Mesaje publicitare direct în mintea clientului

În trecut, anumiţi advertiseri foloseau mesaje subliminale pentru a insera mesajul publicitar în mintea consumatorului. În prezent, există metode de a introduce, la propriu, mesaje publicitare în mintea publicului ţintă.

Această procedură nu implică o operaţie chirurgicală (nu cred că un client ar fi de acord cu o gaură nouă în cap :D), ci o tehnologie care transmite mesaje sonore prin intermediul sistemului osos.

Această tehnologie dezvoltată iniţial pentru operaţiuni militare speciale a fost preluată de către sectorul privat cu scopul de a produce alte dispozitive, precum:

  • aparate auditive;
  • dopuri de ureche impermeabile pentru înot;
  • căşti de siguranţă pentru alergători.

Însă, întrebuinţările pentru această tehnologie inovatoare nu se limitează doar la cele enumerate mai sus. Agenţia germană BBDO Düsseldorf a dezvoltat o fereastră specială pentru transportul în comun care va emite o vibraţie de înaltă frecvenţă când pasagerul îşi reazămă capul pe aceasta. Mesajul nu poate fi auzit direct cu urechea, dar va putea fi interpretat de către creier.

Acest sistem de „comunicare” neconvenţional nu a fost încă perfecţionat, încă prezentând anumite hibe (atât tehnice cât şi de perspectivă). Poate una din cele mai mari probleme este opinia publicului (vezi câteva comentarii sub videoclipul acesta pe pagina de pe Youtube).

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Eu sunt pro-advertising, atâta timp cât este eficace şi nu devine invazivă. Consumatorul din era noastră este bombardat cu sute sau chiar mii de mesaje în fiecare zi, acesta devenind frustrat şi eventual imun la multe materiale.

Soluţia la această problemă nu este să îl atacăm cu un mesaj şi mai insistent, ci să îi trimitem informaţiile de care are nevoie într-un mod util şi agreat de către el. Această metodă de promovare chiar s-ar putea să îl convingă să nu cumpere produsul sau serviciul la care se face reclamă.

Tu ţi-ai promova produsul prin acest mediu?

Te salut,

Sorin

Sursă imagine

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator Romanian Copywriter și Content Marketing Manager în cadrul agenției The Pharmacy. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

  • Cred că mi l-aș promova numai dacă e vorba de ceva ce se poziționează drept inovativ-corporatist. O bere de hipsteri la sticlă de bulion, o tabletă cu windows, chestii de genul ăsta.

  • Sorin Șoavă

    Poate ar fi mai puţin CREEPY dacă ar avea un jingle interesant. De exemplu dacă ar fi iarnă, ar fi frumos să îţi rezemi capul de fereastră şi să asculţi melodia “Holidays are coming” de la Coca Cola.
    Cred că are un anumit potenţial această metodă de promovare, dar sunt de părere că poţi să o şi dai în bară foarte uşor.

  • Constantinescu Florin

    Brainwash!!

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!