Cum creezi un newsletter optimizat pe mobil

Zilele trecute scriam pe blogul BrandUp că email marketing-ul nu a murit, că este chiar un instrument esențial al promovării online din zilele noastre, pentru că, statistic vorbind, dintre persoanele care cumpără online, peste 90% își verifică email-ul în medie o dată pe zi.

Odată ce am înțeles acest aspect și știm că email marketing-ul e important, e timpul să gândim mai departe: conform unui alt studiu, peste 50% din abonații unui newsletter își verifică email-ul de pe un dispozitiv mobil. 

Așadar, optimizarea pentru telefoanele mobile nu este importantă numai pentru SEO. Trebuie să le oferi o experiență cât mai plăcută abonaților tăi atunci când le trimiți un newsletter, motiv pentru care am adunat o serie de sfaturi care te pot ajuta să faci acest lucru.

1. Menține email-ul simplu și scurt

Este un lucru bine cunoscut că utilizatorii de internet au timp limitat și nu au răbdare să citească un newsletter lung; cu atât mai mult, utilizatorii de dispozitive mobile. De aceea, e recomandat să îți simplifici și să scurtezi email-ul cât poți de mult.

De exemplu, scrie un subiect al email-ului care să conțină sub 50 de caractere. Acest lucru înseamnă 3-4 cuvinte cel mult. Anumite aplicații mobile de citire a email-ului afișează subiectul întreg, altele nu. 

În conținutul email-ului, limitează-te la cel mult 150 de cuvinte, pe care să le desparți în paragrafe și să inserezi subtitluri ca să scoți în evidență ideile principale.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

2. Folosește template-uri pe o singură coloană

mailchimp

Folosesc deseori MailChimp pentru crearea newsletter-elor și, la fel cum se poate observa în imaginea alăturată, un template pe o coloană este vizibil pe întreg ecranul unui dispozitiv mobil.

De cele mai multe ori, template-urile pe două sau mai multe coloane, după ce sunt personalizate, nu se încadrează corespunzător pe ecranul unui telefon.

Sunt și excepții, însă un template pe o singură coloană știm sigur că nu dă greș niciodată.

3. Adaptează dimensiunea email-ului și fontului

De obicei, lățimea maximă recomandată pentru un email este de 600 px. Email-ul trebuie setat din CSS să nu depășească această dimensiune. Dacă nu cunoaștem programare și nu știm de unde să facem această setare, pur și simplu trebuie să nu folosim imagini mai mari de această dimensiune.

De aceea, un instrument precum MailChimp reglează automat orice imagine să nu depășească lățimea de 600 px.

Fontul unui newsletter, în schimb, trebuie să fie de cel puțin 13, pentru că, pe un dispozitiv mobil, este dificil de citit un font mai mic. 

4. Folosește puține imagini sau imagini mici

Mulți clienți de email (precum și Gmail), nu afișează imaginile dintr-un newsletter, decât dacă utilizatorul a ales acest lucru. De multe ori, acesta nu vede opțiunea de afișare a imaginilor și vede doar un email cu multe spații goale, pe care îl închide imediat și chiar îl șterge.

De aceea, e recomandat să nu folosești prea multe imagini în email-ul tău – de preferat, maximum una, dacă se poate. 

Dacă totuși ești nevoit să folosești mai multe (de exemplu, dacă ai un magazin online și trimiți oferte de produse), atunci e recomandat ca imaginile folosite să fie mici (o medie de 250 px lățime). 

Trebuie să ții cont și de spațiul pe care îl ocupă fiecare imagine – cele care depășesc 100 Kb se vor încărca mai greu, în special pe un dispozitiv mobil cu conexiune slabă la internet; așadar, verifică spațiul pe care îl ocupă fiecare imagine folosită și ține cont și de viteza lor de încărcare.

De asemenea, chemarea la acțiune din newsletter-ul tău nu trebuie să fie o imagine, pentru că riști ca aceasta fie să se încarce greu, fie să nu se încarce deloc. Încearcă să creezi altfel butonul de call to action sau, dacă nu ai opțiunea aceasta, folosește call to action-ul tău direct pe un text. Astfel, eviți orice riscuri.

5. Testează înainte de trimitere

Chiar dacă poți previzualiza email-ul înainte de trimitere, este recomandat să trimiți un email de test pe mai multe adrese și să îl deschizi de pe cel puțin trei dispozitive: laptop, tabletă și smartphone.

Prin testare, poți depista din timp orice greșeală sau eroare are email-ul tău și să o soluționezi, astfel încât să le oferi cititorilor tăi o experiență plăcută, chiar dacă aceștia folosesc dispozitive mobile.

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator Romanian Copywriter și Content Marketing Manager în cadrul agenției The Pharmacy. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!