Am vorbit de mai multe ori despre content marketing, dar niciodată nu am pus pe foaie un ghid pentru cei care citesc acest blog.
Pentru că vreau să ajut cât mai multe persoane, am realizat un mini-ghid de introducere în content marketing, care are următoarea structură:
- Introducere în content marketing (acest articol)
- Obiectivele in content marketing
- Idei de content marketing
- Profilul unui content marketer
- Direcţii strategice în content marketing
- Atragerea de clienţi prin content marketing
- Conectarea content marketing-ului la obiectivele de business
Mă interesează ca prin acest ghid să înţelegi ce este content marketing şi cum anume îţi poate fi de folos.
Ghidul este adresat celor care vor să facă profesional content marketing sau vor să înţeleagă ce reprezintă această activitate, în caz de angajează pe cineva pe un post de content marketer.
Cuprins articol
Ce înseamnă content marketing şi cum poate fi el util pentru business-ul tău
Ce este content marketing-ul?
Content marketing reprezintă crearea de conţinut de valoare şi diseminarea (distribuirea) lui în scop de marketing.
Exemplu: realizezi un ghid practic pe care îl oferi gratuit către vizitatorii site-ului tău în scopul obținerii adresei lor de email
Scopul content marketing-ului este să îl capaciteze pe prospect/client şi să îl educe privind o idee, un concept, un produs sau serviciu.
Diferenţa între content marketing şi copywriting este faptul că în copywriting urmăreşti un call to action(CTA) imediat, pe când în content marketing te interesează să capacitezi şi să influenţezi această decizia privind achiziţia unui concept/produs/idee/etc.
Copywriting-ul de obicei urmăreşte strict generarea de lead-uri/vânzări/conversii.
Content marketingul este o activitate multi-purpose (mult-scop):
- educarea prospecţilor/clienţilor privind produsul sau serviciul tău
- poziţionarea unui produs/serviciu
- diseminarea unor informaţii de interes general relevante pentru domeniul tău de activitate
- entertainment
- ghiduri, tutoriale, how-to’s
- consultanţă 1 to 1, 1 to many
Conţinutul pe care tu îl propui după ce ajunge la consumatorul final sau prospect poate genera, în funcţie de calitatea şi utilitatea sa, o anumită acţiune generatoare de cerere (lead sau vânzare).
Exemple de conţinuturi:
- whitepaper (ebook care rezolvă o problemă presantă în industria ta)
- video
- articole
- webcasts/webinars
- articole în print
- Studii de caz, rapoarte
- prezentări
- seminarii live
- infografice
- ebook-uri
- podcast-uri
- articole pe blog
- newsletters etc…
Din diversele tipuri de conţinuturi se poate deduce că în final responsabilitatea content marketing-ului este să stârnească consumul de conţinut.
Pentru că este necesar să ştim şi copywriting, trebuie să înţelegem care este integrarea acestui proces în strategia de content marketing.
Copywriting-ul are ca şi principal scop CTA-ul (call to action-ul). Când este aplicat în content marketing îşi schimbă obiectivul din generare de vânzare (lead) în generare de acţiune (click, download, view, etc).
Locuri frecvente unde este nevoie de copywriting:
- Titluri
- butoane de call to action
- headers
- banners
- scriere persuasivă
- expunerea beneficiilor
Cum poate fi util content marketing-ul pentru business-ul tău
Bun deci afacerea ta produce/vinde ceva: un serviciu sau produs.
Cea mai rapidă metodă pentru ca lumea să afle despre tine ar fi să îţi faci reclamă. NU este neapărat şi cea mai eficientă metodă din punct de vedere al costului, dar dă anumite rezultate, mai mult sau mai puţin satisfăcătoare.
Dar dacă produsul este mult prea nou, ce faci?
Dar dacă nu eşti singurul care oferă acel produs?
Dar dacă produsul tău este greu de utilizat?
Dar dacă produsul tău este mai scump sau cel mai scump din categoria sa?
Ei bine, content marketing-ul reprezintă (adeseori) răspunsul la toate aceste întrebări.
Content marketing este o soluţie complexă, pentru că este după cum am mai zis, multi-purpose.
Cel mai bun marketing este marketingul care nu arată a marketing. Content marketing-ul nu este o tehnică mascată de a face marketing, ci mai degrabă este o tehnică abilă de a-ţi capacita piaţa să ia o decizie de cumpărare, preferabil să cumpere ceea ce tu vinzi.