Auzim tot mai des în ultima vreme vorbindu-se de generaţia Millennials. Ştim că acest termen este sinonim cu revoluţia Social media şi cu un nou stil de viaţă specific erei digitale. Dar oare cât de bine cunoaştem specificul acestei generaţii? Oare ştim să îi abordăm corect în campanile noastre de marketing? Reuşim să le vorbim pe limba lor?
Acum câteva zile, căutând pe internet articole despre generaţia Millennials, am descoperit un site foarte interesant, din care cred că ne putem inspira cu toţii.
Pentru tine, am sintetizat câteva idei… Iată, pe scurt, câteva dintre caracteristicile generaţiei Millennials.
- Generaţia Millennials reprezintă un public activ, ce îşi doreşte să colecţioneze experienţe.
- Consumatori moderni, Millennials tind să filtreze mesajul publicitar.
- Cei care sunt fani ai unui brand, devin adevăraţi ambasadori ai brandului respectiv din proprie iniţiativă. Deoarece ştiu să facă diferenţa între o campanie care intenţionează să îi manipuleze şi una autentică, pentru a avea succes, a-i convinge şi a-i transforma în clienţi loiali, un brand trebuie să dea dovadă de autenticitate.
- Sunt un public bine informat, înzestrat cu simţ critic. Millennials se documentează temeinic înainte de a participa la un eveniment sau de a achiziţiona un produs, luând informaţia în special din mediul online. Ulterior îşi împărtăşesc experienţele cu familia şi prietenii, tot în online, experiențele lor fiind și ele sursă de inspirație pentru alte persoane din generația lor.
- Millennials nu sunt o audienţă pasivă şi sunt avizi de conţinut care să îi inspire să acţioneze.
- Millennials vor să fie implicaţi activ în campaniile de marketing. Prin urmare, de ce nu i-ai ruga să te ajute să construieşti o campanie de promovare? Abordează-ţi fanii şi întreabă-i dacă ar vrea ca video-ul sau poza lor să facă parte din viitoarea ta campanie. La final selectează un câştigător dintre cei care au răspuns provocării tale, cere permisiunea de a-i utiliza imaginea şi integreaz-o în campanie. Simplu şi eficient.
- Millennials sunt dispuşi să furnizeze date personale, dar doar brand-urilor care dovedesc că pot face ceva concret pentru ei cu aceste informaţii. Vorbim aici despre oferte speciale, cupoane de reduceri corespunzătoare preferinţelor în materie de shopping sau despre dezvoltarea de conţinut complet relevant, customizat.
- În marketingul tradiţional, comportamentul unui consumator corespunde unei axe lineare. Un aşa zis consumator tradiţional va afla despre un produs nou, ceva îi va stârni interesul şi îl va face să conştientizeze o nevoie iar în final va merge să achiziţioneze produsul respectiv. Spre deosebire de el, un reprezentant al generaţiei Millennials nu acţionează imediat ce interesul i-a fost trezit de un produs. Acesta preferă mai întâi să îşi consulte prietenii, familia, respectiv comunităţile online din care face parte. După ce va achiziţiona produsul, el va împărtăşi experienţa cu cei care l-au ajutat în luarea deciziei şi nu numai. Putem vorbim aici de o nevoie a generaţiei Millennials de a cere informaţii de la cei din jur şi înainte şi dupa cumpărare pentru o decizie în cunoştinţă de cauză, dar şi pentru o validare a produsului după achiziţionare.
- Apusă este vremea logo-urilor de firmă, cu litere de o şchioapă, purtate ostentativ la vedere. Stilul preferat de Millennials este unul personal, simplu, în care nu brandul, ci stilul personal este cel mai important.
- Pentru ei, shoppingul a devenit o experienţă socială, lucru confirmat de numeroasele bloguri de fashion şi de popularitatea crescută a aplicaţiei Pinterest. Millennials folosesc tot mai des social media pentru a lua o decizie de cumpărare.
- Deşi îşi culeg informaţii cu privire la produs din mediul online, Millennials preferă să cumpere din magazine mici, gen buticuri. O posibilă explicaţie este faptul că, înzestraţi cu un puternic spirit antreprenor, ei doresc să îi susţină pe cei care au avut suficient curaj încât să se aventureze într-o afacere.
- Cei din generaţia Millennials sunt angajaţi în tot ce ţine de comunitate mai mult decât generaţiile anterioare. În plus, le place să lucreze mai mult în echipă decât individual.
- Pentru Millennials este mai importantă experienţa de cumpărare decât produsul sau serviciul cumpărat. Cu toate acestea, ei nu fac rabat la calitate şi pun accent pe unicitatea produsului.
- Millennials preferă brandurile locale, fiind de părere că acestea oferă produse de o calitate superioară, şi de regulă, atunci când cumpără, se orientează spre afaceri de nişă care oferă o experienţă de cumpărare interactivă şi inedită.
- Transparenţa în afaceri este o altă calitate apreciată de Millennials. Ei sunt de părere că afacerile mici dau dovadă de mai multă transparenţă decât marile corporaţii, mai ales când vine vorba de afaceri cu specific gastronomic. Millennials vor să ştie ce conţine mâncarea, cine o prepară şi de unde provin ingredientele. Restaurantele care folosesc ingrediente locale se află în topul preferinţelor acestora. În ochii lor, a utiliza produse locale înseamnă să fii cool.
O dovadă a faptului că oamenii de marketing fac eforturi pentru a ţine pasul cu dorinţele generaţiei Millennials este şi apariţia a ceea ce este cunoscut ca Agile Data. Pe scurt, Agile Data desemnează informaţii cantitative si calitative privind achiziţii anterioare sau tipare de cumpărare pe care o companie, agenţie sau brand, o primeşte direct sau indirect de la consumatori şi pe care o poate valorifica rapid pentru a genera noi campanii de marketing. Un exemplu despre cum să utilizezi cu succes agile data este Target Cartwheel app care, pe baza datelor despre utilizator stocate, recomandă acestuia cupoane de discount sau conţinut relevant.
Sper că am reuşit să îţi trezesc curiozitatea. Tu ce alte site-uri similare, de unde putem afla mai multe despre generația Millennials, mi-ai recomanda?