11 sfaturi pentru a-ti creste pagina de Facebook

În ziua de azi, nu ești brand serios dacă nu ai pagina pe Facebook cu X număr de fani, care te urmăresc, îți dau like, share și comment la posturi zi de zi. Îți dorești ca aceștia să interacționeze cu brand-ul tău, să se simtă confortabil, să-și spună părerea în legătură cu acesta, ce e bine, ce nu e bine, cum poate fi îmbunătățit – informații pe baza cărora poți lua decizii de marketing pe viitor.

În primul rând, orice produs sau serviciu ai avea, nu e deloc indicat să-ți faci profil pentru acesta. Pagina clasică dedicată este calea corectă. Chiar dacă e mai ușor să atragi oamenii printr-un friend request, Facebook are reguli împotriva acestor practici. Plus, dacă faci pagină, poți oricând să dai invite prietenilor tăi (sau oricine e făcut Manager) să dea like la pagină.

Acum să zicem că aveți o bază pentru pagină – 300-400 de like-uri, poate chiar 5000, dar pentru a valorifica acest număr este nevoie de cineva să se ocupe constant de pagină, să antreneze fanii și susținătorii în discuții.

Trebuie precizat că important nu e numărul de like-uri al paginii, deși și acesta ar fi bine să fie la un nivel decent, ci talking about this-ul e bine să fie mereu în creștere și menținut la un nivel de peste 10% din numărul total de like-uri a paginii. Acesta se menține și se crește printr-o interacțiune mare a user-ilor pe pagină (like, share, comment).

Sursa imagine

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Iată câteva tips & tricks pentru a-ți mări numărul de like-uri, reach-ul și talking about this-ul pe pagina de Facebook:

11 sfaturi pentru a-ți crește pagina de Facebook

1. Ore, Zile

După ce ți-ai analizat publicul țintă, începe să faci teste cu diferite postări pe zile, la ore diferite. Observă când interacționează cei mai mulți cu brand-ul tău (zilele și orele) și cu ce tip de postare (funny, informativă, poze cu produsul, noutăți de produse/servicii).

2. Ce postezi?

Alternează conținut cu legătură directă spre brand-ul tău (noutăți de produse, poze cu produsele/serviciile, articole despre acesta, etc.) cu poze funny, bancuri, evenimente sociale (pe cât se poate de apropiate de brand-ul ce-l reprezinți). Important e un echilibru între acestea.

3. Concursuri

Acestea sunt cele mai populare pe paginile de Facebook și sunt cunoscute ca și cele care aduc cel mai mare flux de oameni noi (like-uri pe pagină), într-o perioadă scurtă de timp. Eu una nu sunt de acord cu acele concursuri care-ți zic din regulament că trebuie să dai like / share / comment pentru a intra în competiție. Ba mai mult, Facebook interzice utilizarea acestor metode în scop comercial. Sugerez în schimb concursuri pe bază de comment-uri care îndeamnă la creativitate sau exprimarea părerii personale. Astfel, se creează o interacțiune mai mare pe pagină.

4. Plan editorial

După un studiu al publicului țintă și a obișnuințelor privind online-ul, un plan editorial pe zile și ore trebuie făcut. Sugerez între 2-4 postări pe zi, maxim, mai mult ar putea fi considerat spam. Trebuie ținut cont de orele la care sunt online cei din publicul țintă (Spre exemplu cei care lucrează 8h/zi, programul clasic – pot fi găsiți online îndeosebi: dimineața între 9-11, la finalul programului, între 17-19 și seara între 21-23).

5. Targetare post

O funcție de pe pagina de Facebook îți permite să targetezi posturi în funcție vârstă, sex, etc. Se găsește la editarea unui nou post, dedesubtul acestuia, lângă opțiunile de adăugare locație sau data în care vrei să-ți publice postarea. Facebook-ul face schimbări treptat pe categorii de useri, așa că, dacă încă nu ți-a apărut, să știi că pe viitor vei avea și această funcție, pe care o poți folosi în avantajul tău.

Sursa imagine

6. Testează constant

Orice publici, după maxim o săptămână întoarce-te și analizează rezultatele. Criteriile le decizi tu, însă ține cont de tipul postării, modul în care s-a comunicat, ora și ziua în care s-a publicat. Așa vei studia mai în detaliu obiceiurile grupului țintă și vei putea să-ți perfecționezi strategia pe viitor.

7. Reclame

Facebook Ads sau Promote Posts. Merită folosite, în special pentru promovarea unui produs sau serviciu nou la un număr cât mai mare de useri. Atenție, cele două metode diferă și fiecare are avantajele sale. Înainte de a folosi una sau alta sugerez să te informezi care e cea mai potrivită pentru rezultatele pe care ți le dorești.

8. Parteneriate cu alte brand-uri/pagini

…conexe, neconcurente, cu promovare bună în social media. Propune-le o colaborare prin care să vă promovați reciproc: un număr de postări, cu textul propus de tine, în ziua și la ora propusă de tine și să-ți dea tag la pagină în postare (pentru a transfera mai ușor useri pe pagina ta) și viceversa.

9. Materialele de promovare

Pe absolut toate ar trebui să existe link-urile către profilele de social media.

10. NU SPAMA!

Prea mult strică. Comunică atât cât trebuie și într-o manieră prietenoasă, doar e rețea de socializare. 😉

11. Menține-te la curent cu schimbările Facebook-ului

Ele sunt destul de dese și vin în ajutorul celora ce-și promovează brand-ul prin intermediul lor.

Sper că te-au ajutat aceste sfaturi și dacă mai ai ceva de adăugat pentru a crește pagina de Facebook, te rog lasă-ne un comentariu mai jos și le vom adăuga în articol. 🙂

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Lăcră Timofciuc

Lăcrămioara este membru în comunitatea Romanian Copywriter și marketing manager la Careers in White.

  • Va rog,promovati-mi si mie aceasta pag de fb…va voi ramane recunoscator si o sa postez site-ul acesta pe pag mea…ms si bafta in continuare!

  • Oprea Dumitru

    Am facut de curand acest site de anvelope as vrea sa ma ajutati cu sfaturi de cum as putea sa-l promovez pentru a fi ridicat de Google.
    Preturile sunt foarte bune si as vrea sa pot prinde acest sezon.
    Multumesc pentru ajutor

    • Bună ziua,
      Pentru a obține poziții principale în Google, procesul de SEO va dura cel puțin 6 luni. Pentru a prinde acest sezon, cea mai rapidă variantă este să încercați Google Adwords. Dacă aveți nevoie de suportul nostru, vă rog să trimiteți un email pe adresa cabinet@drconsultants.ro și vă va contacta unul din consultanții noștri.

  • Foarte util articolul si bine detaliat. Multumim

    • Lăcră

      Cu plăcere. 🙂

  • Eu cred ca cel mai bine si mai corect e ca omul sa-ti dea like din inima pentru ca i-a placut articolul sau pagina ta. Uite: mie mi-a placut acest articol si-i voi da un like 🙂

  • dragan elena

    am si eu o intrebare am deschis un magazin cu haine pentru copii as dori sa-l promovez pe facebook ce sfaturi imi puteti da, daca se poate multumesc

    • Bună ziua! Trebuie să vă creați o pagină de Facebook a magazinului, să o personalizați cu pozele și descrierile aferente și apoi să creați un plan de postări – numărul de postări pe zi și ce tip de postare să fie.
      De asemenea, trebuie să alocați un buget pentru reclamele de Facebook plătite, mai ales în prima fază, ca să creșteți numărul de fani ai paginii.

  • Constantin

    Evitati pe cat posibil o crestere fortata a numarului de “fani”, indiferent de reteaua de socializare de care discutam. Nimic nu este mai neplacul decat un titlu care iti capteaza atentia si un articol care iti muta pointerul pe “X”. Vezi aici stirile de pe site-urile de profil. Titlu atragator si un articol de 3 randuri mai slab decat orice ai citit pana atunci.

    Priviti mai departe de cifrele din casuta Like!
    In spatele fiecarui Like se afla un om ca si noi, interesat de anumite subiecte.
    Atunci cand legatura asta pe social se face natural pentru ca omu’ gaseste in pagina ta informatia de care are nevoie, atunci castigam defapt un sustinator al proiectului nostru.
    Asa cum zicea si domnisoara Lacramioara, este foarte important angajamentul celor care ne urmaresc.
    Daca ai 100 de like-uri si tot atatea persoane interesate de site-ul tau, atunci stii sigur ca faci o treaba buna. Daca ai 2000 si doar 20 te urmaresc, atunci e cazul sa schimbi ceva.
    Posteaza continut de calitate si nu doar de dragul de a mai posta si azi ceva.
    Mai bine un post calitativ pe luna decat 1 pe zi.
    Google dupa “write epic shit”. O sa gasiti cateva idei interesante.
    Analizati datele si actionati in consecinta. Verificati ce postari dau cel mai mare randament, la ce ora postati, in ce zile, cate share-uri aduna, etc.

  • Anonim

    E valabil si pentru fanpage-uri? Am un fanpage de 2,5k de like-uri, si nu am idee cum sa o mai cresc

    • Da, sfaturile din acest articol sunt valabile pentru fanpage-uri. Metoda pe care o recomand cel mai mult este prin Promote Page – investești un buget pentru a crește numărul de fani ai paginii. E cea mai eficientă și poți face targetare pentru ca fanii tăi să fie direct interesați de informațiile de pe pagină.

  • Anonymus

    Buna ziua,
    Am vazut ca unele pagini de Facebook au pe cover un buton: “Fa cumparaturi acum”. Cum se poate atasa? Multumesc!

    • Bună ziua,

      La pagini, lângă butonul „Like” sau „Liked”, se află un alt buton care se numește „Create a Call-to-Action”. Se apasă pe acel buton și astfel se creează un buton de chemare la acțiune cu text personalizat.

  • Unicul Bucuresti

    Buna tuturor! Dupa multe articole citite am gasit acest articol foarte bine editat care contine exact informatiile de care au nevoie de ce vor sa isi creasca paginile de facebook, mai exact numarul de fani intr-un mod natural fara costuri. 😉 Felicitari pentru articol! …

  • Adrian

    foarte bune sfaturile , stateam si ma gandeam zilele trecute cum este sa ai 500000 de utilizatori facebook … si ma gandeam daca asta ar fi cheia succesului tau , zic avand 500k de urmaritori poti vinde la greu … dar nu este asa cred … intr-un studiu pe un esalon de 2500 nu cred ca a fost cineva sa cumpere de pe site asa ca … nu stiu, am senzatia ca alergam dupa like-uri dar nu stiu cati potentiali clienti ar aduce .
    In fine o alta idee ar fi ca multi din cei ce-ti dau like la o pagina cu lenjerie intima ca a noastra renunta la like in zilele urmatoare pentru ca noi publicam in general articole cu produsele noastra ba chiloti , ba body-uri … etc … poze ce nu doresc a le aparea printre postariile lor ca de … vede vecinu la ce chiloti se uita dumnealor … una peste alta …
    Experienta neplacuta cu una din paginiile de pe facebook cu concursuri ( printr-un ciudat eveniment am ajuns sa fiu pe una din astfel de pagini fara a cere asta …. ) , a urmat apoi nota de plata … care plata ? … pentru publiciatea facuta … neefiind cu acordul meu publicarea … am zis nu … urmare ? … zeci de recenzi cu o stea si unlike … ufff asta e viata … oare -mi dadeau si factura de PUBLICITATE … o fi legal sau nu … iarasi in fine . O zi buna tuturor ! suntem pe … oare e voie ?

    • Salut, Adrian! Mulțumim de comentariu! Nu apăruse inițial pentru că fiecare comentariu trebuie aprobat de un moderator și acum l-am văzut. Comentariul tău cuprindea două link-uri la site-ul Intimis, motiv pentru care mi-am permis să elimin unul deoarece nu te avantajează două link-uri în același comentariu din punct de vedere SEO și să nu considere ceilalți cititori că este un comentariu Spam. Da, ai dreptate, este dificil să consideri că având o pagină de Facebook cu 500k de urmăritori poți vinde greu deoarece, în ziua de azi, nu mai contează numărul de fani ci reach-ul pe care îl au postările și cât de targetate sunt ad-urile. Îmi pare rău de experiența ta neplăcută, din fericire șansele ca să o repeți au scăzut pentru că, odată cu schimbările ce au mai apărut pe parcurs la Facebook, au dispărut și „afacerile” cu concursuri și like-uri la pagină cu duzina. Sugerez să apelezi la o agenție de marketing online care să te ajute cu creșterea vânzărilor pe Facebook prin Ad-uri, nu prin alte metode. Asta s-a dovedit a fi cea mai bună metodă. Mulțumesc și te mai așteptăm!

  • Tina

    Buna seara,
    Mi am deschis o pagina pe FB, o pagina hand made unde sa piata posta toti cei care fac diverse lucruri frumoase, o pagina care poate ajuta multe persoane sa si dezvolte creativitatea. Sincera sa fiu nu prea stiu cum functioneaza, sunt un pic derutata pt ca ori imi cere bani pt promovare pagina, ori imi cere sa ii trumit la un site. Daca intra vreun prieten de al meu, nu exista optiunea ” Inscrie te” ci numai like. Ce ar trebui sa fac? Mentionez ca nu vreau sa vand nimic si nici nu am un web site. Multumesc.

    • Bună ziua,
      Facebook este văzut ca un mijloc de comunicare pentru companii cu potențialii lor clienți, motiv pentru care apar aceste mesaje agresive: fie să promovați cu bani pagina, fie să trimiteți fanii pe un site. Pe Facebook nu are cum să existe opțiunea de înscriere, atât timp cât pagina nu este asociată unui site. De aceea, există doar opțiunea de Like care este ca un fel de abonare. Dacă doriți ca pagina să rămână la ideea de comunitate pentru pasionați, vă sugerez să ignorați mesajele de a trimite către un site și cele de a promova cu bani. Însă, dacă doriți ca la un moment dat să faceți un pas mai departe și să începeți să vindeți ceva, ar fi bine să le luați în considerare.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!