În data de 28 octombrie 2014, am avut ocazia să participăm la un eveniment organizat de BusinessMark în incinta Hotelului InterContinental, conferința ”Social Media Business Forum”, un eveniment dedicat specialiștilor în social media, marketing online și comunicare. Principalul scop al conferinței a fost crearea unui mediu profesionist de discuții asupra modului în care marketingul, prin intermediul rețelelor de socializare, ne poate ajuta în dezvoltarea de business.
Printre temele abordate la conferință amintim: importanța rețelelor de socializare în procesul de branding, social media și aportul său în procesul de customer care, generarea de conținut atractiv, importanța feedback-ului și cum poți câștiga încrederea clienților tăi prin interacțiunea publică pusă la dispoziție de social media.
Speakerii evenimentului au fost:
- Teodora Juravle, Marketing Communications Manager, Carrefour România
- Gabriel Trăistaru, Resposible with Internal and External Media, EnelRomânia
- Mirela Nemțanu, Corporate Communication & Public Affairs Manager, L’Oreal Romania
- Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada
- Radu Acsinia, Social Media Specialist, Samsung Electronics Romania
Primul dintre subiectele care mi-au captat atenția a fost platforma integrată Enel Sharing și totodată serviciul lor de customer care. Pe scurt poți trimite reclamații direct din facebook, iar sesizările vor fi preluate în cel mai scurt timp de un operator. Acest mod de organizare mi se pare o dovadă concludentă a faptului că firma își asuma responsabilitatea pentru orice neplăcere creată și depune un efort constant pentru a remedia nemulțumirile clienților.
Al doilea subiect este modul eficient în care Carrefour România comunică cu publicul. Pentru o mai bună targetare, aceștia au creat pagini de facebook pentru fiecare magazin pe care îl dețin, astfel încât în momentul în care au ceva de transmis, au deja baze de date cu persoane care se încadrează în target, cel puțin la nivel regional. Potrivit comunicatului de presă al evenimentului ”Carrefour România este a doua companie de retail din România în funcţie de numărul de fani pe Facebook”.
Nu în ultimul rând, țin să menționez că am rămas plăcut impresionat de accentul pe care îl pune Alexandru Negrea pe crearea de conținut calitativ. Multe companii românești doresc să se promoveze prin rețelele de socializare folosind un material modest, mediocru, de slabă calitate, cu alte cuvinte fără fond, doar cu formă.
Pe lângă faptul că acest lucru este greu de realizat, consider folosirea conținutului de calitate inferioară dăunătoare publicului din foarte multe aspecte.
În cadrul celei de-a doua sesiuni a avut loc lansarea oficială a studiului realizat de EY România și TotalSoft: ”Social media și mediul de afaceri românesc”. Rezultatele au fost prezentate și discutate de Daniel Ionescu, Sales & Marketing Director, TotalSoft, Constantin Măgdălina, Strategic Development, EY România & IAB expert şi Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România.
„Studiul analizează răspunsurile a 209 reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor”, a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România.
Organizator: BusinessMark este o companie care oferă servicii integrate de B2B, oferind clienţilor săi modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic.