Cum se contureaza strategia de content in 2014?

Pentru că 2014 bate la ușă, marketerii încep treptat să contureze strategia de content pentru branduri. Dacă la începuturile social media era suficient doar să postezi orice pe o pagină de brand, acum lucrurile nu mai stau chiar așa. Astăzi contează și ce anume postezi, tonul vocii, dar și capacitatea de a modera discuțiile cu fanii.

Conținutul tip text nu mai este suficient, iar 2014 se anunță a fi anul conținutului vizual în social media. Facebook-ul se va maturiza. Cu cât vizualurile devin din ce în ce mai puternice, cu atât strategia de content va trebui să susțină puternic ascensiunea brandurilor.

Care este trendul în 2014 la nivel de content?

Marketerii vorbesc din ce în ce mai des despre storytelling. Așa cum îmi place mie să spun, storytellingul este partea frumoasă a marketingului, pentru că are capacitatea de a comunica povești frumoase de care oamenii se atașează. Mai mult decât atât, storytellingul vine să evidențieze caracteristicile produsului prin perspectiva emoțională, fapt care duce la o mai bună comunicare între brand și consumatori.

De ce storytelling? 

Pentru că oamenii se atașează de povești, sunt interesați să fie parte dintr-o experiență frumoasă și vor mereu să știe ce urmează. Storytelling-ul în marketing stârnește interesul oamenilor și îi aduce mai aprope de brandurile preferate prin poveste 🙂

Ca trenduri generaliste, 2014 păstrează în prim plan contentul vizual și aici vorbesc despre crearea de infografice și prezentări cu un puternic accent pe vizual. În plus, brandurile care vor opta pentru mobile marketing vor face diferența în anul care vine. Accesarea rețelelor de socializare de pe device-urile mobile a crescut vertiginos de mult, iar brandurile trebuie să își actualizeze aplicațiile din Facebook și pentru versiunea de mobil pentru a rămâne conectați cu fanii. 
Pentru că vorbeam despre prezentări, să nu uităm de SlideShare 🙂 Dacă activați pe piața B2B, SlideShare-ul este o opțiune de luat în seamă pentru a vă crește vizibilitatea. Content Marketing Institute spune că în 2013, marketerii de pe piața B2B au ales să-și promoveze conținutul prin SlideShare, mai mult decât o făceau până acum. Și se pare că ascensiunea continuă și în 2014.

Couch IMC Storytelling

Astfel, 2014 devine anul investițiilor în strategia de content marketing. Pentru a își atinge obiectivele de business, markterii trebuie să opteze pe calitatea conținutului și nu cantitate. Modul de relaționae cu fanii și crearea de postări conversaționale vor crea relații strânse între brand și consumator și fani care vor reveni pe pagină.

Voi care credeți că este cel mai puternic trend de content marketing?

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock