Cum se contureaza strategia de content in 2014?

Pentru că 2014 bate la ușă, marketerii încep treptat să contureze strategia de content pentru branduri. Dacă la începuturile social media era suficient doar să postezi orice pe o pagină de brand, acum lucrurile nu mai stau chiar așa. Astăzi contează și ce anume postezi, tonul vocii, dar și capacitatea de a modera discuțiile cu fanii.

Conținutul tip text nu mai este suficient, iar 2014 se anunță a fi anul conținutului vizual în social media. Facebook-ul se va maturiza. Cu cât vizualurile devin din ce în ce mai puternice, cu atât strategia de content va trebui să susțină puternic ascensiunea brandurilor.

Care este trendul în 2014 la nivel de content?

Marketerii vorbesc din ce în ce mai des despre storytelling. Așa cum îmi place mie să spun, storytellingul este partea frumoasă a marketingului, pentru că are capacitatea de a comunica povești frumoase de care oamenii se atașează. Mai mult decât atât, storytellingul vine să evidențieze caracteristicile produsului prin perspectiva emoțională, fapt care duce la o mai bună comunicare între brand și consumatori.

De ce storytelling? 

Pentru că oamenii se atașează de povești, sunt interesați să fie parte dintr-o experiență frumoasă și vor mereu să știe ce urmează. Storytelling-ul în marketing stârnește interesul oamenilor și îi aduce mai aprope de brandurile preferate prin poveste 🙂

Ca trenduri generaliste, 2014 păstrează în prim plan contentul vizual și aici vorbesc despre crearea de infografice și prezentări cu un puternic accent pe vizual. În plus, brandurile care vor opta pentru mobile marketing vor face diferența în anul care vine. Accesarea rețelelor de socializare de pe device-urile mobile a crescut vertiginos de mult, iar brandurile trebuie să își actualizeze aplicațiile din Facebook și pentru versiunea de mobil pentru a rămâne conectați cu fanii. 
Pentru că vorbeam despre prezentări, să nu uităm de SlideShare 🙂 Dacă activați pe piața B2B, SlideShare-ul este o opțiune de luat în seamă pentru a vă crește vizibilitatea. Content Marketing Institute spune că în 2013, marketerii de pe piața B2B au ales să-și promoveze conținutul prin SlideShare, mai mult decât o făceau până acum. Și se pare că ascensiunea continuă și în 2014.

Couch IMC Storytelling

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Astfel, 2014 devine anul investițiilor în strategia de content marketing. Pentru a își atinge obiectivele de business, markterii trebuie să opteze pe calitatea conținutului și nu cantitate. Modul de relaționae cu fanii și crearea de postări conversaționale vor crea relații strânse între brand și consumator și fani care vor reveni pe pagină.

Voi care credeți că este cel mai puternic trend de content marketing?

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

  • semelegean

    Un articol care vorbeste despre storytelling spunand lucrurile pe sfert…

    Era o seara de iarna. Laptopul lumina zapada din jur. Banda rosu-caramizie a siteului de pe care primeam instructiuni despre cum sa folosim armele in advertising se contopea cu lumina rachetelor de semnalizare trase de puradeii din sat, pe post de artificii cu ocazia ultimilor 8 zile ramase pana la Anul Nou. In aer se simtea mirosul de copywriter deghizat in marketier… sau invers. Ceata gretoasa de scortisoara din jur nu ne lasa sa vedem prea bine metoda camuflajului sau si strica si gustul vanatului. Cameleonul copywriter deghizat in marketier..sau invers… transmitea semnale din ce in ce mai pozitive despre storytelling de la marginea padurii fermecate de vraja advertisingului. Ca sa nu ne ademeneasca prea mult in apropierea lui si sa nu ne faca sa-i urmam orbeste sfaturile, ne-am facut o lista de replici si una de idei pe care sa ne-o amintim atunci cand cantecul cameleonului nu doar ca va amuti sturzii migratori ci va incerca sa ne hipnotizeze cu povesti despre succes aparute din ecoul sur al talentului si din lipsa de analiza critica. Iata!

    – storytelling-ul “are capacitatea de a comunica povesti frumoase de care oamenii se ataseaza” cand adevarul este ca DOAR UNII oameni se ataseaza de poveste, pentru ca povestile “universale” sunt rare. Altfel, reclama ca storytelling are cel mai mare potential de polarizare al clientilor (fani vs dezgustati), motiv pentru care, in cazul unui produs diferentiat orizontal, exista o mare sansa de a indeparta pozitionarea produsului de “punctul ideal” al unui potential client (indiferent de gradul de consolidare al preferintelor).

    – atunci cand oamenii detecteaza ca povestea doar mascheaza scopul comercial – reactia este una de “descarcare” a semnificatiei, cu un rebound emotional invers proportional cu cel scontat. Daca brandul chiar a contribuit la “acea poveste” si isi gaseste locul in mod semnificativ in ea – atunci probabil ca el sa fie unul inovativ – deci rar. Fraza dvs “Storytelling-ul în marketing stârneste interesul oamenilor si îi aduce mai aprope de brandurile preferate prin poveste” – este vaga prin prisma celor spuse inainte.

    – “storytellingul vine să evidentieze caracteristicile produsului prin perspectiva emotională” in masura in care este acceptat ca poate starni atat emotii negative cat si emotii pozitive diferitelor subcategorii de clienti din publicul tinta, situatie care trebuie spusa proprietarului de brand, altfel…vorbim de deprofesionalizare.

    – “prin perspectiva emotională, fapt care duce la o mai bună comunicare între brand si consumatori” atunci cand consumatorii nu au experienta cu produsul sau cand problema “identificarii cu personajul” este rezolvata. Sa nu uitam ca 80% dintre personajele din reclame sunt atat de gretoase incat provoaca repulsie la prima vedere.

    In ceea ce priveste prezentarea “embedizata” de pe slideshare despre storytelling observ ca nu are strop de …storytelling – ci este compusa dintr-un set de afirmatii ilustrate fara consistenta de stil (care contribuie la memorabilitate), desi de dragul ilustratiei articolului ar fi fost profi … sa fie o poveste captivanta.

    Storytellingul este pentru:
    – branduri inovative care chiar au o poveste (alta decat traditia de 100 sau 300 de ani)
    – branduri care isi permit sa ofere entertainment si cer spectatorului doar sa accepte sigla sau un intro / fin
    – branduri care isi asuma polarizarea opiniilor consumatorilor si pierderea acelui “average consummer”, altfel story for the average consumer = kitch sau povesti din Jina.
    – branduri care vor sa ofere satisfactie si posibilitatea de identificare cu atitudinea brandului consumatorilor – insa aceasta inseamna ca este vorba de un set de produse altele decat puiul de la supermarket sau detergentul eficient.
    – stilul vizual al reclamei (la fel de mult ca si continutul) segmenteaza si mai mult consumatorii care accepta/ se identifica cu mesajul. Ca si in cazul filmului, o poveste de dragoste suedeza filmata alb-negru este altceva decat Avatar, deci segmentare si prin stilul vizual.
    – povestile (ca si cartile si unele filme) sunt pentru cei “high on cognition”, deci brandul se apropie de client prin storytelling in cazul in care nu e produs de masa.

    Acum, camelonul capturat, odata imblanzit va face bani frumosi in orice iarmaroc spunand povesti despre storytelling ca intr-un celebru spot cu “povestire in rama”.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!