Etica în marketing, acest unicorn despre care au început să discute (timid, ce-i drept) unii marketeri cu experiență în spațiul autohton, nu este doar o tendință pasageră sau un concept abstract. Este un principiu fundamental după care ar trebui să se ghideze fiecare campanie, mesaj și interacțiune în lumea digitală.
De ce?
Pentru că, pe zi ce trece, oamenii devin tot mai conștienți de importanța intimității lor (sperăm), a datelor personale și a impactului pe care îl pot avea practicile înșelătoare și agresive de marketing. Ce se întâmplă mai departe? Își pierd încrederea.
Fără încredere, nu există clienți.
E atât de simplu.
Și mai simplu de atât este faptul că, dacă apelezi la mijloace nu tocmai etice de a ajunge în inboxul celor pe care ți-i dorești drept clienți, s-ar putea să-ți iei adio de la ei.
În tot acest zgomot digital de fond și flux constant de informații, capacitatea de a ajunge direct în inboxul cuiva reprezintă o oportunitate unică de a construi o relație bazată pe valoare și încredere. Prin newslettere, brandurile pot împărtăși insights, noutăți, oferte exclusive și conținut personalizat care să îmbogățească experiența abonatului, făcându-l să se simtă parte dintr-o comunitate exclusivă.
Chiar nu ar trebui să dai cu piciorul unei asemenea șanse apelând la tactici înșelătoare de tipul opt-out sau ascunderea butonului de dezabonare.
Vrei ca newsletterul tău să ajungă la cât mai mulți oameni însă fără să înșeli încrederea nimănui? Uite ce ai de făcut.

Cuprins articol
Cum crești lista de abonați la newsletter într-un mod etic
Știm că totul se întâmplă pe repede înainte și tot procesul de creștere al listei de abonați poate fi copleșitor. Ai nevoie de ajutor cu strategia de email marketing? Dă-ne un mesaj.
Cum spuneam mai devreme, newsletterele rămân o unealtă valoroasă pentru a menține audiența conectată și informată. Cu toate acestea, creșterea listei de abonați la newsletter într-un mod etic e o provocare pentru că trebuie să creezi un echilibru între dorința de a-ți extinde audiența cu necesitatea de a respecta intimitatea și preferințele individuale.
Însă noi îți propunem câteva strategii eficiente și etice de a-ți mări lista de abonați.
Oferă conținut valoros
Un newsletter fără conținut nu există. Însă nu orice tip de conținut.
Creează și distribuie conținut care rezolvă probleme specifice sau răspunde nevoilor audienței tale. Acesta poate fi sub forma unor ghiduri pas-cu-pas, tutoriale video exclusive, studii de caz detaliate sau analize de piață. O metodă eficientă este să oferi conținut de tip gated (accesibil doar prin abonare), asigurându-te că audiența înțelege valoarea unică pe care o primesc în schimbul adresei de email.
Dacă oferi conținut valoros constant, newsletterul își va găsi aproape singur cititorii, ai să vezi.

Utilizează opt-in-uri transparente
Opt-in-urile în email marketing sunt un mecanism esențial prin care destinatarii își exprimă acordul explicit de a primi emailuri comerciale sau newslettere de la o anumită entitate, cum ar fi o companie sau un brand.
Claritatea este cheia. Pe pagina de înscriere, folosește un limbaj simplu și direct, care să explice ce vor primi abonații și cu ce frecvență. Include exemple de newslettere anterioare pentru a oferi o previzualizare a ceea ce pot aștepta și asigură-te că butonul de înscriere este vizibil și ușor accesibil pe site-ul tău.
Personalizează invitațiile la abonare
Implementează un sistem de CRM (Customer Relationship Management) care să te ajute să segmentezi audiența bazându-te pe interacțiunile anterioare cu site-ul tău, preferințele de conținut și datele demografice.
Apoi, folosește aceste informații pentru a trimite mesaje personalizate care să rezoneze cu interesele specifice ale fiecărui segment de audiență. De exemplu, dacă cineva a citit articole despre marketing pe blogul tău, trimite-i o invitație la abonare cu focus pe resurse exclusive de marketing în newsletter-ul tău.
Promovează-ți newsletterul într-un mod creativ
În plus față de utilizarea rețelelor sociale și blogurilor, gândește-te la campanii de email marketing cu alte companii complementare (nu concurente), unde puteți promova reciproc conținutul. Promovează, promovează, promovează.
De asemenea, poți organiza concursuri sau giveaway-uri pe social media, unde participarea necesită abonarea la newsletter. Aceasta este o metodă eficientă de a ajunge la o audiență mai largă. Și dacă ai nevoie de social media copywriting pentru promovarea newsletterului tău, suntem aici.
Oferă cadouri valoroase
Chiar dacă, la nivel semantic, cuvintele valoros și autentic parcă sunt cam goale din cauza folosirii obsesive, dacă vrei să-ți crești lista de abonați la newsletter, un cadou valoros te poate ajuta să-ți îndeplinești obiectivul.
Însă detaliază clar beneficiile abonării în mesajele tale. De exemplu, dacă oferi un e-book gratuit, include o scurtă descriere a conținutului și modul în care îi ajută pe cititori. Personalizează aceste oferte pentru a le face cât mai relevante posibil pentru diferite segmente ale audienței tale.
Respectă legislația privind confidențialitatea datelor
Comunică clar și deschis despre politica de confidențialitate (GDPR) și cum pot abonații să-și gestioneze preferințele sau să se dezaboneze. Oferă linkuri accesibile în fiecare newsletter pentru gestionarea abonamentului. Această transparență și ușurință de gestionare a preferințelor construiesc încredere și respect față de abonații tăi. Și tu asta vrei, nu?
Solicită feedback și îmbunătățește newsletterul
Creează sondaje scurte și cere feedback despre tipurile de conținut pe care abonații le doresc. Experimentează cu A/B testing pe subiectele e-mailurilor, designul newsletter-ului și CTA ca să vezi de ce e interesată audiența ta și optimizează-ți strategiile pe baza acestor date.

Concluzii despre cum să-ți crești lista de abonați la newsletter într-un mod etic
Ți se pare greu să-ți crești lista de abonați la newsletter în acest mod?
Știi cum se spune, lucrurile bune și stabile vin după ce pui osul la treabă.
Într-adevăr, poate lucrurile nu se vor mișca rapid la început. De aceea, noi te putem ajuta să ajungi la abonații potriviți într-un mod etic. Suntem la un click distanță.