Cand, unde si de ce GUERILLA?

Oriunde cauți despre Advertising și Publicitate, dai și de guerilla advertising, în sute și sute de forme. Inițial conceptul a fost creat ca o metodă neconvențională de promovare care se bazează pe timp relativ scurt, energie și imaginație.

Guerilla se face low cost, spre deosebire de marile campanii de marketing, gândite în prealabil cu luni bune înainte.

Conceptul de Guerilla Advertising implică scoaterea în stradă a advertising-ului sub diferite forme: accesul mesajelor în spații publice sau în orice loc care merită exploatat, și PR stunts. Scopul este următorul: efecte maxime la prețuri minime.

De ce guerilla?

Cel mai simplu răspuns este pentru că e ieftin. Dezavantajul aici este faptul că lumea advertising-ului se schimbă și tot mai mulți bani se investesc în această metodă de promovare. De ce? Pentru că atrage atenția. Orice formă de neconvențional atrage atenția. Partea tristă e că nu toate formele de guerilla advertising prind la public.

Targetul este crucial aici. Nu poți face guerilla pentru un public țintă care nu gustă asta. Dacă mesajul nu e adaptat pe limba celui care îl primește, atunci ideea a fost ineficientă.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Cărui public țintă se adresează acest mesaj?

Dacă nu ar fi fost gândit pentru vârstnicii care ar putea dezvolta această boală, ar mai fi avut efect?

Unde pui guerilla?

Ok. Să zicem că avem o idee ce se potrivește, un mesaj ideal pentru publicul nostru țintă. Unde ar trebui să îmi pun ideea? Cel mai evident răspuns ar fi acela: „Unde găsesc publicul meu țintă?”. Dar chiar și așa, totul depinde de ideea în sine.

sursa imagine

Această limuzină este plasată potrivit? Unii ar zice că da, pentru că există multă lume care merge cu metroul, alții ar răspunde ca nu, pentru că cei care își permit acest lux, nu folosesc metroul. Ceea ce este de reținut aici, este faptul că motivul, publicul țintă și amplasarea sunt în strânsă legătură.

Când pui guerilla?

Din nou ești condiționat de ideea creativă și de mesajul pe care vrei să îl transmiți. Este crucial să ai un timing foarte bun, deoarece conceptul de guerilla are efect de blitz mai degrabă, decât un efect ce are nevoie de timp pentru a putea fi perceput.

Ideea de bază atunci când vine vorba despre guerillă și implementarea ei este aceea că mesajul este foarte important. Odată îmbrăcat într-o manieră creativă și neconvențională, va genera efectul pe care brand-ul sau organizația îl dorește.

A piece of advice here: Pentru ca ideea ta de guerilla să prindă, trebuie să spargi barierele pe care le ai, în ceea ce privește metoda convențională.

Fii îndrăzneț!

 

Octavian Aftanasă

Octavian Aftanasă este membru în comunitatea Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!