Publicitatea si mentorii sai (I)

Publicitatea nu a fost mereu aşa cum o vedeţi astăzi. Ea a trebuit să treacă prin creativitatea şi inteligenţa unor oameni aparent simpli, dar talentaţi, care aveau să-i schimbe demersul în mod neaşteptat, în întreaga lume.

David Ogilvy

The consumer isn’t a moron; she is your wife”.

“Consumatorul nu este un cretin; este soţia ta.”

sursa imagine

Probabil cu toţii aţi auzit, sau chiar citit cartea Confesiunile unui om de publicitate a faimosului britanic David Ogilvy, însă ce nu ştiaţi este că întreaga carte se bazează pe povestea lui din interiorul unei bucătării pariziene. Această perioadă temeinică i-a definit caracterul şi personalitatea.

Mergând din uşă în uşă pentru a vinde aragazele AGA, apoi urmând paşii unor oameni talentaţi la fel ca şi el, a ajuns să-şi materializeze visul în agenţia de publicitate Ogilvy, Benson & Matter şi să fie numit mai târziu Părintele Advertising-ului.

Cele 4 principii ale publicităţii după Ogilvy sunt:

  • Cercetare de piaţă
  • Disciplină profesională
  • Sclipire creativă punând accentul pe THE BIG IDEA
  • Rezultate
sursa imagine
Firma sa de publicitate a scris campanii creative pentru Rolls Royce, Schweppes, General Food, American Express, Dove cu celebrul slogan “O pătrime cremă hidratantă, precum și pentru alte branduri celebre.
David Ogilvy este cu siguranţă inspiraţia multor studenţi entuziasmaţi, care visează îndrăzneţ spre un loc în peisajul frapant al publicităţii şi tineri creativi, la fel ca mine sau poate ca tine, cititorule, care prin muncă şi interes, ne-am văzut visul cu ochii în momentul în care am făcut primii paşi într-o agenţie de publicitate.
Sfatul creativului Ogilvy pentru copywriteri:

“Good copy can’t be written with tongue in cheek, written just for a living. You’ve got to believe in the product.”

“Un text bun nu poate fi scris doar de dragul de a scrie. Trebuie să crezi în acel produs.” 

Leo Burnett

“Advertising is the ability to sense, interpret… to put the very heart throbs of a business into type, paper and ink.”

 “Publicitatea este abilitatea de a simţi , interpreta… Este abilitatea de a pune fiecare bătaie a inimii unui business pe hârtie, în typo, în cerneală.”

Pornind de la ideea că publicitatea este cel mai frumos lucru de pe Pământ, a dat viaţă unor branduri prin personaje animate (Uncle Ben, Marlboro Cowboy, Charlie The Tuna, Tony the Tiger, etc.), reuşind prin simplitate să ajungă la inimile consumatorilor.

Pasiunea pentru publicitate a preluat-o de la tatăl său, care obişnuia să creeze diverse reclame pentru propriile produse.

Iubitor de frumos (arte) şi cuvinte (jurnalism), a ajuns să lucreze pentru compania producătoare de maşini de lux Cadillac, care s-a concretizat într-o adevărată şcoală de publicitate pentru el.

Mai târziu, şi-a înfiinţat propria agenţie de publicitate într-o ţară în care recensiunea îşi delimita graniţele, mulţi spunând că va ajunge să vândă mere în stradă. În final, Burnett a folosit merele ca simbol principal al agenţiei sale.

Tehnica utilizată în procesul de creaţie a fost realismul dramatic, prin care reuşea să inducă consumatorilor emoţii şi experienţe.

Portofoliul său de clienţi avea să se mărească de la an la an: The Hoover Company, Minnesota Valley Canning Company, Realsilk Hosiery Mills, Marlboro, etc.

sursa imagine

Leo Burnett este cu siguranţă unul dintre fenomenele remarcabile ale publicităţii, care nu a lăsat în urma lui doar un creion şi un coş de mere: el inspiră întreaga industrie publicitară şi în ziua de azi:

Big ideas come out of big pencils.

“Creioanele mari oferă idei măreţe. (continuarea este aici)

Citește și partea a doua a acestui articol: publicitatea și mentorii săi (II)

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock