Publicitatea si mentorii sai (II)

În articolul precedent vă prezentam o parte din personalităţile marcante ale industriei publicitare, oameni care cu ajutorul talentului şi creativităţii au inspirat, motivat şi transmis idei de succes tinerilor din întreaga lume.

Azi vom continua povestea mentorilor din publicitate cu alte nume importante.

Maurice & Charles Saatchi

„Publicitatea trebuie să respecte inteligenţa oamenilor. Dacă nu este promptă în a-i face să gândească, va fi desconsiderată instantaneu.” (Maurice Saatchi)

Imediat după terminarea facultăţii, cei doi fraţi au păşit încrezători în lumea advertising-ului: Charles ca şi copywriter la agenţia de publicitate Benton & Bowles, iar Maurice ca director de creaţie la săptămânalul Campaign.

Nu după mult timp, în 1970, fraţii Saatchi şi-au înfiinţat propria agenţie, Saatchi Saatchi, care până în anul 1986 a devenit cea mai mare agenţie de publicitate din lume.

Încă de mic, Charles Saatchi a fost un colecţionar, având ocazia să îşi implementeze un vis: în 1985 a deschis The Saatchi Gallery în Londra, care cuprindea faimoase opere contemporane de artă. Fratele său în schimb, s-a îndreptat spre o carieră în politică.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Saatchi & Saatchi au contribuit la campania electorală susţinută de Margaret Thatcher, prin realizarea unui afiş controversat, care însă i-a adus postul de prim-ministru al Marii Britanii:

Chiar dacă cei doi Saatchi au fost alungaţi de la propria lor agenţie de publicitate, nu au renunţat şi prin muncă şi perseverenţă şi-au creat o altă agenţie, M&C Saatchi, cu ajutorul căreia au obţinut un client important: British Airways (vezi reclama de la începutul articolului).

William Bernbach

„Dacă un mesaj are sens din punt de vedere logic, nu înseamnă că trebuie să şi vândă.”

Bernbach a fost unul dintre catalizatorii revoluţiei creative din anii ’60 şi publicitatea sa a fost bazată pe instinct creativ, fiind opusul lui Ogilvy, pentru care publicitatea a însemnat înainte de toate abordare ştiinţifică.

Pentru William Bernbach arta şi publicitatea se completau frumos, scriind reclame în timpul liber, pentru că în acea perioadă joburile în publicitate erau foarte rare.

Cunoscându-l pe Paul Rand – art director-ul si designer-ul logo-urilor IBM, Enron, UPS, a ajuns rapid la concluzia că art directorii sunt alchimişti ai imaginilor, distrugând complet mitul conform căruia între copywriteri şi art directori există un veşnic război.

Bernbach era de părere că ”prea multă logică şi analiză pot steriliza o idee. E ca în dragoste, cu cât o analizezi mai mult, cu atât dispare mai repede.”

De aceea, a pledat mereu spre o analiză a emoţiilor transmise de un anumit produs, publicitatea fiind artă pentru el.

sursa imagine

Creativul respecta 3 principii ale reclamei:

  • Să atragă atenţia
  • Să amuze
  • Să vândă

Această abordare personală şi creativă a sa şi-a lăsat amprenta asupra publicităţii până în ziua de azi, când îl numim fără reţineri unul dintre cei mai importanţi mentori ai industriei de publicitate.

Raymond Rubicam

„Impactul unei reclame este abilitatea sa de a zgudui indiferenţa receptorului şi de a-i stimula mintea pentru a primi un mesaj de vânzare.”

Abordarea sa asupra publicităţii a fost extrem de interesantă. Chiar dacă a avut o copilărie marcată de evenimente neplăcute, talentul şi tehnicile lui Rubicam l-au făcut să revoluţioneze publicitatea:

  • A introdus pentru prima dată în afişe secvenţele de imagini însoţite de text

sursa imagine

  • Young&Rubicam a fost prima agenţie care a efectuat interviuri telefonice pentru a măsura succesul reclamelor.
  • A conceput o reclamă care este considerată şi în ziua de azi, pentru compania producătoare de piane, fiind una dintre cele mai eficiente execuţii publicitare create vreodată:

Teoria sa asupra publicităţii era că o reclamă trebuie să fie oglinda receptorului: să-i arate acestuia cine este şi mai apoi să-i comunice cum produsul este potrivit pentru consumator.

Astfel, din portofoliul său au făcut parte cele mai importante branduri ale acelei perioade: General Electric, Johnson and Johnson, Fortune, Life sau producătorul de automobile Packard.

Citește și partea a III-a a acestui articol: publicitatea și mentorii săi (III)

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!