Imaginează-ți că tocmai s-a încheiat o campanie importantă de comunicare pentru compania ta. Trebuie să realizezi evaluarea campaniei din punct de vedere al comunicării, iar singura „unealtă” pe care o ai la dispoziție este motorul de căutare Google. Îți este de ajuns?
În zilele noastre, fiecare brand merge pe deviza: „rezultate maxime cu efort minim”. Informația circulă atât de rapid în toate mediile de comunicare, încât de cele mai multe ori dispare la fel de rapid cum a apărut. Canalele media sunt din ce în ce mai diversificate, iar o simplă căutare pe Google nu mai este suficientă pentru a monitoriza poziția pe piață a unui brand.
Pentru acest lucru, ai nevoie de o intrare directă către sute de mii de surse media, realizarea unei analize complexe cu grafice privind notorietatea, performanțele și contextul în care un brand este menționat de fiecare sursă în parte. De aceea există media intelligence.
Cuprins articol
Ce înseamnă media intelligence?
Ca să definim cât mai bine acest concept, trebuie întâi să vorbim puțin despre monitorizarea media.
Pentru a măsura eficiența oricărei campanii de comunicare, trebuie realizată activitatea de monitorizare media. Aceasta ne oferă posibilitatea colectării de date privind aparițiile și menționările în presă dar și în social media a brand-ului nostru, pe o perioadă aleasă de noi.
Astfel, media intelligence înglobează activitatea de monitorizare, oferind interpretări și analize mai amănunțite ale datelor culese. Putem defini media intelligence ca pe un instrument de măsurare cantitativă și calitativă a tuturor activităților de comunicare.
Media intelligence ne oferă nu doar o cantitate de date, ci și contextul și înțelegerea informațiilor, pentru a ne ajuta să luăm următoarele decizii strategice la nivel de comunicare.
Care sunt avantajele instrumentelor de monitorizare?
#1 Reduci investițiile de capital
O monitorizare profesională de presă înseamnă a cumpăra toate publicațiile offline și a fi dotat cu echipamente radio, video și de internet care să funcționeze non-stop. De asemenea, ai nevoie de angajați instruiți, care să lucreze doar pentru monitorizare și să scaneze toate cotidianele și revistele, posturile de radio și de televiziune naționale și locale pentru a căuta informația dorită.
Un instrument de monitorizare media te scapă de toate aceste bătăi de cap și cheltuieli, doar în schimbul unui abonament lunar convenabil.
#2 Îți oferă procese complexe de raportare și analiză
Pe lângă faptul că ai acces la informațiile dorite, o analiză media intelligence te ajută să generezi rapoarte și grafice care să-ți ofere o imagine de ansamblu. Toate răspunsurile privind evoluția reputației brand-ului tău cât și măsurarea impactului activităților tale de marketing sunt la doar câteva click-uri distanță.
#3 Stă la baza viitoarelor decizii strategice
După ce ai folosit instrumentul de monitorizare, vei cunoaște rezultatele și impactul campaniilor tale. Pe baza acestora, vei trasa concluziile necesare pentru a evita greșelile pe viitor și a crește rata de succes a următoarelor tale campanii de comunicare.
sursa imagine
#4 Cunoști mai bine publicul țintă
Din analizele pe care ți le oferă instrumentul de media intelligence, descoperi mai ușor profilul publicului căruia te adresezi, identifici legăturile dintre aceștia și descoperi care este atitudinea și interesul lor față de produsele sau serviciile tale. Astfel, îți poți construi viitoarea strategie de vânzări.
#5 Deții propriul „motor de căutare”
Instrumentul de monitorizare funcționează ca un motor de căutare, pe baza unor cuvinte cheie. Poți căuta atât în mass media cât și în social media, având acces instant la sute de mii de publicații online și offline, cât și la menționările în social media ale cuvintelor cheie pe care le cauți. Poți filtra rezultatele și poți căuta și în funcție de contextul în care se găsesc cuvintele cheie.
Unde pot găsi un astfel de instrument de monitorizare?
MediaIQ este primul serviciu de media intelligence din România, care oferă servicii complete și complexe de monitorizare. Scopul MediaIQ este să ofere o perspectivă clară a poziției pe piață a oricărui brand, fie că este comercial sau politic.
Mai multe despre media intelligence și MediaIQ pe website-ul www.mediaiq.ro.
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: