Nu mai este un secret faptul că de ceva vreme Facebook face o serie de modificări la algortimul prin care afișează postările paginilor de brand în newsfeed-ul utilizatorilor. Astfel, reach-ul organic a început să scadă considerabil încă de la începutul acestui an, ajungând ca astăzi brandurile să își aloce bugete pentru a promova anumite postări, cu scopul de a crește reach-ul.
Dacă până acum s-a tot discutat despre importanța conținutului pe care îl promovăm în rețelele sociale, acum este timpul să punem teoria în practică. Brandurile trebuie să aleagă cu grijă postările pe care doresc să le promoveze. Totuși, asta nu înseamnă că trebuie să se promoveze doar postările cu trimitere către produsele și serviciile companiei respective, ci și postările de interacțiune – cele care scot fanii din rutina promovării excesive.
Nu există un studiu pentru așa ceva, ci pur și simplu trebuie să pornim de la scopul pentru care a fost creată rețeaua Facebook. Aceasta este o rețea de socializare și a fost construită pentru ca oamenii să discute, să împartă impresii, să share-uiască poze, într-un cuvânt… să socializeze.
Nu trebuie să uităm să brandurile au intrat ceva mai târziu în acest mediu de comunicare, deci prin urmare acestea nu trebuie să uite că Facebook rămâne întâi de toate o rețea de socializare.
Pornind de la acest aspect, iată câteva sfaturi pentru a crește rapid reach-ul organic în pagina de Facebook:
Cuprins articol
#1 Promovează conținutul potrivit
Alege postarea care crezi că va avea cel mai mare impact asupra consumatorilor și care îi va face să reacționeze cel mai bine
#2 Postează despre promoțiile și ofertele companiei tale
Dar nu exagera. O pagină de Facebook plină de promoții încalcă regula de bază pentru care Facebook a fost creat
#3 Testează o serie de tipuri de conținut și vezi care obține cel mai mare reach
Până în acest moment, studiile arată că fotografiile sunt preferate de majoritatea utilizatorilor de Facebook, deși, în mod organic, postările tip text au cel mai mare reach.
#4 Evită formulările de tipul „LIKE our page” sau „SHARE this with your friends”
Cel puțin formulate în limba engleză, acestea vor fi penalizate de către Facebook.
#5 Nu uita să atașezi postărilor și linkuri și să promovezi aceste postări
Link-urile au, în mod organic, un reach mai mare decât imaginile sau decât videoclipurile.
#6 Interacționează cu utilizatorii și răspunde la toate mesajele
Nu lăsa mesaje sau comentarii fără răspuns, în special dacă ești o pagină de brand aflată la început. În acest caz, nu poți spune că nu vei face față comentariilor și mesajelor; nu vei avea nicio scuză să nu răspunzi.
#7 Comunică pe mai multe rețele
Un alt aspect foarte important pentru creșterea reach-ului organic este crearea unei comunicări pe mai multe rețele de social media și utilizarea unor hashtag-uri comune care să interconecteze toate platformele. Twitter, Facebook, Google+, dar și Youtube fac „casă bună” cu motorul de căutare Google și reprezintă rețelele cu cel mai mare potențial de indexare.
Sursă foto: simpartners.com