Cum schimbi comportamentul consumatorului (I)

Am ales astăzi să vorbesc despre un subiect foarte delicat – cum schimbi comportamentul consumatorilor și îi faci pe oameni să gândească, să simtă și să acționeze în favoarea ta.

Înainte de toate, deși știu că am tot repetat acest lucru, voi adăuga din nou link la acest articol – Analiza Publicului ȚintăTrebuie să îți cunoști foarte bine publicul căruia te adresezi.

După părerea mea, nu ar trebui să existe copywriteri care să nu considere important acest pas. Fără să îți cunoști consumatorii, nu vei ști niciodată care poate fi reacția lor față de ceea ce promovezi, și nu vei ști cum să promovezi, în așa fel încât să obții rezultatul dorit.

Așadar, pentru fiecare client sau campanie nouă, reia de la capăt procesul de analiză a publicului țintă.

În total, există trei reacții pe care le poți obține prin mesajul tău publicitar:

Cum schimbi comportamentul consumatorului

1. Să acționeze

De exemplu:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

  • să cumpere;
  • să trimită un cupon prin poștă;
  • să doneze;
  • să se înscrie;
  • să se aboneze, ș.a.

2. Să gândească

De exemplu:

  • Să își schimbe opinia față de o anumită cauză / situație;
  • Să devină mai toleranți;
  • Să înțeleagă mai bine un lucru;
  • Să conștientizeze o anumită situație / problemă.

3. Să simtă

De exemplu:

  • să experimenteze o emoție față de un produs / serviciu / concept.

În viața reală, consumatorul care intră în contact cu o reclamă, de cele mai multe ori, reacționează cu indiferență. Pe de altă parte, dacă difuzăm aceeași reclamă la 10 persoane diferite, putem obține cel puțin 5 reacții diferite. Mintea umană e complexă, percepe diferit mesajul, în funcție de mulți factori psihologici și sociali.

sursa imagine

În general, scopul brand-urilor este să schimbe gândirea oamenilor, și să îi facă să experimenteze anumite senzații față de companie, produsele sau serviciile ei. Unul din mijloacele prin care consumatorul va simți ceva în legătură cu brand-ul, este să cumpere.

Așadar, comportamentul de cumpărare este doar un mijloc prin care trece consumatorul pentru a înțelege și aprecia un anumit produs, serviciu sau brand.

Pentru companie acest comportament e necesar, pentru că aduce profit. Însă, niciodată, o companie interesată strict de profit, și nu de schimbarea pe care o aduce în comportamentul consumatorilor, nu va deveni un brand renumit. Ar fi incorect să devină.

De exemplu:

  • Facebook: de când a apărut, a schimbat felul cum gândim, cum ne comportăm și cum comunicăm. Chiar dacă Facebook dispare mâine, comportamentul nostru tot va impune folosirea unor rețele similare.
  • Apple: de la crearea smartphone-ului și tabletei, a schimbat felul cum comunicăm și cum ne comportăm. Nu mai e vorba doar de Apple, există multe firme care produs astfel de dispozitive. E vorba doar de noi, oamenii, și noile noastre nevoi impuse de aceste produse.

Am dat doar două exemple celebre, însă există multe de acest gen.

Există o serie de metode prin care poți să schimbi comportamentul consumatorului, prin advertising, însă despre acestea vom vorbi în articolul următor pe această temă

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!