Facebook, Youtube, Instagram, Tik Tok, LinkdIn sunt doar câteva dintre platformele de social media care ne-au schimbat felul în care vedem tot ce se întâmplă în lume, inclusiv modul în care facem marketing.
Cu miliarde de utilizatori activi pe diverse platforme de socializare, ele oferă o oportunitate imensă de promovare a afacerilor, atragerea leadurilor sau consolidarea relației cu clienții existenți.
Și încă un insight interesant: cum SoMe este văzut ca un search engine, o prezență atractivă e mai mult decât necesară. Ce înseamnă acest lucru, pe scurt?
Că foarte mulți useri, mai ales cei din Generația Z, nu mai au ca prim motor de căutare Google când vor să găsească informații despre anumite servicii sau branduri. Aceștia caută pe rețelele sociale. Și, în funcție de ce găsesc acolo, vor lua o decizie. Acum, spune sincer, tu nu ai făcut asta măcar o dată? Noi știm sigur că am făcut-o destul de des.
Așa că ție ce îți rămâne? Să creezi conturi de Social Media atractive care să transforme audiența în clienți. Cum faci acest lucru? E recomandat să ții cont de anumite principii.
Cuprins articol
Cum creezi conturi atractive de Social Media
Identitatea online are aceeași importanță cu identitatea offline. Adică trebuie să fii foarte atent de la început cum prezinți brandul pe rețelele sociale și ce alegi să arăți. Și unde arăți. De aceea e necesar să-i explici clientului pe scurt de ce e mai bine să fie prezent pe Facebook decât mai Instagram, de exemplu. Și cât să dea din casă.
Așa că, începe cu alegerea platformelor și setarea conturilor.
Alege platformele potrivite de Social Media
La început a fost Platforma. Este important să identifici platformele potrivite. Nu este necesar să fii prezent peste tot deoarece fiecare platformă are o audiență diferită și caracteristici distincte. Bineînțeles, în practică, realitatea e alta pentru că e posibil să ți se ceară ,,să fii prezent și acolo pentru că sigur așa e bine’’. Însă aceasta e altă discuție.
Începe prin a identifica care dintre acestea se potrivește cel mai bine cu publicul tău țintă și cu tipul de conținut pe care dorești să-l promovezi.
De exemplu, dacă afacerea ta se adresează în principal tinerilor, Instagram și TikTok pot fi platformele potrivite pentru tine. Dacă oferi servicii B2B, LinkedIn ar putea fi mai adecvat. Deși, cu un branding corespunzător, prezența online poate fi asigurată și pe Tik Tok.
Însă e bine să te asiguri că alegi bine platformele pe care să te concentrezi pentru a evita risipa de resurse.
Completează profilurile de Social Media cu atenție
Include o fotografie de profil și o imagine de copertă de înaltă calitate, care să reflecte identitatea brandului.
De asemenea, asigură-te că descrierea profilului este clară, concisă și convingătoare. Folosește cuvinte cheie relevante pentru a ajuta la optimizarea profilului tău pentru motoarele de căutare și pentru a face mai ușor pentru potențialii clienți să găsească brandul.
Și ține cont și de dimensiunea imaginilor pe toate platformele. Ghidul de la Hootsuite te poate ajuta.
Creează conținut de calitate
Probabil ai auzit placa asta peste tot. Toată lumea din online, mai ales din sfera marketingului vorbește despre conținut de calitate, valoare și autenticitate în ultimul timp. Însă ce înțelege fiecare și ce se implementează după este, din nou, o altă discuție.
E bine de știut că tot conținutul pe care îl postezi pe conturile de Social Media trebuie să fie de înaltă calitate și relevant pentru publicul tău țintă. Folosește un design și un ton coerente cu identitatea brandului tău pentru a crea o experiență de brand consecventă. Nu te limita la a propune doar un anumit tip de conținut, mai ales dacă există buget. Apelează la o agenție content marketing, în funcție de nevoi.
În plus, nu uita ca, în tot procesul să fii creativ. Cu atât de mult conținut disponibil pe social media, este important să te diferențiezi de concurență. Gândește-te la modalități unice de a prezenta produsele sau serviciile și de a implica audiența într-un mod interesant. Dar, atenție, să se potrivească cu TOV-ul întregului brand.
Și nu în ultimul rând, nu încerca să copiezi ce vezi pe alte conturi. Sau, dacă faci asta, adaptează.
Interacționează cu audiența ta
E de la sine înțeles că social media este un canal bidirecțional, deci nu trebuie să fie doar un mijloc de promovare al unei afaceri. Interacționează cu audiența ta prin răspunsuri la comentarii, întrebări sau sugestii. Încurajează feedback-ul și ascultă nevoile și preferințele clienților tăi. Cu cât creezi o relație mai puternică cu audiența ta, cu atât mai loială va deveni.
Planifică și monitorizează
O gestionare eficientă a conturilor de social media necesită o planificare atentă a conținutului. Calendare editoriale, contact constant cu ultimele trenduri și utilizarea instrumentelor de programare a postărilor sunt ingredientele câștigătoare. Acest lucru îți va permite să menții un flux constant de postări și să eviți stresul de a crea conținut în ultimul moment.
Și, pentru a ști cât de bine performează conturile de social media, este esențial să măsori rezultatele. Utilizează analizele platformelor de social media pentru metrici precum engagement rate, numărul de urmăritori noi, traficul către site-ul tău web. Pe baza acestor date, ajustează strategia pentru a obține rezultate mai bune.
Concluzii. Cum creezi conturi social media care atrag
În peisajul digital care-și schimbă regulile într-un ritm accelerat, succesul nu este doar rezultatul conținutului atractiv sau al marketingului inteligent, ci și al unei înțelegeri profunde a dinamicii umane.
E esențial să recunoști că în spatele fiecărui ecran se află o persoană cu nevoi, dorințe și aspirații. Prin urmare, o abordare empatică și orientată spre client devine un factor cheie în crearea unei experiențe memorabile pentru utilizatori. Atâta timp cât există o abordare unitară conținutului.
În final, succesul în social media nu se măsoară doar în cifre și statistici, ci și în calitatea relațiilor pe care le construim și în impactul pe care îl ai asupra vieții oamenilor. Fiecare interacțiune, fiecare postare și fiecare campanie ar trebui să reflecte această viziune. Prin urmare, scopul ultim nu este doar să transformi audiența în clienți, ci în ambasadori ai mărcii, care să împărtășească cu entuziasm experiența lor pozitivă cu alții.
sursă imagini: pexels.com