4 moduri prin care muzica poate sa valorifice o reclama TV

Cu toate că fiecare element al unui spot TV posedă o anumită importanţă în atingerea obiectivului publicitar, structurile muzicale deţin o însemnătate aparte deoarece pot să pună sub diferite lumini conţinutul informational al acestuia, reuşind să îl potenţeze dacă sunt folosite adecvat situaţiei.

Astfel, distingem 4 dintre cele mai notabile căi prin care muzica subliniază conţinutul unei reclame:

1. Entertainment

Modalitatea de bază prin care muzica poate face o reclamă mai eficientă e gradul de entertainment pe care aceasta il oferă.

O ambianţă muzicală aleasă potrivit atrage publicul şi sporeşte eficienţa spotului, astfel atingându-se mai bine şi mai rapid obiectivele publicitare. În termeni populari, o melodie atractivă sau placută (deci entertaining), e o melodie care trezeşte emoţii, transmite energie, amuzament dar şi relaxare sau plăcere.

Două exemple relevante pentru două stări diferite:

Reclamă: Pepsi (Various Artists – We Will Rock You)

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Reclamă: H&M (Lana del Rey – Blue Velvet)

2. Memorabilitate

O importanţă la fel de mare o constituie memorabilitatea muzicală a unei reclame. Fie că vorbim de un jingle, adică o scurtă melodie (sau text muzical) concepută special pentru un spot, sau de un cântec oarecare înregistrat de un artist sau o trupă, nivelul de memorabilitate e esenţial.

Conform unor studii, muzica din reclame prinde rădăcini sesizabil de puternice în mintea consumatorului. Ca exemplu avem clasicul dar simplistul „I’m loving it” (preluat din piesa cu acelaşi nume a lui Justin Timberlake) al celor de la McDonalds, reutilizat şi reînnoit de-a lungul timpului, plus bine-cunoscutul jingle de la finalul reclamelor la Calgon.

Reclamă: McDonalds

Reclamă: Calgon

3. Transfer de imagine

Transferul de imagine e un concept strâns legat de noţiunea de imagine în publicitate. Acesta se referă în acest caz la împuternicirea unei reclame prin transferul de încredere, reputaţie sau faimă care se realizează între solistul sau grupul muzical a căror piesă este utilizată şi brandul în a cărui reclamă e regăsită.

Folosirea unor piese din cultura populară (sau reinterpretarea lor, de asemenea) îi va atrage în rândul consumatorilor de reclame pe fanii şi simpatizanţii muzicii şi muzicienilor respectivi, pe lângă memorabilitatea şi entertainmentul pe care implicit le oferă.

Un exemplu concludent ne trimite la reclama celor de la Samsung însoţită de piesa Royals care a rămas aproape 9 săptămâni pe locul 1 în topul Billboard Hot 100 al anului 2013:

Reclamă: Samsung Galaxy Note 3 (Lorde – Royals)

https://www.youtube.com/watch?v=POfSRIl7B34

4. Consistenţă

Reclama devine mult mai conturată şi consistentă atunci când e folosită o melodie ale cărei tonalităţi muzicale sau ritm se află în concordanţă cu punctele de interes ale spotului.

Aici putem puncta şi utilizarea de accentuări ale momentelor cheie sau chiar umplerea inteligentă cu intervale melodice a lipsurilor informaţionale. Vom exemplifica prin o reclamă din 2012 a celor de la Heineken:

Reclamă: Heineken (Clairy Browne – Love Letter)

În societatea de astăzi, muzica e un element puternic, aceasta reuşind să creeze conexiuni şi interacţiuni. Astfel, intenţia de cumpărare a unui produs va spori atunci când muzica e folosită corespunzător şi inteligent, iar linia melodică întotdeauna va sublinia sau chiar completa mesajul publicitar.

sursa foto: flickr.com

Adrian Chetan

Adrian este membru pasionat de publicitate din comunitatea Romanian Copywriter.

  • Teodora

    In sfarsit cineva analizeaza si partea asta a unei reclame!

  • Dintotdeauna muzica a avut efect si a fost “medicament” pentru aproape orice situatie. A aparut la TV, in Spania, o reclama la loterie (loteria de Craciun, asa se numeste), care, se face ca a avut un mare impact asupra vanzarii biletelor de loto, iar acest lucru s-a intamplat (si) datorita liniei melodice (ce rula in “background”) si reclamei in sine (a avut si “speranta” o interventie). A fost un fel de reclama la patrat, care e oferit emotii.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!