Cum sa te angajezi intr-o agentie. Ghid pentru copywriteri.

După cum fiecare brand are caracteristicile sale, fiecare agenție are specificul ei, specific de care trebuie să ții cont atunci când vrei să te angajezi. Dar deja știai asta.

Subiectul meu preferat: RESEARCH

Știi, bineînțeles, ce înseamnă research, ce înseamnă public țintă sau abordare contextualizată. Strategii de marketing, viralitate sau creativitate aplicată și aplicabilă sunt termeni atât de familiari încât ai impresia că sunt numele verișorilor tăi. Totuși, chiar dacă faci totul ca la carte, nu se întâmplă nimic. CV-ul tău, oricât de creativ ar fi, ajunge printre sute de e-mailuri si teancuri de dosare unde se pierde în uitare. Șansele ca tu să fii cel ales sunt infime. Dar, pentru că acesta este visul tău, merită să încerci. Sau nu.

Indiferent ce crezi că știi despre publicitate și oamenii care lucrează într-o agenție, nu este suficient. Așa că revin la unul din cuvintele mele preferate: research. Dar asta înseamnă muncă! Asta înseamnă să petreci ore online să citești articole, să vizionezi ad-uri, să urmărești pagini de facebook, linkedin și twitter.

Dacă vrei să ajungi într-o agenție, învață tot ce poți despre agenția aia. Acum, vreau să știi că toate datele și toate informațiile nu te vor ajuta cu nimic dacă nu ești bun. De asemenea, poți să fii un copywriter strălucit, dacă nu demonstrezi că ești bun, tot degeaba.

Folosește-te de toate instrumentele online pe care le ai la dispoziție

Trebuie să ieși în evidență când aplici pentru un job. Nimic nu îl scoate în față pe un copywriter cum o fac cuvintele și ideile bune. Profită de toate spațiile disponibile când aplici pentru un job de copywriter și fă acest lucru pentru a-ți ilustra inteligența, capacitatea de înțelegere a unui concept și creativitatea ce sălășluiește de (cel puțin 2) decenii  în tine.

Pe scurt, subiectul unui e-mail, atașamentul, poza de facebook, contul de linkedin, pozele de pe instagram, blogul, o pagină online de portofoliu – toate sunt spații ale creativității tale. Folosește-le să te promovezi în mod creativ și susținut.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Testează 

Mai jos, ai trei exemple de „scrisori de intenție”. Fiecare dintre ele a fost însoțită de un portofoliu. Procesul de angajare nu este nimic altceva decât un exercițiu de creativitate, un concurs de talente, un masterchef al ideilor.

Varianta 1:

Subiect: Keyword search: hiring copywriter lowe
Conținut:
Dacă există cel puțin un rezultat la căutarea de mai sus descărcați atașamentul.
Dacă rezultatul căutării este mulțimea vidă nu ștergeți acest e-mail. Păstrați-l pentru referințe ulterioare.

Varianta 2:

Subiect: Anunț (pseudo)matrimonial
Conținut:
Copywriter. Tânăr și vivace. Caut agenție pentru relație cu program regulat. În București sau la distanță. Cum preferă agenția. Ofer creativitate, idei, umor și disponibilitate pentru nopți, aparte. Iubesc cuvintele și poveștile, cum iubește peștele apa și Bach muzica.

Dacă agenția este interesată lasați un mesaj pe această adresă de e-mail. Sau mă puteți contacta pentru propuneri la numărul de telefon de mai jos.

Varianta 3:

Subiect: Cum rezolvă un copywriter o problemă de geometrie?
Conținut:
Se dă:
– un copywriter
– imaginație
– agenția de publicitate

Se cere:
– să se calculeze distanța cea mai scurtă de la copywriter la agenția de publicitate

Rezolvare:

Pornind de la premisa unei experiențe de 3 ani în publicitate, escaladând in fiecare an ca și poziție și funcție (junior copywriter – copywriter – junior partner), premisa validată și confirmată de un portofoliu de clienți regionali și naționali din cele mai diverse domenii de activitate (agricultură, construcții, imobiliare, auto, transport, fmcg, mall-uri, cultural, modă), la care se iau în considerare și liniile adiacente de formare în Litere (Licența) și Marketing Online (Master ASE), cât și centrele de pasiune: cuvintele, literatura, mediul digital și multiplele posibilități de activare socială, rezultă un copywriter la 360 de grade, echilibrat și experimentat în copy-uri pentru print și online, generator de concepte și idei pentru campanii integrate și strategii ATL, BTL, direct marketing și online.

Ținându-se cont, ca punct de sprijin, și de succintul portofoliu atașat, cea mai scurtă distanță rezultată este un interviu.

 

Te las pe tine să faci concluziile. Până la urmă sunt o mulțime de variabile și nuanțe de care trebuie să ții cont când te angajezi. Iar câteodată pur și simplu cineva acolo sus te iubește.

Vreau doar să știi că una din variantele de mai sus, împreună cu un portofoliu, mi-a adus un interviu. Care crezi că a fost?

P.S.:

Cred că ți-ai dat seama că nu există metode garantate de angajare. Totul depinde de tine și de cât efort ești dispus să depui. Uneori ajută și circumstanțele sau să cunoști omul potrivit la locul potrivit. Relațiile sunt esențiale în advertising, așa că ai grijă de ele, crește-le, îmbunătește-le.

Vrei să fii sigur că te angajezi? Fii perseverent, dar cu cap. Insistă, dar de fiecare dată demonstrează că ești mai bun.

P.P.S:
Când trimiți un CV asigură-te că o faci de pe o adresă normală, gen nume.prenume@email.com. Ai fi surprins cât de repugnantă e o adresă precum 4umircea2015@yahoo.com. 

Mircea Țara

Mircea este copywriter la agenția Jazz Communication, iar uneori mai scrie și pe blogul personal.

  • “Ca şi”, eh? Copywriting de calitate, frate! Sau să fie chiar jurnalism???

    Felicitări!
    Mx

  • Mortladatorie

    Desi imi displace mult matematica, a treia formulare mi-a placut cel mai mult.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!