Cum folosesti Twitter ca instrument de marketing

Indiferent dacă reprezinți o companie, dacă ești o persoană publică sau un blogger care dorește mai multă vizibilitate online, Twitter poate fi pentru tine una din cele mai importante rețele de socializare. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult de-a lungul evoluției internetului, însă nevoia lor pentru produse sau servicii a rămas aceeași.

Schimbarea comportamentală se datorează în primul rând obișnuinței lor cu reclame și mesaje publicitare. De aceea, consumatorii de astăzi preferă ca ei să se intereseze de produsele și serviciile de care știu că au nevoie și nu să își formeze nevoile în funcție de mesajele publicitare pe care le întâlnesc la tot pasul. Companiile care au înțeles această schimbare își concentrează eforturile spre a crea o strategie prin care să le ofere consumatorilor toate informațiile de care au nevoie ca să fie atrași de respectivul business, înlocuind treptat reclamele tradiționale cu inbound marketing.

Inbound marketing se referă la trei elemente cheie: 

  • conținut variat pe website și pe blog (articole, videoclipuri, imagini, infografice, ebook-uri, prezentări slideshare, etc);
  • utilizarea rețelelor de socializare;
  • optimizarea pentru motoarele de căutare (la care contribuie foarte mult cele două elemente menționate anterior).

Twitter face parte din strategia de inbound marketing și poate fi un element folositor atât în promovare cât și în atragerea de noi lead-uri pentru business-ul tău. 

De ce este Twitter util ca și instrument de marketing?

În România, nu putem spune că vom realiza o campanie de marketing exclusiv pe Twitter, deoarece nu este de ajuns pentru a aduce rezultatele pe care le dorim. Însă, putem spune că realizăm o campanie de marketing online excusliv pe Facebook și pe Twitter, de exemplu. Twitter este a doua rețea de socializare ca importanță din România și îți voi da câteva motive care confirmă acest lucru.

Poți folosi Twitter ca și instrument de marketing pentru a:

  • Genera mai multe lead-uri pentru business-ul tău;
  • Interacționa cu un public specializat și conectat la ultimele tendințe în tehnologie;
  • Promova conținutul pe care îl creezi pe blogul și website-ul tău;
  • Promova și dezvolta un brand al unei companii sau al unei persoane;
  • Monitoriza toate menționările de pe Twitter ale brand-ului tău (folosind Twitter Search);
  • Crea relații cu jurnaliști și bloggeri influenți;
  • Promova evenimente atât înainte să aibă loc, cât și în timpul desfășurării lor.

Având toate aceste motive, deși sunt sigur că pot fi găsite și altele, voi prezenta în continuare cum poate fi folosită această rețea de socializare ca instrument eficient de marketing.

#1 Creează-ți un profil de Twitter

Înainte de a începe să folosești Twitter, trebuie să îți creezi și să îți configurezi un profil:

  • Îți creezi un cont pe twitter.com;
  • Încarci o imagine de profil (dacă este contul unei companii folosești un logo, dacă este contul unei persoane folosești o imagine portret);
  • Completezi descrierea profilului – poate conține informații despre tine sau despre compania pe care o reprezinți, inclusiv website-ul sau blog-ul tău;
  • Adaugi o imagine de fundal, în conformitate cu domeniul tău;
  • Urmărești o serie de persoane și brand-uri din domeniul tău. Twitter îți recomandă, în funcție de informațiile pe care le-ai completat la crearea profilului, profile similare.

#2 Începe să postezi

Ca și Facebook, Twitter presupune să împarți cu ceilalți o serie de statusuri care pot fi de mai multe tipuri: text, poză, link, mesaj targetat și video. Însă, la fel ca și pe Facebook, dacă dorești ca să ai cui comunica aceste statusuri, trebuie să îți crești numărul de conexiuni, care pe Twitter se numesc Followers (trad. abonați).

Avantajul față de Facebook este că Twitter nu are un algoritm care să determine cărui Follower îi apare statusul tău, în funcție de interacțiunea ta cu el. Pe Twitter, statusul tău apare pe newsfeed-ul tuturor abonaților.

Postările pe Twitter nu se vor face regulat, ca pe o pagină de Facebook. Fiind vorba de micro-postări (maxim 140 de caractere), acestea trebuie să fie re

alizate frecvent pentru a ne asigura că abonații noștri le vor vedea. Ce înseamnă frecvent? Înseamnă de cel puțin 4 ori pe zi.

#3 Crește-ți numărul de abonați

Deși pe Twitter numărul de abonați crește mai lent decât numărul de fani pe o pagină de Facebook, nu trebuie să neglijăm acest aspect. Fără abonați, postările noastre nu ar ajunge nicăieri. Pentru a crește numărul de abonați putem să:

  • Asigură-te că numele profilului tău este ușor de scris și de memorat. Preferabil să fie un nume scurt, chiar dacă numele companiei este mai lung. De exemplu, noi folosim @ro_copywriter;
  • Adaugă butoane de Follow vizibile pe website-ul și blog-ul tău, dar și în alte locuri precum: semnătura de la email, newsletter, cărți de vizită, landing page-uri, ș.a.;
  • Abonează-te la persoane și brand-uri din domeniul tău; în acest fel, ei vor vedea că te-ai abonat și dacă descoperă conținutul tău interesant, se vor abona la tine;
  • Creează conținut captivant pentru a încuraja să fie dat mai departe de ceilalți – astfel, prin Re-tweet-uri, îți crești vizibilitatea față de alte profile;
  • Comentează la tweet-urile altor persoane sau brand-uri, complimentează-i și oferă feedback; 
  • Favorizează tweet-urile altor persoane; aceștia vor primi notificare, se vor bucura că îi urmărești și există posibilitatea să îți dea follow;
  • Folosește hashtag-uri pe cuvinte cheie; persoanele care caută după hashtag-uri pot găsi tweet-ul tău și îți pot da apoi follow.

Având un profil de Twitter cu un număr mai mare de abonați, șansele ca să-ți îndeplinești obiectivele de marketing cresc considerabil.

#4 Atrage trafic și notorietate

Atrage trafic către website-ul tău folosind Twitter! Publică resurse interesante de pe blogul și website-ul tău pe Twitter, cu trimitere către acestea. Pe Twitter funcționează cel mai bine să folosești link-uri prescurtate, atât pentru a încăpea în cele 140 de caractere disponibile cât și din motive estetice. Un instrument util pentru prescurtarea link-urilor este bit.ly.

Folosește un hashtag specific brand-ului tău și încurajează alte persoane să îl folosească la rândul lor. Fiecare eveniment pe care îl organizezi sau campanie publicitară trebuie de asemenea promovat împreună cu un hashtag, fiind astfel mai simplu pentru potențialii clienți să te găsească.

Un hashtag este folosit atât pentru promovare, cât și în timpul unui eveniment, când participanții pot face live-tweet. Acest lucru înseamnă că vor construi o conversație online în jurul evenimentului tău, atrăgând atenția și curiozitatea altor persoane din exterior.

#5 Și… de ce nu? Atrage lead-uri!

A atrage lead-uri înseamnă a atrage potențiali clienți. Aceștia sunt fie persoane care au devenit interesate de produsele sau serviciile tale, fie persoane care s-au abonat la newsletter-ul tău sau au completat un formular pentru a intra în baza ta de date. 

Pentru a atrage lead-uri folosind Twitter, trebuie să ai în vedere următoarele:

  • Crearea unui landing page special pentru a atrage lead-uri. Fie că dorești persoane participante la un eveniment, persoane care să îți completeze un formular sau doar abonați la newsletter, creează un landing page cu formular direct. Acest lucru este mult mai eficient decât dacă postezi pe Twitter link-ul site-ului tău sau link-ul unui articol de promovare cu buton către un formular.
  • Caută persoane direct interesate de produsele sau serviciile tale. Folosește Twitter Search căutând pe cuvinte sau fraze cheie din domeniul tău. Vei găsi profile ale persoanelor din industria ta pe care îi poți contacta, urmări sau poți interacționa cu ei.
  • Scrie conținut frecvent pe blog. Cu cât blogul tău este mai des actualizat, cu atât ai mai multe de spus pe Twitter și abonații tăi vor avea mai multe de spus despre tine. Conținutul de calitate este foarte apreciat pe Twitter și este o portiță către a câștiga noi abonați dar și, de ce nu, noi lead-uri.

#6 Monitorizează-ți prezența pe Twitter

Am văzut că folosind Twitter putem genera noi lead-uri. Însă, pentru că un marketer știe că mereu se poate mai bine, este important să analizăm eficiența activităților noastre pe Twitter pentru a le putea optimiza. 

Indicatorii de bază care trebuie urmăriți pe Twitter sunt:

  • Reach-ul. Acesta constă în numărul total de abonați (followers). Acesta reprezintă puterea ta de influență.
  • Rata de răspuns. Acest indicator măsoară numărul de reply-uri pe care le primesc tweet-urile tale dar și numărul de re-tweet-uri.
  • Rata de awareness. Acest indicator măsoară numărul de menționări pe care le-a avut profilul tău sau pe care le-au avut tweet-urile tale.
  • Traficul de pe website / blog. Acest indicator măsoară numărul de click-uri care au fost făcute pe link-urile proprii postate pe Twitter de tine sau de alte persoane.

Chiar dacă acest articol a fost mai mult, sper că ți-a fost de folos. Îmi doresc ca după ce ai citit acest articol să ai cunoștințele de bază pentru a folosi Twitter ca și instrument de marketing pentru business-ul tău sau, de ce nu, pentru a-ți crește influența brand-ului personal.

Pentru orice întrebări sau completări pe baza informațiilor prezentate în acest articol, folosește secțiunea de comentarii de mai jos.

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock