Deja știi că un pas esențial în conceperea unui mesaj publicitar este cunoașterea publicului țintă, a caracteristicilor acestuia și a motivelor pentru care cumpără produsul sau serviciul pe care îl promovezi.
Cunoașterea acestor motive este esențială în crearea unui mesaj care să vândă.
Foarte multe campanii publicitare apelează la stârnirea curiozității, a interesului clientului, dar oare acestea sunt lucrurile care îi determină cu adevărat pe clienți să cumpere un produs?
Am descris mai jos, în ordinea importanței, aspectele care ar trebui comunicate într-un mesaj, dacă obiectivul acestuia este de a spori vânzările.
Cuprins articol
Comunică faptul că produsul tău:
1. Pune capăt unei suferințe prezente
Primul și cel mai important lucru ce trebuie identificat înainte de conceperea unui mesaj este suferința prezentă a potențialului client. Pe el îl interesează cum poate produsul tău să îi rezolve problema pe care o are acum.
Acesta este cel mai determinant motiv de cumpărare, iar dacă mesajul tău îi comunică clientului acest lucru, poți fi sigur că vei vinde.
Exemplu: medicamentul vindecă boala pe care clientul o are acum
2. Evită o suferință pe care clientul o poate avea în viitor
Oamenii doresc să știe că nu vor fi supuși riscurilor pe viitor, iar dacă tu le transmiți faptul că produsul tău îi va feri de aceste riscuri, vor dori să îl cumpere.
Această promisiune nu este la fel de convingătoare ca prima, dar reprezintă un motiv pentru care oamenii cumpără un produs.
Exemplu: o asigurare auto îl va feri de a cheltui foarte mulți bani pentru o posibilă reparație costisitoare
3. Îl ajută să obțină ceva plăcut în prezent
Oamenii doresc să câștige ceva acum. Pentru a-l cumpăra, produsul tău trebuie să le poată oferi un lucru plăcut pe loc, iar tu trebuie să le comunici acest lucru.
Exemplu: un telefon performant oferă plăcerea de a fi conectat la rețelele sociale favorite în permanență
4. Îl ajută să obțină ceva plăcut în viitor
Deși o bucurie viitoare nu e la fel de intensă ca una prezentă, și aceasta poate reprezenta un motiv de cumpărare. O astfel de promisiune ar trebui, pentru a fi convingătoare, să fie legată de un succes pe care clientul l-a avut în trecut.
Exemplu: un client care a câștigat o dobândă frumoasă dintr-un depozit bancar va fi deschis la achiziționarea unui astfel de produs care ar putea să îi aducă pe viitor mai mulți bani. Mesajul ar putea fi, în acest caz: „Ați dori să câștigați mai mulți bani decât data trecută?”
5. Evită repetarea unei suferințe trecute
Orice persoană dorește ca un eveniment neplăcut ce a avut loc în viața sa să nu se mai repete. Dacă îi promiți că produsul tău va evita această neplăcere pe viitor, potențialul client va dori să îl cumpere.
Exemplu: o cremă pentru protecție solară va evita producerea unor arsuri pe care clientul le-a avut în trecut.
Toate aceste motive determină oamenii să cumpere produse sau servicii și este important ca acestea să fie identificate și comunicate în mesajele publicitare.
Tu ce alte motive de cumpărare mai cunoști?
sursa imagine: cache-blog.credit.com