Interviu Alex Domnisoru, owner FotografulTAU

RC: Ce inseamna o agentie full service de creatie foto-video?

Alex Domnisoru: Intr-o formulare cat mai specifica am spune ca suntem un agregator de specializari in sfera foto-video. Mai simplu, procesul de interactiune cu noi incepe cu nevoia ta de video, grafica sau fotografica de a-ti prezenta serviciile si/sau produsele. Dupa ce construim impreuna un brief si setam niste asteptari, vei primi de la noi propuneri dedicate tie si nevoilor tale (fie ca vorbim de imagine Still  – fotografie sau design sau in miscare – video sau animatie).

RC: Cum ti-ai gasit vocatia? Cand ai stiut ca vrei sa fii fotograf si ce ai facut atunci?

Imi place ca ii spui vocatie. Chiar asa imi si consider meseria.

Terminasem facultatea precum si un job intr-o agentie de publicitate in care nu-mi gaseam locul. Apoi mi-am amintit de pasiunea mea (la vremea aceea putin monetizabila) si am pornit la drum. Asa mi-am gasit vocatia: amintindu-mi de ceea ce imi place sa fac si ce efecte produce activitatea mea celor din jur. Atunci am realizat prima data ca fotografia mea este placuta, ca as putea face lumea bucuroasa si as putea sa-i arat mereu partea frumoasa.

Asa a inceput FotografulTAU. Acum echipa are 13 oameni. 

RC: Care e relatia de lucru intre o agentie de advertising si una de creatie fotografica? Sunteti doar furnizori, interveniti inca din procesul creativ sau va ocupati de implementare?

Depinde de proiect. De cele mai multe ori suntem o combinatie simpatica de furnizori si creativi pentru ca agentiile vin la noi cu un brief gata stabilit si aprobat de clientul lor. In aceste situatii noi nu putem decat sa venim cu expertiza si priceperea noastra sa imbunatatim brieful din prisma provocarilor tehnice. Insa rezultatul cel mai frumos si mai graitor vizual il obtinem atunci cand participam la procesul creativ.

Avem clienti pentru care ne ocupam de intreg procesul creativ inclusiv implementare dar avem si clienti pentru care nu suntem mai mult decat furnizori. Ceea ce este normal fiind o agentie de fotografie si nu una de creatie.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

RC: Care iti sunt creatiile cel mai aproape de suflet?

Intotdeauna mi s-a parut o intrebare grea. Fiecare proiect inseamna o parte din noi si viziunea noastra. Stiti cum e, unui parinte ii e greu, daca nu chiar imposibil sa aleaga intre copiii lui. La fel si in cazul nostru.

Dar pentru ca imi ceri sa mentionez cateva, o sa le enumar pe cele care ofera o experienta si o perspectiva diferita. Spre exemplu, mi-a placut foarte mult cand am fotografiat o saptamana Cimitirul Bellu pentru un album de arta.

FotografulTAU: Cimitirul Bellu
FotografulTAU: Cimitirul Bellu

Mi-a placut foarte mult cand am fotografiat Bucurestiul de pe cateva blocuri foarte inalte pentru key-visual-ul TEDxBucharest din 2015.

FotografulTAU: A3 Landscape TEDx Bucharest 2015
FotografulTAU: A3 Landscape TEDx Bucharest 2015

Si cred ca pot sa concluzionez ca imi place orice idee indrazneaza si aparent greu/stupid/aparent inutil de realizat. Cred ca aici intervine FotografulTAU si spune ca in ceea ce priveste necesitatea ta fotografica, putem sa facem mai mult. Mai bine. Mai interesant.

RC: Cu ce agentii si ce branduri ati lucrat pana acum? Ce tipuri de proiecte ati lucrat impreuna?

Fiind o agentie creatoare de imagine am lucrat proiecte din aproximativ toate domeniile. De la fashion&beauty pana la advertising si produs.  De asemenea avem o experienta pe zona de evenimente mari unde este nevoie de echipe  de 4-7 fotografi. Am documentat vizual multe conferinte TEDxBucharest, Premiile Gopo, evenimente mari din cadrul grupului Renault, etc.

FotografulTAU-COLAJ-AMBASADORI TEDxBucharest - Make it happend
FotografulTAU-COLAJ-AMBASADORI TEDxBucharest – Make it happen

Este o bucurie mare pentru noi sa lucram cu clienti precum Dacia, Renault, Sanador, Grampet, Cargill, Hospice “CASA SPERANTEI”, EVENTHEROES   pentru ca impreuna acordam imaginii valoarea pe care o merita si asta nu se poate traduce decat in realizarea celor mai frumoase si graitoare imagini pentru ei.

Iar dintre agentii, am avut ocazia sa lucram impreuna pe mai multe proiecte cu FRIENDS\TBWA, Mcguire, Woods, Proud PR, Zacke PR si Promax Advertising si asteptam cu entuziasm propuneri noi.

RC: De ce ar trebui sa apeleze agentiile la o alta agentie si nu la un simplu fotograf?

Pentru ca organizarea din cadrul unei agentii ne ofera si va ofera timpi rapizi de predare si un control foarte mare al procesului de creatie/productie. Pentru ca o agentie are o paleta mult mai mare de expertize si specializari si va poate oferi cunostinte importante din experienta ei.

Si pentru ca, evident, relatia intre doua entitati la acest nivel este mult mai eleganta si mai practica: contractele reglementeaza deadline-uri, echipe, preturi, drepturi de autor etc, buget defalcat pe fiecare activitate. In cazul unui singur fotograf procesul acesta este mai complicat de urmarit si delimitat. Nu generalizez, exista proiecte ce necesita un singur fotograf si exista si fotografi foarte buni in aceasta tara.

De asemenea, acest tip de abordare asupra meseriei de fotograf ne-a permis sa intelegem mai bine si sa devenim pasionati de branding si de importanta lui. FotografulTAU are in permanenta in vedere scoaterea in evidenta a valorilor/principiilor sau a mesajului pe care brand-ul clientului il are de comunicat.

Am organizat la randul nostru evenimente atat pentru noi cat si pentru TEDxBucharest si astfel am obtinut si perspectiva clientului care are o necesitate vizuala, ne-am pus in pantofii lui. Si tocmai pentru ca avem aceasta experienta, ne concentram mai bine asupra dorintelor clientului, lucruri mai greu de gasit in cazul unui fotograf individual.

Andreea Burlacu

Eu sunt Creative Communicator, adica omul de care ai nevoie cand o agentie e prea mult sau prea putin. Sunt PR freelancer, blogger, creator de continut si mai ales de strategie in comunicare.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!