Mobile content marketing vs Desktop content marketing

Îţi propun să te gândeşti câteva minute cum ar fi viaţa ta fără un smartphone, fără 3G/4G ori fără wireless. Cum ai privi lucrurile din jurul tău? Cum te-ai orienta într-un oraş? Te-ai plictisi? I-ai suna pe cei dragi de la cabina telefonică? Acum, toate aceste lucruri sunt de neimaginat.

Dacă iniţial îl foloseam pentru a comunica scurt şi la obiect, astăzi telefonul mobil s-a integrat foarte repede în viaţa noastră. Mai performant de la an la an şi cu un design tot mai atrăgător, telefonul mobil prezintă numeroase avantaje (de la multitudinea de aplicaţii pentru jocuri până la social media şi la informaţii instant).
Deoarece tot mai mulţi dintre noi utilizăm un smartphone mai des decât un laptop/PC, prezenţa site-urilor online devine puţin critică.

Ce înseamnă să ai un site mobile-friendly? Conţinutul pentru mobil este diferit faţă de desktop? Cum trebuie să fie conţinutul pentru mobil? Sunt doar câteva întrebări cheie ale acestui articol.

Ce înseamnă un site mobile-friendly?

În urmă cu câţiva ani, dezvoltatorii şi designerii aveau în vedere realizarea unui website pentru mobil. De asemenea, (probabil) auzi prin jurul tău vorbindu-se despre site-uri care sunt adaptate pentru mobil.
Însă, acum toate acestea sunt puse la timpul trecut, deoarece designul şi optimizarea pentru mobil nu mai sunt lăsate pe plan secund, ci ocupă cel mai important loc.

Dacă nu eşti sigur că site-ul tău este mobile-fiendly, poţi să-l testezi aici.

Mobile content marketing vs desktop content marketing

Cu toate că Google a admis că noul algoritm pentru mobil arată la fel ca şi pentru varianta desktop, acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să ai grijă de conţinutul pentru mobil.

Dar se poate să ofer un conţinut complet diferit pe mobil faţă de desktop?

Teoretic, Google spune că poţi avea un conţinut complet diferit pe mobil, însă practic, site-urile sunt verificate mereu şi cele care au un alt conţinut pe mobil faţă de desktop, sunt penalizate.

Momentan, majoritatea semnelor de pe site-ul tău mobil trimit aceleaşi rezultate de la crawlerii desktop incluzând: conţinutul, viteza paginii, link-urile şi toţi ceilalţi factori cu excepţia experienţei utilizatorului pe mobil (mobile UX).

Alţi factori negativi luaţi în seamă de Google sunt reclamele, mai ales când este vorba de viteza de încărcare a site-ului pentru mobil comparativ cu desktop.

Valoarea reală a conţinutului pentru mobil este dată de modul de afişare. Poate fi neplăcut pentru desktop, însă pentru mobil poţi să trunchiezi sau să ascunzi secţiuni în meniul acordeon, pe care îl poţi face ulterior să fie văzut pe fiecare pagină.

De exemplu, accesează site-ul Renault Romania sau Renault UK pe desktop şi apoi pe mobil.

Dacă tendinţa este ca mai întâi să faci conţinutul pentru desktop şi apoi pentru mobil, este indicat să faci exact invers: scrie şi organizează conţinutul pentru mobil mai întâi şi apoi pentru desktop.
De asemenea, dacă nu vrei să ascunzi conţinutul pentru desktop, o poţi face pe mobil, împărţindu-l în secţiuni.

Cum trebuie să fie conţinutul pentru mobil?

#1 Titluri captivante

Îţi este cunoscut faptul ca să atragi cititorii pe blogul tău, îţi trebuie un titlu bun.

Copyblogger arată că 8 din 10 persoane care utilizează internetul pe mobil vor citi titlul unui articol, însă doar 2 din 10 vor parcuge până la final articolul de pe blog/site.

Când scrii un titlul pentru articolul tău, încearcă să urmezi aceste reguli:

  • un titlu scurt şi uşor de „digerat”
  • un titlu care să stârnească curiozitatea şi care apoi să-l atragă pe vizitator să citească. Poţi folosi o întrebare ori o scurtă informaţie

Dacă scrii articole în limba engleză şi ai nevoie de ajutor, poţi să utilizezi acest tool.

Acesta îţi va oferi un preview al titlului alături de o rată, mai exact o previzualizare a rezultatelor în trafic, social media şi valoarea SEO. De asemenea, îţi va arăta numărul de caractere incluzând şi dacă cuvintele alese evocă sau nu emoţia cititorului.

Exemple de titluri foarte bune găseşti aici.

#2 Acces instant de pe orice dispozitiv

Cu siguranţă ai auzit şi acest lucru de nenumărate ori: responsive design.

Totuşi ce înseamnă responsive design?

Responsive design este un tip de web design care identifică instant mărimea ecranului unui dispozitiv şi platforma unei pagini poate fi văzută pe aceasta. Mai exact, atunci când accesezi o pagina web, ea se deschide automat pe dispozitivul tău, afişându-se perfect.
De asemenea, nu uita ca mobile friendly design necesită integrarea SEO (datorită schimbării algoritmului Google, anul trecut). Acest lucru înseamnă că articolele tale sunt mai uşor de găsit în căutarea pe Google.

sursa foto: unsplash.com / fotograf: Kate Serbin
sursa foto: unsplash.com / fotograf: Kate Serbin

#3 Micşorează textul

Dacă mereu te întrebi care e mărimea unui articol atunci când alegi un subiect, ţine cont de următoarea afirmaţie: cum spui ceva este mai important decât ceea ce spui.

Graţie mobilului, claritatea şi precizia sunt încă o dată criticate când încercăm să explicăm ideile persoanelor care deţin un mobil cu un ecran mic.

S-a observat că persoanele au o atenţie scăzută când accesează un site pe mobil. Dar un alt motiv pentru care conţinutul nu se afisează bine pe mobil este lungimea sa. Adesea, când un utilizator intră pe un site şi îl parcurge până la final şi vede lungimea textului, sunt slabe şanse ca aceasta să fie citit. Este recomandat să oferi cititorilor ceea ce caută într-un mod direct şi la obiect.

Cum să te asiguri că nu faci un continut prea lung?

În principiu, concentrează-te pe scris, însă ia în considerare următoarele:

  • editează/elimină frazele de umplutură
  • scoate frazele complicate
  • elimină ideile „străine”

#4 Articol uşor de distribuit

Dacă ai urmat punctele de mai sus, atunci aproape ai creeat articolul care poate fi distribuit pe social media.

Asigură-te că ai în pagina ta cele mai frecvente butoane social media: Facebook, Twiter, Google+ şi Linkedin, atât la începutul articolului cât şi la finalul acestuia.
Vezi aici cum trebuie să arate.

#5 Alte sfaturi

Pe lângă sfaturile de mai sus, poţi încerca să integrezi în articolele tale următoarele:

  • conţinut video
  • numărul de telefon să fie imediat de accesat (să fie clickable)
  • o hartă interactivă (în pagina de Contact)
  • alte elemente precum CTA-uri (Call To Action) uşor de accesat

În loc de concluzie…

La nivel global, numărul de utilizatori de internet mobil a fost estimat în anul 2015, la aproximativ 53% şi este aşteptat să crească la 61% până în 2018.

În România, statisticile arătă că în acelaşi an (în 2015), 82% dintre utilizatorii petrec zilnic ore în şir online (în special cei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 ani). De asemenea, un alt studiu evidenţiază faptul că în mediul urban 59% dintre utilizatori folosesc telefonul mobil / smartphone.

Acum, numărul utilizatorilor activi pe internet din ţara noastră este de peste 11 milioane.

Acest articol face parte dintr-o serie. Citește următoarele părți aici:

Daniela Anehei

Comunicarea şi organizarea sunt două cuvinte cheie care îmi descriu personalitatea. Alături de acestea, creativitatea, curiozitatea şi perseverenţa îmi completează profilul. În timpul liber, ascult muzică, scriu, citesc sau evadez în natură. Iar cea mai mare parte a timpului o aloc marketing-ului online; în special inbound marketing-ului.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock