Cele mai populare site-uri romanesti de stiri in social media

În anul 2014, social media a devenit mai aglomerată ca niciodată. O dată cu răspândirea dispozitivelor mobile și ofertelor avantajoase la internet, rețelele de socializare au devenit activitatea nr. 1 a românilor de petrecere online a timpului liber.

Cu toate schimbările care au avut loc și care vor fi făcute în continuare la nivelul rețelelor de socializare, a devenit din ce în ce mai dificil ca un brand să își mențină o prezență solidă online fără să investească timp, dar și bani.

Pentru că cele mai populare site-uri din România rămân în continuare site-urile de știri, am realizat o analiză asupra prezenței în social media a acestor site-uri, folosind instrumentul de monitorizare oferit de mediaIQ. Analiza a fost făcută pentru perioada 1 ianuarie – 26 aprilie 2014, pe baza următoarelor surse: forum-uri românești din 22 de domenii de interes, comentarii pe bloguri, în mass media și pe Facebook și toate status-urile de pe Facebook și Twitter.

Iată care sunt cele mai populare site-uri de știri românești pe baza menționărilor lor în social media (click pe numele fiecărui site pentru a vedea numărul de menționări):

Observații

  • Analiza a fost făcută pentru primele 62 de site-uri romanesti de stiri, conform topului trafic.ro în perioada 1 ianuarie – 24 aprilie 2014;
  • Pentru această analiză au fost selectate 22 de site-uri de știri, care au peste 200 de menționări în social media în perioada 1 ianuarie – 26 aprilie 2014;
  • Numărul de apariții pentru fiecare site de știri este calculat cu o mică aproximare, căutările fiind realizate pe cuvinte în forma exactă, nume de brand, de forma „nume site”, „numesite” și „numesite.ro”.

În urma acestei analize, putem deduce că popularitatea site-urilor de știri în online nu depinde de popularitatea trust-urilor media din care fac parte și nici de audiența pe care o înregistrează acestea. O concluzie similară puteți citi și în acest articol. Publicul care consumă știrile de la TV este diferit de cel care consumă știrile online.

Până în prezent, după cum am menționat într-un studiu anterior, metoda principală de care s-au folosit site-urile de știri pentru a atrage atenția a constat în folosirea unor termeni precum „șoc”, „incredibil”, „emoționant” sau „senzațional”. Această metodă a fost utilizată atât de des încât presa românească online și-a pierdut o mare parte din credibilitate.

De aceea, pentru a păstra o interacțiune cu cititorii și a crea o comunitate puternică de persoane apropiate, este nevoie de găsirea unei noi metode de abordare, atât la nivel de conținut cât și la nivel de call to action. Oare care va fi aceasta?

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock