Tot mai multă lume îşi dă seama de importanţa unui eBook în România, lucru care mă bucură nespus. Dar nu e de ajuns să îl scrii şi să arate bine. Un ebook de succes trebuie să ajute, să informeze şi să-şi atingă scopurile pentru care a fost creat.
Aşadar azi vă propun să trecem în revistă tot ce implică compunerea şi editarea unui eBook de succes din perspectiva copywriter-ului, de la stabilirea scopului unui ebook şi până la momentul când e gata de promovare.
Un ebook ajută brandurile în general să aibă mai multă expunere; fie că vorbim de creşterea numărului de fani pe Facebook sau de mărirea bazei de date cu email-uri, fie că vorbim de poziţionarea pe piaţă ca expert într-un anumit domeniu, un document bine realizat poate aduce multă expunere unui business.
Cuprins articol
Cum să scrii un ebook de succes
După stabilirea scopului eBook-ului, urmează alegerea unui subiect specific. Pentru a alege un subiect ce vine în ajutorul cititorilor, folosiţi-vă de poll-uri sau urmăriţi ce articole de pe blog-ul companiei au fost mai apreciate de vizitatori. Este o analiză necesară, în opinia mea, pentru un eBook folositor şi care va fi descărcat de cât mai mulţi.
O dată ce aţi decis subiectul eBook-ului, concentraţi-vă pe structură; aceasta trebuie să fie formată din secţiuni succinte, construite în aşa fel încât să fie uşor de parcurs. De exemplu, într-un eBook cu titlul „12 reguli pentru…”, fiecare regulă poate avea capitolul său propriu. De asemenea, folosiţi titluri si subtitluri pentru fiecare secţiune.
În calitate de cititoare de eBook-uri şi whitepapers, îmi place ca înainte să mă afund în lectură, să citesc motivaţia pentru care acest eBook a fost creat. Aşadar, vă sfătuiesc să aveţi, înainte de primul capitol, un executive summary care motivează, cu statistici în măsura posibilului, alegerea subiectului ales şi motivul pentru care cititorul ar trebui să fie interesat de prezentul document.
O imagine cât 1000 de cuvinte. Şi în business grafica este extrem de importantă, fapt pentru care vă sfătuiesc să nu lăsaţi o pagină fără o imagine sugestivă sau un grafic. Astfel conţinutul va arăta mult mai atrăgător în ochii cititorului.
Alte recomandări pentru un ebook de succes:
- Textul din footer-ul fiecărei pagini trebuie să includă condiţiile de copyright. De asemenea, header-ul este locul potrivit pentru logo-ul companiei;
- Folosiţi, în general, aceleaşi culori care vă reprezintă brand-ul, adică cele predominante pe site. Acest lucru îl va ajuta pe cititor să asocieze la nivel de subconştient eBook-ul respectiv cu brand-ul vostru.
- Textul e mai uşor de citit atunci când este bine structurat, aşadar folosiţi pe cât de mult se poate bullet-uri şi tabele.
- Dacă eBook-ul are mai mult de 20 de pagini, vă sfătuiesc să aveţi un cuprins cu titlurile şi subtitlurile documentului.
- Păstraţi o ultimă pagină pentru a detalia mai multe informaţii despre brand-ul vostru şi serviciile pe care le oferiţi, precum şi date de contact.