Bine, mai sunt si cliseele omniprezente, mostenite din comunism, pt care daca as fi patron de presa as concedia pe loc un “jurnalist”. Exemple: “mercurul din tremometre va urca pana la…”, “a pierdut controlul volanului”, “si-a adus aportul”, etc.

  • Altless

    Asa cum gresit crezi Call to action se foloseste pentru actiune… Dar, la tine totul este ,,less”.

  • Dana

    Fenomenal 🙂 Trebuie introdus si acesta, mi-a sugerat o prietena pe facebook 🙂

  • Dana

    De introdus in lista si termenul “fenomenal” (sugestie primita pe FB) 🙂

  • Alt cuvant des intalnit in titlurile prin care se urmareste determinarea cititorilor de a da clic pentru a afisa articolul intreg este urias.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!