De multe ori, procesul de găsire al unui nume de firma potrivit poate fi foarte stresant. Toată lumea dorește un nume cât mai durabil, care să se întipărească în mintea consumatorilor și să reprezinte cât mai bine identitatea și valorile companiei.
Găsirea unui nume de firma bun este unul din cele mai importante procese de la începutul unei afaceri. Să pornești la drum cu un nume de firma care nu e memorabil înseamnă să îți limitezi din start impactul pe care îl poate avea afacerea ta, ceea ce pentru tine înseamnă limitarea profitului și a notorietății.
De multe ori, un nume de firma te scoate din mediocritate și îți consolidează de la primul contact cu potențialii clienți, un brand al firmei tale. Am discutat despre toate elementele care formează un brand în seria de articole Branding pentru incepatori și am oferit exemple de nume de firma celebre și sfaturi generale despre cum arată un nume de firma bun în articolele Sa invatam regulile botezului unui brand.
În continuare vom oferi un ghid care te poate ajuta în găsirea celui mai bun nume de firma pentru afacerea ta.
Cuprins articol
Reguli pentru a găsi cel mai bun nume de firma
1. Cunoaște-ți valorile și produsele
Acesta este pasul fără de care nu vei putea niciodată începe un brainstorming sau un focus grup pentru găsirea unui nume de firma. Fiecare organizație trebuie să aibă o cultură și o serie de caracteristici unice, care o disting față de concurență. Numele trebuie să reflecte acele caracteristici și acele valori.
Este necesar ca înainte de găsirea unui nume, să fie stabilită viziunea firmei. Această reprezintă ideologia de bază pentru care acea firmă există și modul în care organizația dorește să aibă impact în viitorul preconizat.
După definitivarea viziunii, trebuie să îți cunoști foarte bine produsele sau serviciile. Recomandăm realizarea unei analize CAB.
2. Un nume de firma setează tonul
Numele afacerii tale dă tonul tuturor acțiunilor sale. Îi oferă credibilitatea de care are nevoie, dar și are rolul de a capta atenția potențialilor clienți, fiind primul lucru pe care îl află despre firma ta. E adevărat, numele de sine stătător nu poate exprima TOTUL despre serviciile sau produsele tale. Însă, la fel ca titlul unei reclame sau al unui articol, numele firmei tale este unul din cele mai importante elemente care contribuie la decizia potențialului client de a lucra cu tine.
3. Cere multe opinii
Pentru a găsi cel mai bun nume de firma, nu este suficient să organizezi un focus group sau un brainstorming cu angajații și partenerii de afaceri. Pentru a fi sigur de impactul pe care numele îl poate avea, trebuie să ceri opinia prietenilor, a rudelor și a apropiaților referitoare la varianta găsită. Trebuie să îi întrebi ce le transmite acest nume, fără ca ei să știe dinainte despre ce produse sau servicii este vorba. Numele trebuie testat, la fel ca și titlul, pentru a alege cea mai bună variantă de la bun început.
4. Ai găsit un nume de firma? Simplifică-l!
Când crezi că ai găsit un nume bun, mai gândește-te o dată: E memorabil? E simplu de pronunțat? Poate fi cu ușurință scris?
Dacă răspunsul la una din aceste întrebări este „Nu”, atunci va trebui reluată procedura de găsire a numelui. Acesta trebuie să fie simplu, memorabil și scurt.
5. Ai drept legal asupra numelui?
Când credeai că ți-e lumea mai dragă, atunci intervin formalitățile legale. Așa cum este menționat în acest Ghid Infiintare Firma, trebuie verificată disponibilitatea denumirii la Oficiul Național al Registrului Comerțului.
Există, totuși, numeroase cazuri în care numele de brand diferă față de numele juridic al firmei. În acest caz, pentru a fi siguri de exercitarea tuturor drepturilor legale asupra numelui, este necesară înregistrarea mărcii la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci.
6. Adu elementul vizual
Un nume bun de firmă necesită asocierea cu un element vizual, în special în cazul debutului pe piață al acelui brand. De ce? Pentru că de cele mai multe ori, un nume, de sine stătător, nu transmite suficient potențialilor clienți. Aceștia trebuie să vizualizeze o anumită culoare, tonalitate, dimensiune și un anumit stil, cu ajutorul elementului vizual. Pentru aceasta, este nevoie de un logo.
7. Cere și mai multe opinii
În final, după ce ați obținut elementul vizual, numele în varianta simplificată și asigurarea că denumirea îndeplinește normele legale, este timpul pentru o ultimă rundă de testări – tot asupra prietenilor, rudelor, apropiaților, iar după posibilitate chiar și asupra unui grup de potențiali clienți.
Acesta este testul decisiv care va decide ce impact va avea numele firmei în rândul consumatorilor.
8. Acesta este doar începutul
Ajunși la finalul procesului de stabilire a numelui și logo-ului companiei, putem spune că am parcurs unul din cei mai importanți pași în consolidarea unei viitoare afaceri. După aceea, dezvoltă-ți o prezență online și începe prin alegerea unei agenții în funcție de portofoliu web design. Cu siguranță astrele se vor alinia în favoarea ta, atunci când ai numele potrivit.
În locul unui sfat de încheiere, îți ofer unul din citatele mele favorite, care descrie cel mai bine următoarea etapă de parcurs, după găsirea unui nume:
„Tinere, fă ca numele tău să valoreze ceva.” – Andrew Carnegie
Pentru lectură suplimentară…
Acest articol sumarizează principalele etape în găsirea unui nume de firma. Dacă dorești o documentare mai profundă, îți recomandăm următoarele articole:
- Inc.com – How to Choose the Best Name for Your Business
- Small Business Canada – 5 Rules for Choosing a Business Name
- Mashable – How to Pick the Right Name for Your Business