11 sfaturi pentru a-ti creste pagina de Facebook

În ziua de azi, nu ești brand serios dacă nu ai pagina pe Facebook cu X număr de fani, care te urmăresc, îți dau like, share și comment la posturi zi de zi. Îți dorești ca aceștia să interacționeze cu brand-ul tău, să se simtă confortabil, să-și spună părerea în legătură cu acesta, ce e bine, ce nu e bine, cum poate fi îmbunătățit – informații pe baza cărora poți lua decizii de marketing pe viitor.

În primul rând, orice produs sau serviciu ai avea, nu e deloc indicat să-ți faci profil pentru acesta. Pagina clasică dedicată este calea corectă. Chiar dacă e mai ușor să atragi oamenii printr-un friend request, Facebook are reguli împotriva acestor practici. Plus, dacă faci pagină, poți oricând să dai invite prietenilor tăi (sau oricine e făcut Manager) să dea like la pagină.

Acum să zicem că aveți o bază pentru pagină – 300-400 de like-uri, poate chiar 5000, dar pentru a valorifica acest număr este nevoie de cineva să se ocupe constant de pagină, să antreneze fanii și susținătorii în discuții.

Trebuie precizat că important nu e numărul de like-uri al paginii, deși și acesta ar fi bine să fie la un nivel decent, ci talking about this-ul e bine să fie mereu în creștere și menținut la un nivel de peste 10% din numărul total de like-uri a paginii. Acesta se menține și se crește printr-o interacțiune mare a user-ilor pe pagină (like, share, comment).

Sursa imagine

Te așteptăm la următorul nostru curs!

25-26 mai, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

8-9 iunie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Iată câteva tips & tricks pentru a-ți mări numărul de like-uri, reach-ul și talking about this-ul pe pagina de Facebook:

11 sfaturi pentru a-ți crește pagina de Facebook

1. Ore, Zile

După ce ți-ai analizat publicul țintă, începe să faci teste cu diferite postări pe zile, la ore diferite. Observă când interacționează cei mai mulți cu brand-ul tău (zilele și orele) și cu ce tip de postare (funny, informativă, poze cu produsul, noutăți de produse/servicii).

2. Ce postezi?

Alternează conținut cu legătură directă spre brand-ul tău (noutăți de produse, poze cu produsele/serviciile, articole despre acesta, etc.) cu poze funny, bancuri, evenimente sociale (pe cât se poate de apropiate de brand-ul ce-l reprezinți). Important e un echilibru între acestea.

3. Concursuri

Acestea sunt cele mai populare pe paginile de Facebook și sunt cunoscute ca și cele care aduc cel mai mare flux de oameni noi (like-uri pe pagină), într-o perioadă scurtă de timp. Eu una nu sunt de acord cu acele concursuri care-ți zic din regulament că trebuie să dai like / share / comment pentru a intra în competiție. Ba mai mult, Facebook interzice utilizarea acestor metode în scop comercial. Sugerez în schimb concursuri pe bază de comment-uri care îndeamnă la creativitate sau exprimarea părerii personale. Astfel, se creează o interacțiune mai mare pe pagină.

4. Plan editorial

După un studiu al publicului țintă și a obișnuințelor privind online-ul, un plan editorial pe zile și ore trebuie făcut. Sugerez între 2-4 postări pe zi, maxim, mai mult ar putea fi considerat spam. Trebuie ținut cont de orele la care sunt online cei din publicul țintă (Spre exemplu cei care lucrează 8h/zi, programul clasic – pot fi găsiți online îndeosebi: dimineața între 9-11, la finalul programului, între 17-19 și seara între 21-23).

5. Targetare post

O funcție de pe pagina de Facebook îți permite să targetezi posturi în funcție vârstă, sex, etc. Se găsește la editarea unui nou post, dedesubtul acestuia, lângă opțiunile de adăugare locație sau data în care vrei să-ți publice postarea. Facebook-ul face schimbări treptat pe categorii de useri, așa că, dacă încă nu ți-a apărut, să știi că pe viitor vei avea și această funcție, pe care o poți folosi în avantajul tău.

Sursa imagine

6. Testează constant

Orice publici, după maxim o săptămână întoarce-te și analizează rezultatele. Criteriile le decizi tu, însă ține cont de tipul postării, modul în care s-a comunicat, ora și ziua în care s-a publicat. Așa vei studia mai în detaliu obiceiurile grupului țintă și vei putea să-ți perfecționezi strategia pe viitor.

7. Reclame

Facebook Ads sau Promote Posts. Merită folosite, în special pentru promovarea unui produs sau serviciu nou la un număr cât mai mare de useri. Atenție, cele două metode diferă și fiecare are avantajele sale. Înainte de a folosi una sau alta sugerez să te informezi care e cea mai potrivită pentru rezultatele pe care ți le dorești.

8. Parteneriate cu alte brand-uri/pagini

…conexe, neconcurente, cu promovare bună în social media. Propune-le o colaborare prin care să vă promovați reciproc: un număr de postări, cu textul propus de tine, în ziua și la ora propusă de tine și să-ți dea tag la pagină în postare (pentru a transfera mai ușor useri pe pagina ta) și viceversa.

9. Materialele de promovare

Pe absolut toate ar trebui să existe link-urile către profilele de social media.

10. NU SPAMA!

Prea mult strică. Comunică atât cât trebuie și într-o manieră prietenoasă, doar e rețea de socializare. 😉

11. Menține-te la curent cu schimbările Facebook-ului

Ele sunt destul de dese și vin în ajutorul celora ce-și promovează brand-ul prin intermediul lor.

Sper că te-au ajutat aceste sfaturi și dacă mai ai ceva de adăugat pentru a crește pagina de Facebook, te rog lasă-ne un comentariu mai jos și le vom adăuga în articol. 🙂

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Lăcră Timofciuc

Lăcrămioara este membru în comunitatea Romanian Copywriter și marketing manager la Careers in White.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!