Cum sa iti atragi clientii. Profesor: The Coca-Cola Company

Ca şi companie este foarte important felul în care îţi promovezi imaginea şi produsele. Trăim într-o eră a informaţiei, în care internetul  ne completează cunoştinţele şi ne determină să fim nişte cumpărători  selectivi. Pe de altă parte, prezenţa  pe piaţă a unor categorii de produse similiare îngreunează şi mai mult fidelizarea clienţilor. Cum sa iti atragi clientii?

Pentru a înţelege mai bine cât de importantă este cunoaşterea publicului ţintă, vă propun o analiză a strategiilor de promovare ale companiei Coca-Cola, deţinătoarea celui mai cunoscut brand din lume.

Coca Cola, o parte din viaţa noastră

Coca-Cola se adresează unui segment amplu de populaţie tocmai prin valorile pe care le promovează: optimism, fericire, relaxare (alături de familie), distracţie. Printr-o politică agresivă de promovare s-a reuşit asocirea renumitei băuturi răcoritoare cu sărbătorile de iarnă, cu pauza de la serviciu, cu petrecerile studenţeşti, fiind astfel prezentă în toate momentele importante din viaţa unui om.

Următorul spot publicitar surprinde „comunitatea Coca-Cola”, alcătuită din persoane diferite ca etnie, sex sau religie, însă uniţe prin aceleaşi aspiraţii, incluse într-un singur produs – Coca-Cola.

Spotul  lansat în anul 1971 a avut un succes răsunător, datorită felului în care mesajul a fost transmis: melodie voioasă, uşor de reţinut şi tineri fericiţi.

Dacă clipul anterior a întărit imaginea brand-ului, cel pe care vă propun să-l urmăriţi în continuare s-a axat mai mult pe calităţile produsului, indispensabile organismului.

Reclama îţi crează impresia că într-o zi toridă de vară, nimic nu te poate răcori mai bine decât o Coca-Cola. În clip mai sunt prezente, chiar obsesiv aş putea spune, forma sticlei şi a paharului, mărci înregistrate. De efect sunt însă şi acele jingle-uri care redau sunetul cuburilor de gheaţă din pahar sau fâsâitul acidului, care pe fondul  melodiei cu tonalite gravă accentuează nevoia disperată pentru o sticlă de Coca-Cola.

Adaptabilitatea, o calitate esenţială în advertising

Sursa imagine

Deşi este o băutură răcoritoare, sezonieră , Coca-Cola este savurată pe tot parcursul anului. Meritul constă în abilitatea companiei de a  reinventa produsul ori de câte ori este nevoie. Dacă vara un pahar de Coca-Colate te răcoreşte, iarna îţi aduce magia sărbătorilor şi motivul de a crede într-o lume mai bună.

Cei de la The Coca-Cola Company au adoptat o strategie de promovare pe termen lung. Este adevărat că de fiecare dată în spoturile lor publicitare ne surprind cu câte ceva nou, însă mesajul şi valorile transmise au rămas în mare parte aceleaşi. O astfel de viziune pe termen lung creează în fapt identitatea produsului, asigurându-i un loc în subconştientul consumatorilor.

Reclamele de Crăciun ale celor de la Coca-Cola surprind  entuziasmul, fericirea sărbătorilor petrecute alături de familie şi speranţa îndeplinirii  tuturor dorinţelor. De remarcat este cum au reuşit ca prin intermediul produsului  să facă posibile, indiferent de context, toate  trăirile şi magia specifice acestei sărbători. Aşa se face că în următorul spot publicitar, tradiţionalul  sărut de sub vâsc este obţinut prin intermediul unei sticle de Coca-Cola.

Dacă tot ne aflăm la capitolul destinat fericii şi  felului în care Coca-Cola ne face să ne simţim, vă invit să urmăriţi cum ne binedispune Coca-Cola în viaţa de zi cu zi.

Astfel de evenimente, însoţite de o bună promovare în mediul online transmit ideea că  oriunde are loc distracţia,  Coca-Cola este şi ea prezentă.

O politică de promovare complexă

Poziţia fruntaşă a băuturii Coca-Cola nu este doar rezultatul unor spoturi publicitare reuşite, ci şi a unei  implicări constante în majoritatea domeniilor de interes ale consumatorilor.

La Jocurile Olimpice din 1928, desfăşurate la Amsterdam, Coca-Cola a vândut pentru prima dată băutura sa răcoritoare unui public larg, şi anume spectatorilor de pe stadion. Aşa se face că  în prezent nu ne putem imagina vizionarea unui film la cinema fără o sticlă de Coca-Cola şi o porţie mare de floricele.

Introducerea automatelor Coca-Cola în universităţi, la staţiile de metrou, în  locurile cu flux mare de persoane au făcut din băutura răcoritoare una mai accesibilă, iar plasarea acesteia  în cadrul emisiunilor cu un grad ridicat de rating i-au consolidat calitatea. Până şi în hypermarketuri, produsele Coca-Cola sunt poziţionate strategic, pentru a atrage atenţia clienţilor în detrimentul concurenţei.

Mai mult, The Coca-Cola Company a reuşit să se implice în diverse proiecte umanitare, care i-au asigurat o mare vizibilitate, tocmai datorită  valorilor pe care le-a promovat de-a lungul timpului şi care se potrivesc cu misiunea lor de realiza „o lume mai bună”.

Cel mai profitabil public ţintă nu este cel mai bogat, ci acel segment al populaţiei pe care îl cunoşti cel mai bine; doar aşa vei reuşi să îţi adaptezi produsul la nevoile acestuia. Coca-Cola reprezintă doar un exemplu, printre multe altele, de companie care a reuşit să se integreze în viaţa consumatorilor săi, determinându-i să se ataşeze emoţional de produsul lor prin recursul la experienţele pozitive ale vieţii.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock