Cum luminezi un brad de Craciun online?

Lumina și spiritul Crăciunului ajunge la Toronto prin social media. Da, ați auzit bine! Canadian Tire, un retailer important din Canada, a instalat un brad care este luminat prin intermediul mesajelor de sărbători trimise prin canalele de social media.

Cum funcționează?

Agenția Tribal DDB din Canada a elaborat un sistem prin care orice mesaj de Crăciun trimis online este stocat și transformat în lumină. Tweet-urile, mesajele pe Facebook sau postările pe blog, fiecărui tip de mesaj din fiecare rețea socială îi corespunde o anumită culoare a beculețelor.

Practic, intensitatea luminițelor și culorile lor sunt influențate de cât de mult răspândesc oamenii spiritul Crăciunului prin mesajele lor online. Astfel, Canadian Tire a creat primul brad luminat de spiritul Crăciunului 🙂 Mesajele sunt cuantificate în timp real, indiferent de platforma pe care sunt ele postate: social media, bloguri, website-uri de știri, oriunde pe tărâmul online-ului global.

Creatorii bradului de Crăciun vorbesc despre o adevărată bază de date plină cu mesaje de sărbători, prin care oamenii doresc să mențină aprinse cele 3000 de beculețe colorate. Din imaginile au fost surprinse în clip, albastrul rețelei Twitter predomină spiritul online al Crăciunului.

Sau cum am spune: beculețele vorbesc despre gradul de utilizare al acestei rețele în Statele Unite și Canada. Dacă în România Facebook conduce detașat topul rețelelor sociale cu cei mai mulți utilizatori, peste ocean situația este alta. Potrivit Pew Internet Research, în Statele Unite și Canada, 19% din utilizatorii de internet cu vârste între 18-24 de ani au cont pe Twitter și îl accesează regulat.

Campania celor de la Canadian Tire este cu atât mai specială, cu cât îmbracă o tehnologie nouă într-un concept apropiat de oameni și utilizează spiritul Crăciunului într-un mod creativ. Umanizarea tehnologiei este un concept despre care îmi doresc să mai vorbim, mai ales că este tot mai des utilizat.

 Chiar și gigantul Google a demarat de curând o campanie menită să apropie tehnologia de oameni și să o facă mai accesibilă.

Cred că este o modalitate bună de promovare a produselor și a servicilor care încorporează un grad mare de tehnologie. Tehnica nu vinde, emoționalul, da! Dacă stau bine și mă gândesc telefonul pe care îl am acum lângă mine este cumpărat pe bază emoțională. Tehnica nu este punctul meu forte, dar au reușit cumva să mă prindă. Am cumpărat și mai departe m-am descurcat cu butonatul.

Pe voi ce v-a emoționat ultima oară și v-a făcut să plătiți pentru asta? 

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock