Copywriting vs content writing

Am văzut o serie de articole românești ale căror autori fac confuzie între copywriting și content writing, iar prin acest articol vreau să lămuresc diferența între acești termeni.

În primul rând, lansez o serie de întrebări ale căror răspunsuri sunt copywriting, respectiv content writing:

  • Care concept e folosit în publicitate, și are ca scop vânzarea?
  • Care concept e folosit pentru a informa, a ține la curent sau a ține aproape cititorii unui site/blog sau clienții unei firme?
  • Care concept e folosit pentru a convinge cititorul să acționeze?
  • Care concept e folosit pentru a educa, influența sau schimba o opinie sau atitudine?
  • Care concept apelează o nevoie imediată?
  • Care concept apelează o nevoie imediată sau pe termen lung, iar în unele cazuri nu apelează o anumită nevoie?
  • Care dintre concepte are deja o serie de joburi disponibile în România?
  • Care dintre concepte e încă în dezvoltare ca și latură profesională, în România?

Întrebările pot continua. Sunt sigur că sunt și excepții de la aceste reguli, însă discutăm la modul general.

Ce înseamnă copywriting?

Așadar, copywriting este folosit strict în scrierea de reclame, de orice fel, și are ca scop final vânzarea. Poate conține texte scurte sau texte mai lungi, însă niciodată nu va fi scris doar ca să informeze sau ca să educe sau să schimbe vreo atitudine. Deși la prima vedere, unele copy-uri par personale, pentru că sunt scrise la persoana I și par să apeleze și la emoțiile cititorului, vă asigur că ele se adresează unei mase de oameni și îi selectează doar pe cei care se regăsesc în nevoia imediată pe care o apelează. Veți vedea și alte articole despre copywriting, pentru că este tema principală a acestui blog.

Ce înseamnă content writing?

Pe de altă parte, content writing poate avea o arie mai largă de folosire. Se referă la scrierea de conținut textual pentru site-uri, blog-uri, reviste online, newslettere, profile de social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc), și alte mijloace online de comunicare. Scopurile sale sunt diverse: a aduce vânzări, a informa, a crește notorietatea și influența unui brand sau unei persoane, a schimba atutidini sau opinii, a educa, etc. Practic orice blogger sau dezvoltator de site apelează la tehnici de content writing pentru a crește proiectul la care lucrează.

Cel mai clasic exemplu de content writing este articolul de blog, însă cel mai folosit exemplu sunt statusurile pe Facebook. Niciodată acestea nu vor avea ca scop vânzarea, ci strict menținerea unei legături cu apropiații brand-ului respectiv.

Content writing pentru site-ul unei companii este exemplul care are ca scop intermediar informarea și oferirea de mai multe detalii, însă ca scop final generarea de vânzări.

Blogurile însă niciodată nu trebuie să își propună să vândă sau să facă reclamă, ci trebuie să vină ca suport al unui site, având scopul de a păstra o legătură apropiată cu clienții și de a oferi transparență activităților firmei. Un blog este latura mai puțin formală a firmei, la fel și conturile de social media.

Sper că am reușit să fac mai clară diferența între aceste două concepte – copywriting și content writing, chiar dacă am inclus destul de multe informații într-un articol așa scurt. La final, mă simt dator să mai ofer o paralelă între cele două, cât și răspunsurile la întrebările de mai sus:

Sunt sigur că există multe alte diferențe; puteți să mă ajutați să continui această paralelă?

Fie că ai nevoie de servicii copywriting sau servicii content writing și SEO, contactează-ne cu încredere și hai să stabilim un scurt apel.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock